طراحی استند برای ویترین طلا فروشی

در سال‌های اخیر که صنعت طلافروشی در جهان و ایران با رونق بی‌سابقه‌ای روبرو شد ، استقبال مردم از طلا ، به عنوان وسیله‌ای زینتی و حتی نوعی سرمایه گذاری ، باعث شد که طراحی استند برای ویترین طلا فروشی نیز به حرفه‌ای پر رونق تبدیل شود .

استند و ویترین طلافروشی جزو اولین آیتم‌هایی هستند که به چشم مشتری دیده می‌شوند و حتی در جذب مشتری نیز ، بسیار موثر هستند .

در واقع می‌توان اینگونه بیان کرد که استند طلا فروشی در به نمایش گذاشتن طلا نقش اصلی را ایفا می‌کند ، بنابراین در یک گالری طلافروشی ، استند هم به بهتر دیده شدن طلا کمک شایانی می‌کند و هم به عنوان یک وسیله تزیینی در ویترین به حساب می‌آید .

طراحی استند برای ویترین طلا فروشی-وب سایت مقدم مانکن

اهمیت استند طلا در ویترین طلا فروشی

پیش از این ، به اهمیت استند طلا در ویترین طلافروشی به طور مختصر اشاره کردیم ؛ استند طلا فروشی یا مانکن ، یکی از تجهیزات اصلی و اساسی هر گالری طلافروشی است .

طراحی استند برای ویترین طلا فروشی در واقع حرفه‌ای است که به عنوان اولین قدم در طراحی دکوراسیون ویترین مغازه طلافروشی است که به بهتر دیده شدن طلا و‌جواهرات کمک می‌کند . گالری یا مغازه طلافروشی را در نظر بگیرید که طلاهای خود را درون ویترین و بدون مانکن یا استند ، قرار داده است .

حال در سوی دیگر ، مغازه طلافروشی را تصور کنید که طلاهای خود را بر روی استندهای مخصوص و مانکن‌هایی با طراحی‌های خاص و زیبا به نمایش در آورده است .

قطعا از دید بصری و زیباشناختی ، مشتری جذب مغازه طلافروشی یا گالری طلایی می‌شود که با بهره گرفتن از استند و مانکن‌های خاص ، طلاهای خود را به بهترین و زیباترین شکل به نمایش گذاشته است .

از آنجاییکه در سال‌های اخیر تاثیر مانکن ، استندهای طلا و ویترین جذاب بر میزان فروش و جذب مشتری ، بر همگان ثابت شده ، رقابت بسیار تنگاتنگی بین طلافروشان ، برای بهتر دیده شدن ویترین گالری ایجاد شده است .

تاثیر ویترین و استند بر قدرت فروش هر گالری در طی سالیان اخیر ، باعث شده تا طراحی استند برای ویترین طلا فروشی به یکی از حرفه‌های درآمد زا تبدیل شود .

انواع استندهای طلا فروشی

در حرفه طراحی استند برای ویترین طلا فروشی ، استندها در انواع مختلف ، سایزها و مدل‌های گوناگون طراحی و ساخته می‌شوند .

استندهای طلا از نظر سایز ، به سه دسته استند کوچک ، استند متوسط و استندهای بزرگ تقسیم می‌شوند که هر سایز کارایی و کاربرد خود را دارد .

برای مثال ، از استند کوچک برای نمایش گوشواره ، انگشتر و قطعات کوچک طلا استفاده می‌شود . کاربرد استندهای متوسط برای نمایش نیم ست‌ها در نظر گرفته شده و در آخر استندهای سایز بزرگ برای نمایش آویزها و گردنبندهای بزرگ و بلند استفاده می‌شود .

نوع دیگری از تقسیم بندی استندهای طلا نیز وجود دارد که استندها اصطلاحا ، به سه مدل کف خواب ، نیمه خوابیده و ایستاده معروف هستند و از لحاظ کاربری ، شبیه استندهایی که قبلا معرفی کردیم هستند .

مدل کف خواب استند یا مانکن برای نمایش انگشتر ، حلقه و برخی اوقات حتی گوشواره کاربرد دارد . از استند نیمه خوابیده معمولا برای به نمایش گذاشتن نیم ست‌ها استفاده می‌کنند .

برای به نمایش گذاشتن طلاهایی که قد بلندی دارند ، مانند آویزها ، از استند یا مانکن ایستاده و بلند کمک می‌گیرند .

نکات طراحی استند

در بحث طراحی استند برای ویترین طلا فروشی ، طراحان استندها باید چند نکته را مد نظر قرار می‌دهند .

طراحان باید در طراحی استند طلافروشی ، از اصول طراحی و ترکیب بندی پیروی کنند . در نظر گرفتن نحوه چیدمان استندهای طلافروشی در ویترین نیز ، باید مد نظر گرفته شود .

به طور کلی در طراحی استند طلافروشی برای ویترین ، باید به این نکته دقت شود که استندهای کوچک متناسب با جلوی ویترین طراحی شوند و برعکس ، استندهای بزرگ متناسب با انتهای ویترین طراحی شوند .

در طراحی استندهای ویترین طلافروشی ، هارمونی رنگ‌ها با ویترین و دکوراسیون گالری باید در نظر گرفته شود تا ترکیب رنگ علاوه بر اینکه متناسب به نظر بیاید ، در جلوه دادن بیشتر به طلا نقش خود را به خوبی ایفا کند .

کاربرد استندهای ویترین طلا فروشی

استندهای طلافروشی بر اساس شکل ، سایز و طرحی که دارند ، کاربردهای متفاوتی نیز دارند . برای مثال ، استندهای گوشواره تکی ، که از متریال مختلفی مانند فلز ، برنج و غیره ساخته می‌شوند برای نمایش یک گوشواره کاربرد دارند .

استندهای گوشواره گروهی ، که از متریال متفاوتی مانند فلز ، پلاستیک و چرم ( که معمولا در ساخت این استندها از چرم درجه یک استفاده می‌شود ) ساخته شده‌ و برای نمایش چند گوشواره درون ویترین کاربرد دارند .

در طراحی استند برای ویترین طلا فروشی طراحان توجه ویژه‌ای به نحوه چیدمان طلا در طراحی استند دارند و بر اساس آن ، استندهای ویترین طلافروشی را طراحی می‌کنند .

مواد مصرفی در ساخت استند طلا فروشی

همانگونه که قبلا ذکر شد ، طراحی استند برای ویترین طلا فروشی ، از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار است . در طراحی استند طلا دقت ، ظرافت ، تنوع طرح ، زیبایی و جنس مواد مصرفی درون استند طلا یا مانکن بسیار مهم است .

مانکن‌ها یا استندهای ویترین طلا از نظر متریال ، به چند دسته تقسیم می‌شوند . برخی از استندهای طلا از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند . این نوع استندها سبک ، با دوام ، دارای خطوط ظریف ، سطح صاف هستند .

از استندهای پلاستیکی در گالری‌های طلا فروشی و برای عکاسی از جواهرات و زیورآلات نیز استفاده می‌شود .

نوع دیگری از متریال مصرفی که در ساخت استندها یا مانکن‌های طلافروشی به کار می‌رود ، رزین است . رزین در طراحی‌های اخیر استند طلافروشی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده است ، چرا که با استفاده از آن ، استندهای شیک و مدرنی می‌توان طراحی کرد .

و آخرین نوع متریال مصرفی در ساخت و طراحی استند برای ویترین طلا فروشی ، کاربرد دارد ، متریال ترکیبی است که ترکیبی از چوب ، سنگ‌های تزیینی ، مواد خاص و حتی فلز است .

طراحی استند برای ویترین طلا فروشی-وب سایت مقدم مانکن

طرح‌های استند یا مانکن طلا فر‌وشی

در حرفه طراحی استند برای ویترین طلا فروشی ، طراحان معمولا از عناصر موجود در طبیعت هم بهره می‌گیرند . برای مثال برای نمایش گوشواره و آویزهای گوش ، از استندی به شکل گوزن استفاده می‌کنند که قسمت شاخ‌های گوزن استند را ، برای نمایش قطعات طلا به کار می‌برند .

طراحان در طراحی استند طلا فروشی ، از طبیعت جسم انسان نیز برای نمایش بهتر طلا و جواهرات استفاده می‌کنند . برای مثال استندهایی با شکل گردن کشیده برای نمایش گردنبند و حتی گوشواره استفاده می‌کنند .

کلام پایانی

با گسترش استقبال از طلا و جواهرات به عنوان وسایل زینتی و سرمایه گذاری ، حرفه طراحی استند برای ویترین طلا فروشی ، به یک حرفه پر طرفدار تبدیل شده است .

از سویی دیگر طراحی و ساخت استند به جذب بیشتر مشتری و در نتیجه فروش بیشتر منجر می‌شود ، بنابراین صنف طلافروشان با اطلاع از این امر ، در زمینه خرید استندهایی با طراحی نو ، مدرن و جذاب و استندهای طلایی که ایده طراحی تک و منحصر به فردی دارند ، با یکدیگر در رقابت هستند .

مانکن مقدم با داشتن طراحان ایده پرداز و سابقه درخشان در طراحی و ساخت استند طلا و مانکن‌های شیک و مدرن ، می‌توانند به شما در طراحی انواع مانکن و استندهای طلا برای ویترین گالری شما کمک شایانی کنند .

مقالات پیشنهادی

مانکن طلا و جواهرات

ویترین طلا فروشی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =