رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی

رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی اهمیت بسیار زیادی دارد . انتخاب رنگ بندی مناسب می تواند سخت ترین بخش فرآیند دکوراسیون طلا فروشی باشد . این موضوع نه تنها به طیف‌های رنگی زیادی مربوط می‌شود که باید از بین آنها رنگ‌های مناسب را انتخاب کنید ، بلکه نیاز به ترکیب آنها در نسبت‌های مناسب و هماهنگ نیز دارد که در اصطلاح به آن هارمونی رنگ گفته می‌شود . در این مطلب ما مهمترین نکات رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی را برای شما شرح می‌دهیم .

رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی-وب سایت مقدم مانکن

پیروی از قانون 60 _30 _ 10

برای رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی انتخاب رنگ مناسب فقط مرحله آغاز کار است ، مرحله مهم این است که رنگ‌ها را طوری انتخاب کنید که کاملا با فضا و با هم تناسب و هماهنگی داشته باشند . یک قانون ساده برای اجرای هارمونی رنگ در دکوراسیون طلا فروشی پیروی از قانون 60 _30 _ 10 است .

شاید نام این قانون برای افرادی که هیچ آشنایی با رنگ و دکوراسیون ندارند ، بسیار مبهم و گیج کننده باشد ، اما اجرای این قانون بسیار ساده است و با بهره‌گیری از آن در رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی ، انتخاب و هارمونی رنگ را بدون هیچ خطایی انجام خواهید داد .

طبق این قانون ، فضای داخلی فروشگاه طلا فروشی تحت سلطه سه رنگ اصلی قرار می گیرد و اعداد ذکر شده نشان دهنده درصد سهم آنها در پروژه شما است . به ترتیب از عدد بزرگ به کوچک سهم رنگ انتخابی شما به عنوان رنگ پایه و مکمل است .

برای اجرای این قانون نخست باید رنگ پایه که بزرگترین بخش طلا فروشی شما را در برمی‌گیرد را انتخاب کنید . این رنگ اغلب برای دیوارها یا زمینه ویترین طلا فروشی انتخاب می‌شود و معمولا یک رنگ روشن و خنثی خواهد بود .

پس از آن ، نوبت به انتخاب رنگ دوم است که بخش کوچکتری از طلا فروشی این رنگ را به خود می‌گیرد و اغلب پر رنگ تر یا کم رنگ تر از رنگ اصلی یا پایه است ‌. این رنگ می تواند در عناصر اصلی ویترین طلا فروشی مانند مانکن‌های طلا ، سینی‌ها ، پایه‌ها و ….. ظاهر شود .

آخرین مرحله رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی بر اساس این قانون ، انتخاب رنگ مکملی است که در جزئیات فروشگاه طلا فروشی مانند حاشیه ویترین‌ها ، مبلمان و … خود را نشان می‌دهد . این رنگ کمترین درصد را به خود می‌گیرد اما باید در تناسب با دو رنگ دیگر باشد تا جلوه‌ای زیبا در طلا فروشی شما ایجاد شود .

انتخاب رنگ‌های سرد و گرم در دکوراسیون طلا فروشی

همه ما می‌دانیم که رنگ‌ها به دو دسته اصلی سرد و گرم تقسیم می‌شوند . رنگ های قرمز، نارنجی و زرد در دسته رنگ‌های گرم هستند ، این رنگ‌‌ها پویا و پر جنب و جوش هستند و با آنچه در طبیعت ما را گرم می‌کند مانند آتش و خورشید و از نظر احساسی با عشق در ارتباط اند . از سوی دیگر رنگ هایی مانند آبی ، سبز و بنفش با خنکی همراه هستند .

تن های گرم و سرد به گونه ای متفاوت بر احساسات ما تأثیر می گذارد . اولی ها بسیار پرانرژی و مثبت هستند، آنها به طور موثر فعالیت را تحریک می کنند ، اما به سختی می‌توان با آن به آرامش رسید . از طرفی دومی ها آرامبخش هستند .

این مسئله که برای رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی کدام رنگ را انتخاب کنیم ، به سلیقه و روحیه شما بستگی دارد اما پیشنهاد ما انتخاب رنگ‌های سرد به عنوان رنگ پایه است تا مشتری در فروشگاه شما حس آرامش بیشتری داشته باشد و با آرامش خاطر ، تمام محصولات فروشگاه شما را بررسی کند تا طلای مورد نظر خود را بیابد ‌.

انتخاب رنگ‌های مکمل برای دکوراسیون طلافروشی

هماهنگی و هارمونی رنگ دکوراسیون طلا فروشی ، کلید موفقیت در طراحی آن است ، اما برای رسیدن به آن ، ابتدا باید به رنگ های مناسب برسید . ساده ترین و در عین حال مطمئن ترین راه انتخاب رنگ های مکمل خواهد بود .

به بیان ساده ، برای رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی بهترین کار این است که کار را با چرخه رنگ‌ شروع کنید و رنگ هایی را که در مقابل یکدیگر قرار دارند را علامت بزنید . با کمک چرخه رنگ ، هارمونی‌هایی را کشف خواهید کرد که ممکن است در نگاه اول غیرعادی و زشت به نظر برسند ، اما مطمین باشد که این رنگ‌ها کاملا با یکدیگر هماهنگ هستند .

آبی و نارنجی، زرد و بنفش یا قرمز و سبز ، اینها مکمل‌هایی هستند که میزان زیادی انرژی را به هر فضایی می‌ بخشند . ایراد این رنگ‌های مکمل این است که سایر عناصر و جزئیات طلا فروشی در این رنگ‌ها گم می‌شوند ؛ از این رو بهتر اس در دکوراسیون طلا فروشی به مقدار کم استفاده شوند و آنها را بیشتر به عنوان طیف‌های تکمیل کننده پایه خنثی به کار بگیرید .

استفاده از رنگ‌های مشابه در دکوراسیون طلافروشی

این یک واقعیت است در دکوراسیون طلا فروشی با قطعات کوچک ، ظریف و تک رنگ سر و کار داریم ، انتخاب رنگ‌های متضاد همیشه نتیجه خوبی نمی‌دهد ، پیشنهاد ما برای رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی استفاده از رنگ‌های مشابه است .

برای انتخاب این رنگ‌ها مجددا به چرخه رنگ نگاه کنید و رنگ پایه خود را انتخاب کنید . رنگ های مشابه را می توان در دو طرف آن یافت. بسته به سلیقه خود ، می توانید طیف‌های مختلف یک رنگ را با هم ترکیب کنید یا رنگ ها را با دمای رنگ مشابه ترکیب کنید . صرف نظر از اینکه عاشق رنگ های تند هستید یا رنگ های خنثی را ترجیح می دهید ، می توانید دکوراسیونی منحصر به فرد ، جذاب و زیبا ایجاد کنید .

رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی-وب سایت مقدم مانکن

سخن پایانی

برای رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی باید تمام عناصر و ابزار آن مانند مانکن‌های طلا ، سینی‌های انگشتر ، پایه‌های نگهدارنده النگو و …. رنگ‌هایی هماهنگ با دیوار‌ها و مبلمان فروشگاه داشته باشند .

با توجه به اهمیت این عناصر در دکوراسیون طلا فروشی ، تولیدی مقدم مانکن این عناصر را در رنگ‌های مختلف تولید می‌کند تا دست فروشندگان برای دکوراسیون طلا فروشی باز باشد .

هر طیف رنگی را که برای دکوراسیون طلا فروشی خود انتخاب کرده باشید در فروشگاه آنلاین مقدم‌ مانکن می‌توانید ، مانکن طلا و سایر ابزار نظم دهی ویترین را در رنگ متناسب با آن بیابید .

مقالات پیشنهادی

مانکن طلا و جواهرات

ویترین طلا فروشی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =