دلایل مهم برای استفاده مانکن طلا فروشی

استفاده از مانکن طلا فروشی در ویترین گالری‌ها بسیار حایز اهمیت است . در ادامه با دلایل مهم برای استفاده مانکن طلا فروشی آشنا می‌شویم . با ما همراه باشید .

صنعت طلا و جواهر یکی از قدیمی‌ترین صنایع پر رونق کشور و حتی جهان است . توجه به طلا و جواهرات به عنوان اشیای قیمتی و زینتی در میان مردم و ملت‌ها رواج داشته است .

با پیشرفت صنعت طلا ، حرفه‌های مرتبط با این صنعت نیز ، افزایش پیدا کرده و به نوعی از فروشگاه‌ها و گالری‌های طلا فروشی ، پشتیبانی می‌کنند . یکی از این حرفه‌ها ، حرفه طراحی و ساخت مانکن ویترین طلا فروشی است .

مانکن طلا فروشی چیست ؟

مانکن طلا در واقع نوعی ابزار است که برای نمایش طلا ، جواهرات و حتی سنگ‌های قیمتی استفاده می‌شود . البته مانکن کاربردهای دیگری ، از جمله در صنعت خیاطی نیز دارد که مبحث امروز ما در مورد کاربردهای مانکن در صنعت طلا و جواهر است .

دلایل مهم برای استفاده مانکن طلا فروشی بسیارزیاد است به دلیل اینکه ، این وسیله تنها راه برای به نمایش گذاشتن مناسب طلا و جواهرات است .

مانکن طلا از چند مورد متریال مختلف ساخته می‌شود مانند مواد پلاستیکی ، رزین و مواد ترکیبی . مانکن‌های پلاستیکی به صرفه‌ترین مانکن‌ها هستند .

مانکن‌ها پس از طراحی و ساخت با روکش‌های مختلفی مانند چرم ، مخمل و انواع یراق آلات تزیین می‌شوند .

دلایل مهم برای استفاده مانکن طلا فروشی-وب سایت مقدم مانکن

انواع مانکن طلا فروشی

در ادامه مبحث دلایل مهم برای استفاده مانکن طلا فروشی ، به انواع مانکن طلا می‌پردازیم . مانکن‌هایی که درون ویترین طلا و جواهر فروشی قرار می‌گیرند ، بسته به کاربردی که دارند ، دارای انواع متفاوتی هستند .

مانکن‌های کف خواب ، نیمه خوابیده و ایستاده جزو انواع مانکن‌های ویترین طلا فروشی هستند که هر کدام کاربردهای مخصوص به خود را دارند .

مانکن‌های کف خواب برای به نمایش گذاشتن انگشتر و حلقه مناسب هستند . از مانکن‌های نیمه خوابیده برای نمایش بهتر نیم ست‌ها استفاده می‌شوند و در آخر ، مانکن‌های ایستاده برای انواع آویزهای بلند کاربرد دارند که بتوان تمام آویز را در معرض دید مشتریان قرار داد .

از آنجایی که دلایل مهم برای استفاده مانکن طلا فروشی زیاد هستند ، خرید مانکن و استند مناسب ، تاثیر بسزایی در زیبایی ویترین طلا فروشی و همچنین جذب مشتری دارد ، حرفه طراحی مانکن برای ویترین‌های طلا و‌جواهر فروشی از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار شده است .

در طراحی مانکن‌ها و استندهای طلا و جواهرات ، بسیاری از طراحان به منظور کسب رضایت مشتری ، سلیقه مشتری را در طرح خود مد نظر قرار می‌دهند . مانکن‌ها به شکل‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند .

در طراحی مانکن ، برای نمایش بهتر قطعات طلا ، از آناتومی‌ قسمت‌های مختلف بدن ، کمک گرفته می‌شود . برای مثال در ساخت مانکن برای نمایش گوشواره ، مانکنی دارای سر و گردن و برخی اوقات نیم تنه استفاده می‌کنند .

نوع دیگری از مانکن طلا طراحی و ساخته می‌شود ، این مانکن به مانکن انتزاعی معروف است . مانکن‌های انتزاعی ، ایده بسیار جالب و منحصر به فرد برای نمایش قطعات برجسته طلا و جواهرات است .

نکات کلیدی در استفاده از مانکن طلا

در مبحث دلایل مهم برای استفاده مانکن طلا فروشی ، لازم است ابتدا به نکاتی در مورد استفاده از مانکن‌ها اشاره کنیم . مانکن‌ها و استندهای طلا را به جرات می‌توان از اساسی‌ترین نیازها و ابزارهای کار طلا فروشان دانست .

استفاده از مانکن‌ و استندها درون ویترین برای جذب مشتری و افزایش فروش بسیار مهم است ، در عین حال در استفاده از این ابزارهای مهم ، باید نکاتی را مد نظر قرار داد .

مانکن‌های پلاستیکی نسبت به سایر مانکن‌های از طول عمر زیادی برخوردار هستند . برای نگهداری از مانکن‌ها به طور مرتب آن‌ها را از گرد و خاک پاک کنید .

در مناطق مرطوب ، از مانکن‌های پلاستیکی به جای مانکن‌های چوبی استفاده کنید . ضمن اینکه در مناطقی که دارای گرد و خاک زیادی هستند برای ویترین خود از مانکن‌هایی با روکش روشن استفاده کنید .

در ادامه مطلب به برخی از دلایل مهم برای استفاده مانکن طلا فروشی می‌پردازیم . با ما تا آخر مطلب همراه باشید .

دلایل مهم برای استفاده مانکن طلا فروشی-وب سایت مقدم مانکن

 

دلایل مهم استفاده از مانکن طلا

امروزه صنعت طلا ، جواهرات و سنگ‌های قیمتی ، از جایگاه بالایی در میان مردم و دولت‌ها برخوردار است . چرا که نه تنها از مزایای زینتی طلا می‌توان استفاده کرد ، بلکه با توجه به ارزش افزوده‌ای که طلا ایجاد می‌کند ، می‌توان به دید نوعی سرمایه گذاری آینده دار نیز، به آن نگاه کرد .

در حرفه طلا فروشی نمایش ویژه و صحیح طلا ، به جذب مشتری و در نتیجه فروش بیشتر ، کمک می‌کند که این امر به وسیله استفاده صحیح و درست از مانکن ممکن می‌شود . همین امر یکی از دلایل مهم برای استفاده مانکن طلا فروشی در ویترین گالری طلا و جواهر فروشی است .

ویترین طلا فروشی را در نظر بگیرید که طلاهای خود را بدون مانکن و درون ویترین چیده است ! در این حالت نه تنها ویترین آن گالری باعث سردرگمی مشتریان می‌شود ، بلکه توان جذب مشتریان را نیز از دست می‌دهد .

دلیل دیگر اهمیت استفاده از مانکن در ویترین طلا فروشی ، ایجاد سبک منظم و اصولی در چیدمان ویترین است . به وسیله مانکن می‌توان ویترین یک گالری طلا فروشی را اصولی و با نظم دقیق چیدمان کرد تا به این ترتیب نه تنها بتوان به مشتری در انتخاب بهتر کمک کرد ، بلکه مشتری بتواند اشراف کامل برطلاها نیز داشته باشد .

مانکن درون ویترین طلا فروشی اهمیت دیگری نیز دارد ، به وسیله مانکن خالی شده درون ویترین ، می‌توان آمار طلاهای فروخته شده را گرفت تا به این ترتیب مانکن خالی شده را با طلای دیگری جایگزین کرد و از خالی نماندن ویترین اطمینان پیدا کرد .

مانکن‌ها و استندهای طلا بسیار سبک و کاربردی هستند و به راحتی قابلیت جا به جایی را دارند . از سوی دیگر سبک بودن مانکن‌ها باعث می‌شود تا راحت‌تر بتوان آن‌ها را جا به جا کرد و به نظافت ویترین پرداخت .

از دیگر دلایل مهم برای استفاده مانکن طلا فروشی می‌توان به این مورد اشاره کرد که مانکن‌ها و استندها به ویترین گالری ، نظم هندسی ویژه‌ای می‌بخشند یعنی اینکه با مانکن طلا می‌توان قطعات طلا را به روشی منظم چید ، به طوری که قطعات طلا از ریزترین قطعه تا درشت‌ترین و بزرگترین آن‌ها درون ویترین به راحتی قابل تشخیص باشند .

کلام آخر

در این مطلب سعی شد تا به طور مختصری در مورد دلایل مهم برای استفاده مانکن طلا فروشی نکاتی را در اختیار شما قرار دهیم .

به طور کلی با توجه به میزان و درجه اهمیت بسیار بالای مانکن طلا در جذب مشتری و فروش بیشتر برای گالری طلا فروشی ، خرید و طراحی مانکن شیک ، جذاب و مدرن از واجب‌ترین اقداماتی است که هرکس باید در این حرفه به آن بپردازد .

مقدم مانکن با داشتن طراحان متخصص و با سابقه وداشتن طراحی‌های بسیار ویژه ، مانکن‌ها و استندهای طلا را مطابق با آخرین استانداردها و حتی منطبق با سلیقه مشتری ، در طرح‌های متنوع و لوکس طراحی می‌کند .

برای آشنایی بیشتر و کسب مشاوره در زمینه خرید انواع استندها و مانکن‌ها به سایت مقدم مانکن مراجعه کنید تا کارشناسان مقدم مانکن در اسرع وقت ، راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند .

مقالات پیشنهادی

مانکن طلا و جواهرات

ویترین طلا فروشی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =