رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی

رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی اهمیت بسیار زیادی دارد . انتخاب رنگ بندی مناسب می تواند سخت ترین بخش فرآیند دکوراسیون طلا فروشی باشد . این موضوع نه تنها به طیف‌های رنگی زیادی مربوط می‌شود که باید از بین آنها رنگ‌های مناسب را انتخاب کنید ، بلکه نیاز به ترکیب آنها در نسبت‌های مناسب و هماهنگ نیز دارد که در اصطلاح به آن هارمونی رنگ گفته می‌شود . در این مطلب ما مهمترین نکات رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی را برای شما شرح می‌دهیم .

رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی-وب سایت مقدم مانکن

پیروی از قانون 60 _30 _ 10

برای رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی انتخاب رنگ مناسب فقط مرحله آغاز کار است ، مرحله مهم این است که رنگ‌ها را طوری انتخاب کنید که کاملا با فضا و با هم تناسب و هماهنگی داشته باشند . یک قانون ساده برای اجرای هارمونی رنگ در دکوراسیون طلا فروشی پیروی از قانون 60 _30 _ 10 است .

شاید نام این قانون برای افرادی که هیچ آشنایی با رنگ و دکوراسیون ندارند ، بسیار مبهم و گیج کننده باشد ، اما اجرای این قانون بسیار ساده است و با بهره‌گیری از آن در رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی ، انتخاب و هارمونی رنگ را بدون هیچ خطایی انجام خواهید داد .

طبق این قانون ، فضای داخلی فروشگاه طلا فروشی تحت سلطه سه رنگ اصلی قرار می گیرد و اعداد ذکر شده نشان دهنده درصد سهم آنها در پروژه شما است . به ترتیب از عدد بزرگ به کوچک سهم رنگ انتخابی شما به عنوان رنگ پایه و مکمل است .

برای اجرای این قانون نخست باید رنگ پایه که بزرگترین بخش طلا فروشی شما را در برمی‌گیرد را انتخاب کنید . این رنگ اغلب برای دیوارها یا زمینه ویترین طلا فروشی انتخاب می‌شود و معمولا یک رنگ روشن و خنثی خواهد بود .

پس از آن ، نوبت به انتخاب رنگ دوم است که بخش کوچکتری از طلا فروشی این رنگ را به خود می‌گیرد و اغلب پر رنگ تر یا کم رنگ تر از رنگ اصلی یا پایه است ‌. این رنگ می تواند در عناصر اصلی ویترین طلا فروشی مانند مانکن‌های طلا ، سینی‌ها ، پایه‌ها و ….. ظاهر شود .

آخرین مرحله رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی بر اساس این قانون ، انتخاب رنگ مکملی است که در جزئیات فروشگاه طلا فروشی مانند حاشیه ویترین‌ها ، مبلمان و … خود را نشان می‌دهد . این رنگ کمترین درصد را به خود می‌گیرد اما باید در تناسب با دو رنگ دیگر باشد تا جلوه‌ای زیبا در طلا فروشی شما ایجاد شود .

انتخاب رنگ‌های سرد و گرم در دکوراسیون طلا فروشی

همه ما می‌دانیم که رنگ‌ها به دو دسته اصلی سرد و گرم تقسیم می‌شوند . رنگ های قرمز، نارنجی و زرد در دسته رنگ‌های گرم هستند ، این رنگ‌‌ها پویا و پر جنب و جوش هستند و با آنچه در طبیعت ما را گرم می‌کند مانند آتش و خورشید و از نظر احساسی با عشق در ارتباط اند . از سوی دیگر رنگ هایی مانند آبی ، سبز و بنفش با خنکی همراه هستند .

تن های گرم و سرد به گونه ای متفاوت بر احساسات ما تأثیر می گذارد . اولی ها بسیار پرانرژی و مثبت هستند، آنها به طور موثر فعالیت را تحریک می کنند ، اما به سختی می‌توان با آن به آرامش رسید . از طرفی دومی ها آرامبخش هستند .

این مسئله که برای رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی کدام رنگ را انتخاب کنیم ، به سلیقه و روحیه شما بستگی دارد اما پیشنهاد ما انتخاب رنگ‌های سرد به عنوان رنگ پایه است تا مشتری در فروشگاه شما حس آرامش بیشتری داشته باشد و با آرامش خاطر ، تمام محصولات فروشگاه شما را بررسی کند تا طلای مورد نظر خود را بیابد ‌.

اهمیت رنگ دکوراسیون در جذب مشتری

مهم ترین جنبه برای جذب مشتری رنگ است زیرا یکی از دلایلی که قبل از خرید یا استفاده از خدمات یک مجموعه مشتری را جذب میکند رنگ است.

رنگ های سبز و آبی می توانند عواملی پنهان برای جلوگیری از خواب باشند.

و همچنین رنگ این قدرت را دارد که در رفتار مشتری تغییر ایجاد کند.

انتخاب رنگ‌های مکمل برای دکوراسیون طلافروشی

هماهنگی و هارمونی رنگ دکوراسیون طلا فروشی ، کلید موفقیت در طراحی آن است ، اما برای رسیدن به آن ، ابتدا باید به رنگ های مناسب برسید . ساده ترین و در عین حال مطمئن ترین راه انتخاب رنگ های مکمل خواهد بود .

به بیان ساده ، برای رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی بهترین کار این است که کار را با چرخه رنگ‌ شروع کنید و رنگ هایی را که در مقابل یکدیگر قرار دارند را علامت بزنید . با کمک چرخه رنگ ، هارمونی‌هایی را کشف خواهید کرد که ممکن است در نگاه اول غیرعادی و زشت به نظر برسند ، اما مطمین باشد که این رنگ‌ها کاملا با یکدیگر هماهنگ هستند .

آبی و نارنجی، زرد و بنفش یا قرمز و سبز ، اینها مکمل‌هایی هستند که میزان زیادی انرژی را به هر فضایی می‌ بخشند . ایراد این رنگ‌های مکمل این است که سایر عناصر و جزئیات طلا فروشی در این رنگ‌ها گم می‌شوند ؛ از این رو بهتر اس در دکوراسیون طلا فروشی به مقدار کم استفاده شوند و آنها را بیشتر به عنوان طیف‌های تکمیل کننده پایه خنثی به کار بگیرید .

استفاده از رنگ‌های مشابه در دکوراسیون طلافروشی

این یک واقعیت است در دکوراسیون طلا فروشی با قطعات کوچک ، ظریف و تک رنگ سر و کار داریم ، انتخاب رنگ‌های متضاد همیشه نتیجه خوبی نمی‌دهد ، پیشنهاد ما برای رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی استفاده از رنگ‌های مشابه است .

برای انتخاب این رنگ‌ها مجددا به چرخه رنگ نگاه کنید و رنگ پایه خود را انتخاب کنید . رنگ های مشابه را می توان در دو طرف آن یافت. بسته به سلیقه خود ، می توانید طیف‌های مختلف یک رنگ را با هم ترکیب کنید یا رنگ ها را با دمای رنگ مشابه ترکیب کنید . صرف نظر از اینکه عاشق رنگ های تند هستید یا رنگ های خنثی را ترجیح می دهید ، می توانید دکوراسیونی منحصر به فرد ، جذاب و زیبا ایجاد کنید .

رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی-وب سایت مقدم مانکن

سخن پایانی

برای رعایت هارمونی رنگ در دکوراسیون طلافروشی باید تمام عناصر و ابزار آن مانند مانکن‌های طلا ، سینی‌های انگشتر ، پایه‌های نگهدارنده النگو و …. رنگ‌هایی هماهنگ با دیوار‌ها و مبلمان فروشگاه داشته باشند .

با توجه به اهمیت این عناصر در دکوراسیون طلا فروشی ، تولیدی مقدم مانکن این عناصر را در رنگ‌های مختلف تولید می‌کند تا دست فروشندگان برای دکوراسیون طلا فروشی باز باشد .

هر طیف رنگی را که برای دکوراسیون طلا فروشی خود انتخاب کرده باشید در فروشگاه آنلاین مقدم‌ مانکن می‌توانید ، مانکن طلا و سایر ابزار نظم دهی ویترین را در رنگ متناسب با آن بیابید .

مقالات پیشنهادی

مانکن طلا و جواهرات

ویترین طلا فروشی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 19 =