فرق طلا و جواهر چیست و کدامیک بهتر است؟

فرق طلا و جواهر چیست و کدامیک بهتر است؟ این یکی از مهم ترین پرسش های شماست! در واقع طلا و جواهر علاوه بر برخورداری از ارزش مادی اکسسوری هایی جذاب و منحصر به فرد هستند. ولی وقتی که نامِ آن ها را به میان می آوریم، دقیقاً منظور ما چه می باشد؟ گاهاً تصور می کنید، که این دو یکی هستند! ولی این دو اکسسوری با یکدیگر تفاوت‌ هایی دارند.

پس خرید یا فروش همچنین قیمت طلا و جواهر با یکدیگر متفاوت است. بنابراین اگر که شما علاقه زیادی به شناخت آن ها و جوانب گوناگونشان دارید، در ادامه این مطلب از مقدم مانکن با ما همراه باشید.

اگر شما نیز بدنبال طراحی و ساخت دکور طلا با بهترین قیمت هستید می توانید با شماره  ۰۹۱۲۱۳۹۱۸۰۷ در 7 روز هفته تماس حاصل نمایید.

فرق طلا و جواهر چیست؟ آیا می دانید!

در پاسخ به این که فرق طلا و جواهر چیست و کدامیک بهتر است؟ باید گفت؛ فرق آن ها در مسائل بسیاری نمایان است. برای مثال؛ شیوه و مراحل ساخت آن ها، متریال مورد استفاده در ساخت، خرید و فروش یا قیمت و…! معنی طلا را که می دانید. طلا به زیورآلاتی گویند، که از یک فلزی به رنگِ زرد ساخته می شود.

حال جواهر آن دست زیورآلاتی است، که از سنگ هایی قیمتی در ساخت استفاده می کنند. اغلب قسمت بدنه از طلا ساخته می شود و قیمت را افزایش می دهد.

بنابراین اگر که شما قصد خرید جواهر را دارید، برای تعیین قیمت به سنگ استفاده شده و ارزش آن در ساخت همچنین وزن جواهر توجه داشته باشید. در اکثر موارد وزنِ سنگ مورد استفاده در ساخت جواهر بیش از طلای به کار رفته شده است. در طلاسازی برای ساخت جواهر یک پایه از طلا ساخته سپس سنگ ها برروی آن می نشیند. گاهاً در ساخت جواهر از سنگ اتمی استفاده می کنند.

پس در فرق طلا و جواهر چیست و کدامیک بهتر است؟ می گوییم؛ جواهری که در آن ها از سنگ هایی گران قیمت استفاده کرده اند، جواهر اصل گویند. حال محصولاتی که در ساختشان از سنگ اتمی استفاده نموده اند، جواهر اتمی گویند.

فرق طلا و جواهر چیست؟ آیا می دانید!

با انواع طلا و جواهرات آشنا بشوید!

پس شما فرا گرفتید، که در فرق طلا و جواهر چیست و کدامیک بهتر است؟ جواهر از سنگ هایی قیمتی یا نیمه قیمتی همراه با پایه ای از طلا ساخته می شود. پُر اهمیت ترین و پُر طرفدارترین سنگ هایی که در ساخت جواهر مورد استفاده قرار می گیرد، زمرد، الماس، یاقوت است. آمیتیس، سیترین، سنگ توپاز از جمله سنگ های نیمه قیمتی در ساخت جواهرات می باشد.

البته گاهاً در ساخت جواهر از کهربا، صدف یا مروارید هم استفاده می کنند. پس توجه داشته باشید، که این سنگ ها ارزش و قیمت هایی متفاوت دارند.

ولی از کجا می توانیم، فرق طلا و جواهر چیست و کدامیک بهتر است؟ را متوجه بشویم! آیا می خواهید، جواهر اصل از تقلبی را تشخیص بدهید؟ حقیقت‌ ماجرا این کار بسیار سخت است. پس توصیه ما به شما کمک از افراد متخصص می باشد. یعنی طلا و جواهر را از مراکز و برندهایی مشهور و معتبر خریداری کنید.

شما باید در زمانِ خرید شناسنامه مربوط به جواهر را از فروشنده دریافت نمایید. مشخصات دقیق جواهر به کار رفته شده، وزن آن، قیمت سنگ، مقدار طلا و… باید درون شناسنامه مربوطه قید بشود‌. ما در این قسمت به چند اصل مهم که در شناسایی سنگ اصل از تقلبی کمک می کند، اشاره خواهیم کرد.

با انواع طلا و جواهرات آشنا بشوید!

تشخیص جواهر اصل از تقلبی چگونه امکان پذیر است؟

ابتدا به درخشش جواهر انتخابی توجه کنید. البته برخی از جواهرها حالت کدری داشته یا ویژگی شیشه ای ندارند! مثلاً الماس ماندگاری و درخشش خاصی دارد. یکی دیگر از ویژگی هایی که نام می بریم، دوام و استحکام سنگ هاست. سنگ انتخابی باید در مقابل حرارت، ورود فشار، ضربات توان و قدرت خوبی داشته باشد.

پس در فرق طلا و جواهر چیست و کدامیک بهتر است؟ به چند ویژگی بسیار مهم اشاره کردیم، که با اکتفاء بدان ها می توانید، یک جواهر اصل و نسب دار همچنین باکیفیت‌ خریداری بنمایید.

درباره طلا بیشتر صحبت کنیم!

اگر که می خواهید، از خلوص آلیاژ به کار رفته در طلا اطلاعات کسب کنید، به عیار طلا توجه نمایید. اغلب عیار این فلز گران قیمت با واحد بیست و چهار ارزشگذاری می شود. پس زمانی که طلا 24 عیار است، یعنی حدوداً 100% خالص می باشد.

ولی طلایی که اکثراً در بازار کشورمان به مرحله فروش می رسد، طلای هجده عیار می باشد. این دَست از طلاها 75% فلز زرد رنگِ طلا بوده و 25% آن از فلزات دیگر است. این گونه مقدار استحکام طلا افزایش پیدا می کند.

بیایید در ارتباط با فرق طلا و جواهر چیست و کدامیک بهتر است؟ بیشتر سخن بگوییم! یعنی در ارتباط با قیمت این دو با همدیگر هم کلام شویم.

درباره طلا بیشتر صحبت کنیم!

فرق قیمت طلا و جواهر

قطعاً شما هم می دانید، یکی از مهم ترین تفاوت های موجود میان طلا و جواهر در قیمت آن ها خلاصه می شود. علاوه بر این ها طلا و جواهر نحوه خرید متفاوتی را دارند! وزن طلا با استفاده از ترازو مشخص می گردد. سپس قیمت آن لحظه از طلا ضربدر وزنش خواهد شد. نهایتاً عدد به دست آمده با اجرت ساخت و سود جمع شده، تا قیمت پایانی طلا به دست آید.

حال در اینکه فرق طلا و جواهر چیست و کدامیک بهتر است؟ باید گفت؛ خرید جواهر با طلا تفاوت شایانی دارد. به این صورت که ابتدا جواهر وزن شده و عدد به دست آمده ضربدر قیمت روز طلا می گردد. « نکته قابل توجه این که وزن سنگ در وزن پایانی آن تأثیری بسیار دارد »‌.

سپس عدد نهایی با اجرت ساخت و سود فروشنده که اغلب میان 20 الی 25 درصد است، جمع می شود‌. این گونه قیمت پایانی جواهر به دست خواهد آمد‌.

پس فرا گرفتید، که در فرق طلا و جواهر چیست و کدامیک بهتر است؟ ارزش سنگ و نوعِ سنگ استفاده شده در خرید جواهر بسیار پُر اهمیت می باشد. این مسئله هم باید از جانب فروشنده ضمن فاکتور و یا شناسنامه جواهر به ثبت برسد.

همانطور که شما در رابطه با سوال مطرح شده هم خواندید، سود حاصله از فروش جواهر برای فروشنده دو الی سه برابر فروش طلا است. به عبارتی دستمزد ساخت جواهر دربرگیرنده قیمت سنگ مورد استفاده، اجرت ساخت پایه ی آن، مخارج سنگی که به کار رفته و دیگر هزینه ها می باشد.

پس درست است، که سنگ هایی شفاف و شیشه ای جواهر شما را زیباتر و جذاب تر می کنند، ولی قیمت محصول را هم تا حد چَشمگیری افزایش می دهد. بنابراین به هنگام فروش این قطعه‌ بی بدیل قیمت پایین تری از آنچه که شما در زمانِ خرید صرف کرده اید، به شما پرداخت می شود.

اگر که شما قصد سرمایه گذاری در بلند مدت را دارید، به هیچ عنوان جواهر را انتخاب نکنید! به سمت خرید طلاهایی با اجرت کم و بدون نگین بروید. در واقع اجرت ساخت طلا و جواهر با توجه به این که توسطِ دست ساخته شده یا ماشین، طرح و پیچیدگی محصول یا… با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

زیورآلات دست ساز مسلماً قیمت بالاتری دارند! ولی انواع ماشینی که در تعداد بالا طراحی و ساخته می شود، اجرت ساخت کمتری دارد.

طلا یا جواهر کدامیک بهتر است؟

قطعاً شما تا حدودی به پاسخِ سؤالِ خود یعنی فرق طلا و جواهر چیست و کدامیک بهتر است؟ دست پیدا کرده اید! ولی ارائه پاسخی شفاف تر و عمیق‌ تر به سؤال شما نیازمند انجام بررسی های بیشتر است. در واقع ما باید بدانیم، که هدف شما چیست؟

هدف شما قصد خرید طلا و جواهر برای زیبایی و جذابیت هرچه بیشتر است؟ یا می خواهید، به کسی دیگر هدیه بدهید! شاید هم سرمایه‌گذاری کنید؟ به عبارتی انتخاب یکی از این دو کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. مثلاً ممکن است، شما یک بانوی ساده پسند باشید! یا دوست داشته باشید، پُر زرق و برق بوده و توجه همه ی حاضرین را به خود جلب کنید.

ولی اگر بخواهیم، از نظر اقتصادی و سرمایه گذاری این مسئله را بررسی کنیم، باید به صرفه خود در زمانِ خرید فکر کنید. پس در جوابِ به سؤال مطرح شده باید گفت؛ خرید طلا از جواهر بهتر می باشد. زیرا به هنگام خرید اجرت ساخت کمتری داشته و به هنگام فروش کمتر ضرر می کنید. « البته اگر در زمانِ فروش شما قیمت روز طلا اُفت نکرده باشد ».

طلا یا جواهر کدامیک بهتر است؟
سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از مقدم مانکن این مسئله را که فرق طلا و جواهر چیست و کدامیک بهتر است؟ را بررسی کردیم. همانطور که متوجه شدید، انتخاب یکی از این دو کاملاً به هدف و سلیقه شما بستگی دارد. بنابراین ابتدا هدف خود را از خرید طلا یا جواهر را مشخص کرده سپس یکی از آن دو را انتخاب کنید. از سویی شما باید برای خرید جواهر نسبت به طلا پول بیشتری را آماده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هفت =