راهنمای تعیین سایز پابند

راهنمای تعیین سایز پابند

در راهنمای تعیین سایز پابند باید دور مچ پای خودتان را اندازه بگیرید. امّا شیوه درستِ اندازه گیری مچ پا به مدل پابندی وابسته است، که قصدِ استفاده از آن را دارید. مثلاً شما می خواهید، این اکسسوری برروی قوزک پاتان آویزان بشود، یا دور مچ پا چسبیده و به صورت ثابت بماند.

حال جنس این اکسسوری در مشخص شدنِ اندازه پابند اهمیت دارد. مثلاً انواع فلزی و زنجیری بایستی اندکی در مچ پا حرکت نماید، که بَر اثر فشارِ وارده راه رفتن خراب نشود. ولی انواع پارچه ای و نخی را می توانید چسبیده به دور مچ پا استفاده بنمایید. به گونه ای که شما نگران پاره شدنِ پابند نباشید!

ما در طول این مطلب شما را با روش درستِ اندازه گیری پابند آشنا خواهیم نمود‌. از شما می خواهیم، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اگر شما نیز بدنبال طراحی و ساخت دکور طلا با بهترین قیمت هستید می توانید با شماره  ۰۹۱۲۱۳۹۱۸۰۷ در 7 روز هفته تماس حاصل نمایید.

درباره پابند و تاریخچه آن بیشتر بدانید!

پابند یک اکسسوری زینتی است، که دورتادور پا بسته می شود. این وسیله زینتی دارای انواع متنوعی بوده که از گذشتگان تا به امروز برای زیبایی و مد مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله از دورانِ باستان تا به امروز در بینابین بانوان و آقایان رایج بوده است.

مثلاً در کشور هند استفاده از پابند به سالیان پیش بَر می گردد، که جزئی از اکسسوری مراسم هندی بوده و همچنان و همچنین مورد استفاده قرار می گیرد. از راهنمای تعیین سایز پابند که بگذریم، بانوان مصری از روزهای ماقبل تاریخ از این وسیله‌ زینتی برای آراستن پاهای خود استفاده می نمودند.

در کشورهایی چون آمریکا از سالِ 1933 تا اواخر قرنِ بیستم میلادی، پابند از جانب دختران و زنان مورد استفاده بوده است. انواعِ برنزی از دوران برنز در کشورهای اروپا متداول می باشد. انواع و اقسام پابندها در گذشتگان از فلزات بسیار ارزشمند چون طلا بود، که محبوب طبقات ثروت بوده است. ولی انواع نقره و آهن از طرف طبقات متوسطِ جامعه مورد توجه قرار گرفته بود.

در تمامی این موارد اطلاع از راهنمای تعیین سایز پابند از اهمیت بسیار برخوردار بوده است. از همان روزهای گذشته تا به امروز! هم اکنون علاوه بر جنس طلا و نقره و… آن ها از جنس های مختلفی چون؛ نخ، جواهر یا گیپور و… طراحی و ساخته می شود.

نکته جالب توجه این که در یک بازه زمانی درون کشورهای شرق آسیا، زن ها برروی هردو پای خود پابند می بستند. سپس هر دوی آن ها را با استفاده از زنجیر به یکدیگر متصل می کردند! که یکی از مهم ترین دلیل های آن آرام راه رفتنِ بانوان بوده است.

 

درباره پابند و تاریخچه آن بیشتر بدانید!

با انواع پابندها آشنا بشوید!

متداول ترین انواع پابند موجود در گستره بازار فلزاتی چون؛ طلا، نقره یا استیل است. ما در قسمت فوقانی به این مسئله اشاره کردیم، که این روزها نمونه های متنوع و ارزان قیمت تری از جنس چرم، پلاستیک، گیپور، و… وجود دارد. بنابراین شما می توانید، به کمک راهنمای تعیین سایز پابند و روحیه خود یکی از بهترین مدل ها را انتخاب کنید.

یکی از مهم ترین مسائل در خرید این اکسسوری تعیین سایز است. یعنی بدون توجه به رنگ و جنس، اندازه پابند است، که اهمیت شایانی دارد. چرا که اگر بیش از اندازه تنگ یا گشاد باشد، جلوه بدی به مچ پاهای شما می دهد. برای استفاده از راهنمای تعیین سایز پابند باید برخی از اِلمان ها را مشخص کنید. مثلاً می خواهید، پابند برروی قوزک پای شما آویزان بشود، یا به پای شما بچسبد.

پابند آویزان را باید با کفش هایی تابستانی روباز یا صندل استفاده نمایید. نمونه های ثابت برروی مچ هم با کفش هایی چون کتانی، رسمی قابل استفاده خواهند بود.

در ارتباط با پابند فلزی بدانید، که دارای انواع زنجیری و حلقه ای است. استفاده از انواع پابند زنجیری آسان بوده و این نمونه پابندها معمولاً با آویزهایی متنوع تزئین می گردد. ولی مدل های حلقه ای انعطاف پذیری نداشته پس استفاده از آن ها سخت خواهد بود. پس در زمانِ خرید پابند به تمامی نکات و کاربرد این اکسسوری توجه داشته باشید.

با انواع پابندها آشنا بشوید!

نکاتی درباره راهنمای تعیین سایز پابند:

در راهنمای تعیین سایز پابند باید به دور مچ پای خود توجه داشته باشید. پس با استفاده از یک نخ یا به کمک متر پارچه ای دور پای خود را اندازه بگیرید. حدوداً یک الی دو سانتی‌متر به عدد نهایی اضافه‌ نمایید.

توجه داشته باشید، که برای تعیین سایز پابند نباید از کِش یا بندهای کِشی استفاده کنید. جهتِ تعیین اندازه درست پابند متر پارچه ای را به گونه ای دور تا دور مچ پا بپیچید، که اندکی از قوزک پا پایین تر قرار بگیرد. متر باید به حالتی باشد، که دور مچ پا چسبیده ولی خیلی تنگ نباشد!

در راهنمای تعیین سایز پابند باید عدد نشان داده شده برروی متر پارچه ای را یادداشت کنید. چنانچه که شما برای این کار نخ استفاده می کنید، آن را دور مچ پای خود تابانده و محل قطع نخ‌ ها را علامت بزنید. پس از آن می توانید، نخ را روی متر قرار داده تا سایز پابند مشخص بشود.

اکنون که سایز دور مچ پای خود را به دست آورده اید، بدان یک الی دو سانتی‌متر اضافه کرده و از فروشنده بخواهید پابند مناسب را به شما پیشنهاد کند. توجه کنید، که بهترین محل برای نصب پابند دقیقاً زیر قوزک پای شماست. برای راهنمای تعیین سایز پابند و تعیین اندازه آن به صورت دقیق تنها کافیست در ساعتی از روز که پای شما تورم ندارد، دور مچ پایی خود را اندازه گیری کنید.

پابند طلا یا نقره بخرید!

چنانچه که شما یک پای ظریف دارید، یا قصد استفاده از کفش هایی پاشنه بلند را دارید، از انواع اکسسوری زینتی کلاسیک و ظریف بهره گیرید. مثلاً یک زنجیر ظریف طلا یا نقره را انتخاب بنمایید. برای این منظور می توانید، به طلافروشی موجود در سطح شهر خودتان مراجعه کرده و بهترین انتخاب ها را برای خودتان رقم بزنید!

پابند طلا یا نقره بخرید!

سخن آخر

پابند یک اکسسوری زیبا و شیک است، که از سالیان گذشته تا به امروز مورد استفاده بوده است. ما در طول این مسیر راهنمای تعیین سایز پابند را بررسی کردیم. موضوعی که شما با توجه به آن می توانید، یک پابند خوب و با اندازه ای صحیح برای پاهای خود بخرید.

قطعاً متوجه شده اید، که پابند نه باید خیلی بزرگ باشد و نه خیلی تنگ! قطعاً این اکسسوری می تواند، زیبایی پاهای شما را بیش از پیش کند.

5 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 9 =