تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست ؟

تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست و کدامیک برای خرید مناسب تر است؟

قدم زدن در مراکز طلا و جواهرات برای تمامی خانم ها لذّت بخش است! وجودِ طرح ها و مدل هایی که دست شما را در انتخابی آزادانه باز می گذارد. ولی گاهاً تنوع گسترده در مدل ها باعث می شود، انتخاب طلا سخت تر شده و نهایتاً نتوانید، تصمیم‌گیری کنید! در این هنگام یکی از مهم ترین پرسش های شما تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست خواهد بود.

در واقع بینابین طلاهای موجود در گستره بازار انواع ست ها و نیم ست ها توجه قشرِ عظیمی از بانوان را به خود مجذوب ساخته است‌. شما با اطلاعاتِ بیشتر درباره ست و نیم ست طلا می توانید، در انتخاب یکی از این دو راحت تر تصمیم گیری کنید. پس ما این مطلب از خود را در مقدم مانکن به تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست ؟ اختصاص می دهیم.

اگر شما نیز بدنبال طراحی و ساخت دکور طلا با بهترین قیمت هستید می توانید با شماره  ۰۹۱۲۱۳۹۱۸۰۷ در 7 روز هفته تماس حاصل نمایید.

از ست و نیم ست چه می دانید؟

تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست آیا می دانید؟ ست و نیم ست به طلاهایی گویند، که مجموعه ای هستند! یعنی چه؟ یعنی اجزای موجود در مجموعه ست یا نیم ست به همدیگر شبیه بوده که موجب می شود، در نتیجه استفاده از آن ها زیبایی استایل خود را چندین برابر کنید.

اغلب این مجموعه از طلاها به صورت تکی فروخته نمی شود! علاوه بر این ها شما نمی توانید، یک آیتم از مجموعه ای را با یک آیتم در مجموعه ای دیگر ترکیب نمایید. درست است، که هردوی آیتم ها مجموعه محسوب می شوند، ولی قطعاً تفاوت هایی را با همدیگر دارند. ما در ادامه مطلب در راستای با این موضوع که تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست بیشتر با شما صحبت می کنیم.

آیتم های موجود در مجموعه ها با همدیگر متفاوت هستند!

در ارتباط با تفاوت ست و نیم ست طلا باید بدانید، که نخستین تفاوت در میان اجزای تشکیل دهنده است. قطعاً شما هم می دانید، که ست ها دارای اجزای بیشتری به نسبت نیم ست ها هستند. چندی پیش ست طلای زنانه دربرگیرنده تمامی زیورآلات چون؛ گوشواره و گردنبند، دستبند و انگشتری طلا بود.

ولی این روزها در اکثر ست ها انگشتری را نمی بینیم! مهم ترین علت تغییر آیتم ها در ست کامل افزایش روزافزون قیمت طلا بود. طراحان طلا و جواهر می خواستند، بدون اعمال تغییر در وزن سرویس امکانِ خرید را برای تعداد بیشتری از افراد فراهم کنند. بگذریم، درباره‌ نیم ست صحبت کنیم، بهتر است.

 

در ارتباط با تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست می گوییم، که نیم ست ها شرایط کاملاً متفاوتی دارند. اغلب این مجموعه دربرگیرنده؛ گردنبند و گوشواره است. ولی گاهاً شما این مجموعه ها را با آیتم هایی چون؛

  • گردنبند و دستبند
  • گوشواره و دستبند
  • انگشتری و دستبند

مشاهده می کنید. پس این موضوع کاملاً به سلیقه شخصی شما بستگی دارد، که کدامیک را انتخاب می کنید. مثلاً اگر که قصد شما استفاده از نیم ست مواقعی است، که گوش ها و گردنتان در معرض دید نیست، نیم ست انگشتری و دستبند را انتخاب کنید.

ست و نیم ست طلا از نظر شکل ظاهری چه تفاوت هایی دارند؟

این که تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست بگوییم، که این دو علاوه بر تعداد آیتم ها از نظر شکل ظاهری هم تفاوت هایی دارند! اصلی ترین تفاوت موجود میان این دو مجموعه در شکل ظاهری گردنبند است. در ست طلا یک گردنبند با ابعادی بزرگ تر و به صورت یکسره « بدون زنجیر جداگانه از پلاک » طراحی شده است.

ولی در رابطه با نیم ست این مسئله صدق نمی کند! به حالتی که گردنبند نیم ست به صورت پلاک و زنجیر طراحی می شود. از سویی شما می توانید، با توجه به سلیقه خود زنجیر را نازک یا متوسط و کلفت انتخاب نمایید.

ست و نیم ست طلا از نظر شکل ظاهری چه تفاوت هایی دارند؟

اغلب نیم ست ها زنجیر ندارند و طلافروشی ها برای جلوه هرچه بیشتر آن ها پلاک را به زنجیر می آویزند.

ست و نیم ست از نظر طراحی چه تفاوت هایی دارند؟

علاوه بر این ها در بررسی این مسئله که تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست باید به طراحی این دو بپردازیم! در طراحی ست کامل طلا از طرح هایی درخشان و چَشمگیر استفاده می شود. از آنجا که غالباً بانوان ست ها را در مجالسی خاص مورد استفاده قرار می دهند، طراحان انواعی از نگین ها، سنگ ها و… را در طراحی مورد استفاده قرار می دهند.

ولی نیم ست ها طرح هایی معمولی دارند. به اصطلاح رایج نیم ست طلا دخترانه است! در طراحی این مجموعه اغلب از اشکالی چون؛ بی نهایت، قلب، نُت موسیقی، طرح هایی فانتزی، طرح اسم و.‌‌.. استفاده می شود. به خاطر ظریف بودن نیم ست طلا شما نمی توانید، از آن ها در مراسمات رسمی خود بهره گیرید.

یکی دیگر از جوانبِ تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست ! طراحی قفل آنهاست. در سرویس ها به خاطر سنگینی بیشتر گردنبند و دستبند از سویی ارزش بیشتری که دارند، از قفل هایی محکم تر و مخصوصی استفاده می شود. ولی معمولاً در نیم ست طلا از قفل هایی معمولی استفاده می شود! این موضوع یکی از اصلی ترین علل برتری ست نسبت به نیم ست است.

ست و نیم ست از نظر طراحی چه تفاوت هایی دارند؟
تفاوت از نظر نوعِ طلای به کار رفته در ساخت

طلای استفاده شده در مراحل ساخت یکی دیگر از مهم ترین تفاوت های موجود میان این دو مجموعه است. مسلماً شما هم می دانید، که تمامی طلاها زرد بوده و پس از تجربه فرآیندی به اسمِ آبکاری طلا به انواعِ طلای سفید تبدیل می شوند.

از طلای سفید در ساختِ انواعِ ست ها و نیم ست ها استفاده می شود. ولی در بین تمامی این موارد یک طلای خاص دوست داشتنی تر خواهد بود. مثلاً در طراحی و ساخت سرویس ها غالباً از طلای سفید استفاده می شود. زیرا طلای سفید رنگ جلوه و زیبایی خاصی را به سرویس شما می بخشد.

حال در ارزیابی تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست ؟ باید گفت، در ساخت نیم ست ها اغلب از طلای زرد استفاده می کنند. زیرا اکثراً از این مجموعه به صورت روزمره استفاده می شود. یکی از مهم ترین مسائلی که برروی آبکاری طلا اثرگذار است، شست و شوی دائمی آن می باشد. پس استفاده از طلای سفید در ساخت نیم ست ها چندان عقلانی به نظر نمی رسد!

در ارتباط با به کارگیری سنگ ها دست طراحان طلا باز می باشد! ولی معمولاً در ساخت سرویس ها از سنگ هایی قیمتی و با ارزش زیاد استفاده می شود. حال در ساخت نیم ست ها انواع شیشه مصنوعی و رنگارنگ برای هرچه زیباتر کردنِ کار مورد استفاده قرار می گیرد.

بانوان ست ها را در مجالس و مراسمات خاص استفاده می کنند، پس وجودِ سنگ هایی پُر زرق و برق به استایل آن ها جلایی بیشتر می بخشد. از سویی استفاده روزمره از انواع نیم ست ها باعث می شود، گمشدنِ سنگ یا نگین به صورت مکرر رُخ دهد. پس بهتر است، از شیشه مصنوعی در ساخت آن ها
استفاده شود. اکنون شما تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست ؟ را از نظر طلای به کار رفته به خوبی درک کرده اید!

تفاوت از نظر نوعِ طلای به کار رفته در ساخت

تفاوت از نظر قیمت نهایی

بنابر سخنان گفته شده در قسمت فوقانی درباره تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست ؟ قطعاً متوجه شده اید، که اصلی ترین و مهم ترین تفاوت آن ها در قیمت می باشد. به خاطر تعداد بیشتر اجزا در ست ها به طبع قیمت آن ها بیشتر خواهد بود. ولی همیشه هم اینطور نیست!

گاهی اوقات برخی از نیم ست ها آنقدر سنگین هستند، که از ست ها قیمت بیشتری دارند. شما یاد گرفتید، که نیم ست بدون زنجیر فروخته می شود. بیشتر با هدف تفاوت قیمتی بین ست و نیم ست این کار صورت می گیرد. بنابراین اگر که شما توانِ خرید کمتری دارید، نیم ست بدون زنجیر یکی از بهترین گزینه ها خواهد بود.

موضوع دیگری که تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست ؟ را بحث برانگیزتر می کند، کارمزد ساخت آنهاست. اغلب در ساخت سرویس ها از نگین و جواهرات درخشان استفاده می شود و همین موضوع قیمت آن را افزایش می دهد. البته در ساخت انواع نیم ست ها هم نگین و سنگ استفاده می شود، ولی اغلب انواع بدون نگین کمتر بوده از سویی سطح آن ها کوچک و نیاز به کار زیادی ندارد.

ست و نیم ست از نظر محل استفاده چه تفاوت هایی با هم دارند؟

حال که شما یاد گرفتید، تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست ؟ از نظر محل استفاده این دو را بررسی می کنیم. به خاطر تفاوت در طراحی و شکل ظاهری همچنین تعداد آیتم های موجود درون آن ها، از سرویس و نیم ست در مکان هایی مختلف استفاده می شود.

اغلب از سرویس ها در مجالس و مراسمات رسمی استفاده می شود. چرا که در کنار استایل مجلسی شما قابل درخشش است. حال معمولاً از نیم ست به صورت روزانه استفاده می شود! بنابراین شما می توانید، در میهمانی کوچک و دوستانه از نیم ست ها استفاده کنید. با این وجود تمامی این موارد به سلیقه شخصی شما وابسته است!

حال تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست و کدامیک برای خرید مناسب تر است؟

اکنون که شما اختلاف بین ست و نیم ست را یاد گرفتید، سؤال مهم تری به وجود می آید! این که کدامیک برای خرید و استفاده شما مناسب تر خواهد بود! هیچ بهتر و بدتری بین سرویس طلا و نیم ست وجود ندارد. در واقع این شما هستید، که باید با توجه به قیمت ها و سلیقه شخصی خود یکی از بهترین ها را انتخاب بنمایید.

اغلب در عروسی ها سرویس طلا خریداری می شود. ولی اگر بودجه کافی برای خرید ندارید، نیم ست ها را انتخاب کنید. اگر که شما می خواهید، از طلا به صورت روزانه استفاده کنید، خرید نیم ست ها را که استایل شما را زیباتر می کند، پیشنهاد می کنیم.

 

حال تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست و کدامیک برای خرید مناسب تر است؟

سخن آخر

دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود موضوعِ تفاوت ست و نیم ست طلا در چیست ؟ و کدامیک برای خرید بهتر است! را بررسی کردیم. قطعاً شما هم اکنون تفاوت موجود میان سرویس و نیم ست را متوجه شده اید. این که ست ها از آیتم بیشتری تشکیل شده اند و معمولاً به نسبت نیم ست ها قیمت بالاتری دارند.

مکان استفاده از ست ها مجالس و مراسمات رسمی بوده ولی نیم ست ها به صورت روزانه استفاده می شود. ولی انتخاب پایانی به سلیقه و بودجه شما بستگی دارد! این که کدامیک را می پسندید و چقدر می خواهید، برای خرید هزینه کنید! متوجه شدید؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 8 =