انواع گوشواره و کاربرد آن ها

با انواع گوشواره و کاربرد آن ها آشنا شوید

در این مقاله انواع گوشواره و کاربرد آن ها را به شما معرفی می کنیم. گوشواره یکی از مهم ترین زیورآلات خانم ها است. همیشه در جعبه جواهرات هر کدام از آن ها چند مدل گوشواره پیدا خواهید کرد. آیا می دانید، چه مدل گوشواره ای با صورت شما تناسب دارد؟

برای کادو خریدن چه مدل گوشواره ای را انتخاب کنید؟ فرق مدل های زنانه و دخترانه آن را می دانید؟ آیا می دانستید که در هر مراسمی چه گوشواره ای باید بیندازید؟ برای یافتن پاسخ همه این سوالات در ادامه این مقاله یعنی انواع گوشواره و کاربرد آن ها با ما باشید.

اگر شما نیز بدنبال طراحی و ساخت دکور طلا با بهترین قیمت هستید می توانید با شماره  ۰۹۱۲۱۳۹۱۸۰۷ در 7 روز هفته تماس حاصل نمایید.

آنچه که قرار است در این محتوا بخوانید :

گوشواره چیست؟

در ادامه مبحث انواع گوشواره و کاربرد آن‌ ها به معرفی گوشواره می پردازیم. از دوران باستان تا به امروز زنان برای زیبایی چهره هایشان به گوش هایشان گوشواره آویز می کنند. بر روی سنگ تراشه های تخت جمشید آثاری یافت شده، که نشان می دهد، مردان ایرانی نیز از آن استفاده می کردند.

گوشواره اصلی ترین قسمت سرویس جواهرات می باشد. که زنان و دختران علاقه خاصی به آن دارند. با سوراخ کردن نرمه گوش به گوش ها وصل می شود. برای ساخت گوشواره از فلزاتی نظیر؛ طلا، نقره، نیکل، تیتانیوم و پلاتین و… استفاده می کنند.

گوشواره ها معمولا دارای زرق و برق زیادی هستند. که برای این منظور از جواهرات و سنگ های مختلفی مانند؛ الماس، برلیان، عقیق، یاقوت، شیشه و پلاستیک و… بهره می گیرند.

گوشواره چیست؟

انواع گوشواره و کاربرد آن ها

در این بخش از مقاله انواع گوشواره و کاربرد آن ها به معرفی نمونه های مختلف آن می پردازیم. گوشواره ها از نظر ظاهری و نوع فلزاتی که در ساخت آن ها به کار می رود، با هم متفاوت هستند. از پر فروش ترین انواع این محصول در بازار عبارتند از؛

  • گوشواره میخی: گوشواره های میخی پر طرفدار ترین نوع زيورآلات هستند. حالتی میخی شکل دارند، که وارد سوراخ گوش می شود. سپس یک پین نگهدارنده پلاستیکی یا از جنس فلز خود گوشواره آن را از پشت محکم می کند. این مدل در اندازه های کوچک با دو طرح ساده و سنگ دار ساخته می شود.

گاهی به صورت سفارشی با حرف اول نام کاربران به لاتین یا فارسی طراحی می گردد. این مدل در بین دختران جوان از محبوبیت بالایی برخوردار است. شما نیز اگر صورتی کشیده و بیضی شکل دارید، این گوشواره انتخاب شایسته ای برای شما می باشد.

این مدل را در هر مکانی و با هر لباسی که دوست دارید. می توانید، استفاده کنید. چرا که هیچ محدودیتی برای انداختن آن وجود ندارد. در مبحث انواع گوشواره و کاربرد آن ها، باید گفت که این مدل فوق العاده طرفدار دارد.

  • گوشواره قطره ای: گوشواره های قطره ای همان طور که از اسمشان پیداست، تقریبا در همه مدل ها به شکل قطره ‌هستند. اندازه تقریبا بزرگی دارند و از گوش ها آویزان می شوند. در برخی مدل ها کاملا فلزی و در برخی دیگر ترکیبی از فلز و جواهرات دارند.

با یک سیم به شکل قلاب یا به صورت میخی در سوراخ لاله گوش قرار می گیرند. در بررسی انواع گوشواره و کاربرد آن ها، این مدل فوق العاده جذاب است. برخی جواهر سازان آویزی از مروارید، الماس و سنگ های قیمتی در پایین کار قرار می دهند.

این مدل گوشواره با این که حالتی آویزان دارد، اما حرکت نمی کند. به موها و لباس شما گیر نمی کند، و همیشه و در همه حال می توانید، از آن بهره ببرید.

  • گوشواره های لوستری: گوشواره های لوستری یا چند شاخه از شیک ترین مدل های گوشواره هستند. این مدل بلند و دارای تزئینات زیادی از جواهرات می باشد.

این گوشواره لوکس و زیبا به کمک قلاب به گوش آویز شده و در پایین لاله در یک قلاب دیگر قفل می شود و به سبب حالت بلند و جواهراتی که در آن کار شده بسیار سنگین بوده و دائم حرکت می کند. گاهی باعث پارگی نرمه گوش می شوند، این گوشواره را به طور موقت و در مجالس عروسی و شادی بیندازید.

چرا که به لباس و مو هایتان نیز گیر خواهد کرد. در مبحث انواع گوشواره و کاربرد آن ها، باید بگوییم، که مدل های لوستری بی نظیر هستند.

  • گوشواره آویزی: گوشواره آویزی از هر نظر از مدل های قطره ای بزرگتر می باشند و از نظر ظاهری تخت و صاف بوده و دارای قلم زنی و تزئینات پیچیده تری هستند. نسبتا از مدل های لوستری کوچک ترند. قلاب آن شبیه قلاب گوشواره های لوستری عمل می کند.

این آویز ها از مدل لوستری سبک ترند. این گوشواره ها مناسب مراسم جشن و شادی بوده و با لباس های شب ست می شوند. به سبب حالت آویزی که دارند. به مو ها و لباس ها حتما گیر می کنند.

 

انواع گوشواره و کاربرد آن ها

  • گوشواره حلقه ای: در مبحث انواع گوشواره و کاربرد آن ها، به معرفی نمونه ی حلقه ای می پردازیم. گوشواره های حلقه ای در سرویس های کلاسیک قرار می گیرند. این مدل وارد سوراخ گوش شده و نرمه گوش را در بر می گیرند. همان طور که از نام شان پیداست، معمولا به شکل دایره هستند.

اما برخی جواهر سازان مدل های مختلفی با این سبک به شکل اشکال هندسی طراحی کرده اند. گوشواره حلقه ای در مدل های ساده و تزئینات جرئی به بازار عرضه می شوند. از جمله ویژگی های گوشواره حلقه ای ابعاد مختلف آن می باشد.

حلقه های بزرگ و باریک برای دختران نوجوان و جوان محبوب تر است. حلقه های کوچک برای دختر بچه ها مناسب می باشد. خانم های شیک پوش و با کلاس طرفدار حلقه های متوسط هستند. این گوشواره ها را می توانید در هر مراسم موقعیتی استفاده کنید. در بین انواع گوشواره و کاربرد آن ها، نمونه حلقه ای برای سوراخ دوم گوش استفاده می شوند.

 

  • گوشواره رشته ای یا بخیه ای: گوشواره بخیه ای به روز ترین و جدید ترین مدل گوشواره هستند. ظاهری بسیار ساده داشته تکه ای زنجیر می باشند، که به آن نخ نیز گفته می شود. در انتهای زنجیر قطعه ای جواهر یا نقشی فلزی به کار می رود.

این مدل برای ثابت شدن به قفل نیاز ندارد. این گوشواره برای خانم هایی که گوش هایشان دو یا چند سوراخ دارد، مناسب تر است. چرا که نخ گوشواره از درون سوراخ ها به راحتی عبور کرده و محکم می شود. این مدل گوشواره برای خانم هایی که به پوشیدن لباس های ساده علاقه مندند، مناسب می باشد.

همیشه مراقب باشید، که به لباس و مو هایتان گیر نکند. در بررسی انواع گوشواره و کاربرد آن ها، باید به این نکته توجه کنید، که گوشواره گاهی سبب مزاحمت شما خواهد بود و لازم بوده، تا از نمونه درست استفاده کنید.

  • گوشواره فشرده یا هاگی: گوشواره های فشرده جدید ترین مدل گوشواره حلقه ای هستند. این مدل نسبت به حلقه ای ضخیم تر، سنگین تر و جمع و جور تر می باشد. به همین خاطر دست سازنده برای قلم زنی و جواهر کاری بر روی آن باز است.

خانم هایی با صورت های بیضی شکل و کشیده، صورت های مربعی و مثلثی با این گوشواره ها جذاب تر می شوند. این مدل به خاطر ظاهر جمع و جوری که دارد، به لباس و مو های شما گیر نمی کند. در همه جا و حتی در موقع خواب نیز می توانید از آن استفاده کنید.

در دنیای امروز میان انواع گوشواره و کاربرد آن ها، این مدل خیلی شیک و خاص پسند است.

  • گوشواره کلیپسی: گوشواره های کلیپسی از قدیمی ترین گوشواره ها هستند. نیازی به سوراخ گوش نداشته و به وسیله یک گیره فشاری به پایین لاله گوش محکم می شوند. از زمانی که گوش ها را سوراخ کردند، از محبوبیت این گوشواره در بین خانم ها کاسته شد. چنانچه تمایل ندارید، گوش هایتان را سوراخ کنید. می توانید، از گوشواره های کلیپسی بهره ببرید.

طرح ها و مدل های مختلف این گوشواره با هر نوع قالب صورتی که شما دارید، هماهنگ می شود. همچنین با هر نوع لباس و استایلی قابل استفاده می باشد. باید گفت که انواع گوشواره و کاربرد آن ها، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

  • گوشواره دکمه گوش: گوشواره دکمه گوش نمونه ای از گوشواره های کلیپسی هستند، که برای غضروف بالایی گوش طراحی شده اند. در صورت استفاده از دکمه گوش به سوراخ گوش نیاز ندارید. معمولا به صورت تکی به کار می رود.

دکمه گوش ها در اندازه ها و طرح های مختلفی ساخته می شوند. در مدل های بزرگ تر تمام غضروف گوش را می پوشانند. این مدل گوشواره برای خانم هایی که موهای خیلی کوتاهی داشته و گوش هایشان نمایان است، بسیار مناسب هستند.

آیتم های بالا بیان کننده انواع گوشواره و کاربرد آن ها هستند، در یک طلا فروشی و یا فروشگاه ارائه دهنده زیورآلات قطعا حضور این گوشواره ها بسیار جذاب خواهد بود، اما برای عرضه و نمایش آن ها نیازمند یک سری مانکن های طلا می باشیم، که به صورت انحصاری برای گوشواره ها طراحی شده اند.

سخن پایانی

در این مقاله هدف ما بررسی انواع گوشواره و کاربرد آن ها بود. هم اکنون گوشواره ها در مدل های؛ میخی، حلقه ای، کلیپسی، آویزی، لوستری، بخیه ای، دکمه گوش و فشرده به بازار عرضه می شوند. اما برای فروش آن ها نیازمند مانکن طلا هستیم. مانکن ها به عنوان نگهدارنده و استند گوشواره عمل می کنند.

سبب نمایش جذاب آن ها به صورت تخصصی و حرفه ای می شوند. مجموعه مقدم مانکن این گونه نگهدارنده ها را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 6 =