استفاده از مواد اولیه غیر متعارف در جواهر سازی

استفاده از مواد اولیه غیر متعارف در جواهر سازی

استفاده از مواد اولیه غیر متعارف در جواهر سازی همراه با فلزات و سنگ های گرانبها در صنعت جواهر سازی امروزه بسیاری رایج و پر طرفدار شده است .

برند های مطرح جواهر سازی در جهان پیشگام این ایده هستند ، که با استفاده از مواد غیر متعارف و طرح های جدید ، طرفداران خود را در سر تا سر دنیا شگفت زده می کنند . در این مقاله با ما باشید ، تا با این مد مدرن جواهر سازی بیشتر آشنا شوید .

بیشتر بخوانید: طراحی و ساخت جواهرات

ترکیب متریال قیمتی یا متریال غیر قیمتی

امروزه طراحان مشهور جواهر برای خلق جواهرات جدید و زیبا دست به یک ابتکار زده اند و آن استفاده از مواد اولیه غیر متعارف در جواهر سازی است . البته این مواد نا متعارف را همیشه در کنار مواد قیمتی مانند پلاتین ، طلا ، الماس ، یاقوت ، زمرد و … به کار می برند .

با ترکیب این مواد با یکدیگر یک اثر منحصر به فرد و بسیار جذاب و شکیل به وجود می آید ، که تحولی شگرف در صنعت جواهر سازی ایحاد کرده است .

برای مثال دو دستبند شاخ دار برند گلن اسپیرو شاو کیس از متریال های با ارزشی چون تیتانیوم ، الماس سفید و قهوه ای و متریال غیر قیمتی شاخ ساخته شده است ‌.

این ترکیب یک شاهکار در صنعت جواهر سازی محسوب می شود ، که روز به روز بر طرفداران این سبک افزوده می شود . امروزه فقط قیمتی بودن ارزش ندارد ، بلکه همه به دنبال یک اثر منحصر به فرد ، شیک و مدرن هستند ، که بهری گیری از مواد  غیر متعارف در جواهر سازی این امکان را برای خاص پسندان فراهم نموده است .

ترکیب متریال قیمتی یا متریال غیر قیمتی

استفاده از مواد غیر متعارف در ساخت جواهرات خاص

همانگونه که در مطالب بالا متوجه شدید ، امروزه استفاده از مواد اولیه غیر متعارف در جواهر سازی ، یک مساله عادی شده است و نه تنها از بهای جواهر کم نمی کند ، بلکه به دلیل طراحی خاص و ویژه بسیار با ارزش تر و محبوب تر خواهد شد . در واقع دنیای مد مدرن از قید و بندهای صنعت مد کلاسیک بسیار فاصله گرفته است و همه چیز در آن امکان پذیر است و با هیچ محدودیتی روبرو نیستیم .

در ترکیب مواد قیمتی و غیر متعارف می توان از تمام متریالی که در اطراف وجود دارد ، مانند چوب ها و سنگ ها بهره گرفت ، البته این انتخاب نباید بدون تفکر و بررسی باشد .

در زمان انتخاب این متریال باید به دوام و عدم آسیب آن به متریال با ارزشی چون الماس ها و سنگ های قیمتی نیز توجه نمود . برندهای معتبر در انتخاب متریال اولیه غیر متعارف تمام این موارد را در نظر می گیرند .

از نمونه های استفاده از مواد اولیه نا متعارف در ساخت جواهرات ، النگویی از جنس چوب است ، که با الماس بالشتکی با تراش قدیمی ، الماس قهوه ای دایره شکل و تزئینات چوبی مثلثی شکل تزئین شده است .

جنس چوب به کار رفته در این النگو چوب زیتون است ، که این چوب در دسته متریال های کم بها می ‌باشد و به طور اتفاقی انتخاب شده است ، ولی ترکیب آن با متریال گران بهایی مانند الماس با طراحی بسیار زیبا و خلاقانه ، آن را بسیار ارزشمند کرده است .

برند روسی بوچرون نیز در مجموعه هیور ایمپریال از چوب بهره گرفته است . این برند چوب کم بهای آسپن را همراه با نقره استفاده نموده ، تا زمستان های پوشیده از برف روسیه را به بینندگان یادآوری کند .

از دیگر نمونه های استفاده از مواد اولیه غیر متعارف در جواهر سازی ، در مجموعه جاد پور هندوستان است ، که از سنگ مرمر محلی در کنار متریال قیمتی برای ساخت جواهرات بهره گرفته اند . این مجموعه بسیار زیبا ، خاص و جذاب است .

 

استفاده از مواد غیر متعارف در ساخت جواهرات خاص

ساخت جواهرات با مواد نامتعارف توسط برندهای مشهور

امروزه بسیاری از برند های معروف در استفاده از مواد اولیه غیر متعارف در جواهر سازی ، پیش قدم شده اند ، که یک تحول جدید را در دنیای مد ایجاد خواهند کرد ، به مرور بسیاری از جواهر سازان از این برندها الگوبرداری می کنند و شاهد تحولی عظیم در صنعت جواهر سازی خواهیم بود .‌

برندهای مطرح پیشگام در استفاده از مواد اولیه غیر متعارف در جواهر سازی عبارتند از ؛

  • خانه جواهرات ژنو انگشترهایی با نام ماسکوت را به مجموعه جواهرات خود افزوده است ، که این جواهرات به شکل حیواناتی مثل مار ، قورباغه و … هستند ، که با استفاده از مواد اولیه معمولی ، سنگ ها و فلزات گران بها تولید شده اند .
  • برند بولگاری به طراحی های غیر قابل پیش بینی و نامتعارف معروف است ، این برند یکی از پیشگامان ترکیب مواد اولیه گرانبها با کم قیمت است ، که جواهرات بسیار زیبا و منحصر به فردی مانند ساعت آویز جواهر دار را با این سبک طراحی نموده‌ است .
  • یکی از برند های خلاق در طراحی جواهر ، برند کارتیه است ، که با مواد اولیه خاص و منحصر به فردش شناخته می شود .
  • در گالری که اخیرا توسط برند چاپارد برگزار شده است ،مواد اولیه غیر متعارف در جواهر سازی با ترکیبی زیبا و خیره کننده به چشم می خورد .

ساخت جواهرات با مواد نامتعارف توسط برندهای مشهور

سخن پایانی

مقاله استفاده از مواد اولیه غیر متعارف در جواهر سازی ، توسط گروه صنعتی مقدم مانکن گردآوری شده است . تیم صنعتی مقدم مانکن از برترین تولید کنندگان تجهیزات و ابزار جواهر فروشی در ایران است .

تمام محصولات این برند رنگ و طراحی بسيار زیبا دارند ، که جواهرات فروشگاه شما را خاص تر و زیباتر می کنند . برای خرید محصولات این برند به سایت مقدم مانکن مراجعه کنید .

 بیشتر بخوانید: 29 مدل دکوراسیون داخلی طلافروشی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =