پارچه مناسب ویترین طلا

پارچه مناسب ویترین طلا

پارچه مناسب ویترین طلا باید با دقت بالایی انتخاب شود تا علاوه بر زیبایی موردنظر دارای استحکام و دوام خوبی باشد.

برای ایجاد شیک ترین دکوراسیون طلافروشی، باید به موارد مختلفی توجه شود. تمامی المان ها باید در نظر گرفته شوند. از جزئی ترین المان ها تا برجسته ترین آنها باید اصولی انتخاب و طراحی شود. یکی از المان هایی که در دکوراسیون طلا به چشم می آید و باید به خوبی انتخاب شود، پارچه ویترین طلا است.

بهترین پارچه برای طلافروشی

پارچه مناسب ویترین طلا باید از کیفیت ظاهری بالا و بافت مناسب برخوردار باشد. پارچه ویترین طلا می تواند در زیبایی ویترین، بسیار اثرگذار باشد. پارچه های مخصوص ویترین طلافروشی در دو نوع چرم و مخمل وجود دارند. هر پارچه ای را نباید برای ویترین طلافروشی انتخاب نمود. پارچه های چرمی و مخملی، پتانسیل جلوه گری طلا و جواهرات را دارا می باشند. پارچه های مخمل و چرمی، نوعی حالت شاین و براقی دارند که موجب جلوه و رخ بیشتر طلا و جواهر می شوند. لطافت این پارچه ها، دلیل دیگر انتخاب آنها برای ویترین طلا است.

زیبایی خیره کننده پارچه های چرم و مخمل سبب شده است که بسیاری از اکسسوری ها را از جنس مخمل و چرم تولید کنند. اکسسوری هایی مانند دستبند، لوازم تزئینی مو، کیف دستی و کمربندهای تزئینی را از مخمل یا چرم تولید می کنند. این مسئله نشان می دهد که مخمل و چرم بسیار زیبا هستند و از نظر زیبایی، بهترین انتخاب برای ویترین طلا هستند.

چرم بهتر است یا مخمل ؟

برای انتخاب پارچه مناسب ویترین طلا ، میان گزینه های چرم و مخمل معمولاً تردیدهایی برای خریداران بوجود می آید. در این ارتباط باید بدانید که چرم دارای برتری هایی نسبت به مخمل می باشد. چرم از پتانسیل جلوه گری بیشتری برخوردار است. چرم، گرد و غبار کمتری را جذب خود می کند. تنوع انواع پارچه های چرمی بسیار زیاد است که مهمترین آنها شامل چرم اصیل، چرم مصنوعی، چرم تاپ گرین، چرم گرین اصلاح شده، چرم فول گرین، چرم اشبالت، چرم ورنی، چرم جیر و … است.

طول عمر پارچه چرم از پارچه مخمل بیشتر است. بنابراین پارچه های چرمی برای ویترین طلا، انتخاب بهتری هستند. البته اگر قصد خرید پارچه های چرمی ارزان قیمت را دارید، انتخاب پارچه مخمل بهتر است. زیرا پارچه های چرمی ارزان قیمت، بسیار بی کیفیت هستند.

انتخاب بهترین رنگ برای پارچه مناسب ویترین طلا

برای ساخت مانکن و طراحی ویترین باید از بهترین رنگ پارچه استفاده نمود. انتخاب رنگ پارچه مانکن طلا باید به صورتی باشد که طلا و جواهرات، بهترین جلوه و رخ را داشته باشند. به همین علت برای انتخاب رنگ پارچه مانکن طلا، رنگ های قرمز، خاکستری، مشکی، سورمه ای و … را انتخاب می کنند که نما و ظاهر طلا و جواهر را با تمام جزئیات خود نشان می دهند.

برای انتخاب رنگ پارچه ویترین معمولاً توصیه می شود که ویترین را به دو بخش شامل رنگ اصلی و مکمل تقسیم کنند. در چنین شرایطی، رنگ غالب باید رنگ اصلی باشد. به طور مثال بهتر است از 70 درصد رنگ اصلی و 30 درصد رنگ مکمل استفاده کنند.

رنگ های روشن می تواند ویترین شما را شاد و زیبا نشان دهد. رنگ هایی مانند کرم، شیر، طلایی و … برای پارچه ویترین مناسب هستند. برای انتخاب رنگ پارچه مناسب ویترین طلا نباید رنگ های مستعد آلودگی و کثیفی را انتخاب کنید. برای انتخاب رنگ مکمل می توان رنگ هایی مانند خاکستری، پلاتینی، سرمه ای، طوسی و … را انتخاب نمود.

نکات انتخاب رنگ پارچه ویترین طلافروشی

بهتر است در انتخاب پارچه مناسب طلافروشی به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • پارچه ویترین طلا باید همانند سایر المان های این محیط، نفیس و ارزشمند باشد. بنابراین از پارچه های ارزان قیمت برای ویترین طلا استفاده نکنید.
  • رنگ های نارنجی، بنفش، سبز، صورتی و … اصلاً برای ویترین طلافروشی مناسب نیستند.
  • پارچه مناسب ویترین طلا باید در تضاد با رنگ دکوراسیون طلافروشی نباشد. به طور مثال اگر رنگ دکوراسیون طلافروشی، قهوه ای چوبی است نباید رنگ سرمه ای را برای ویترین انتخاب نمود که هیچ تناسبی با رنگ قهوه ای ندارد.
  • استفاده از رنگ های مکمل به اندازه بیشتر از 30 درصد توصیه نمی شود. زیرا ظاهر بسیار بدی ایجاد می کند.
  • مقاومت پارچه از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا پارچه های مقاوم دارای طول عمر بیشتری هستند و این مسئله سبب می شود که تا سالها نیازی به تعویض نداشته باشند.
  • توجه به هارمونی رنگ ها از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور مثال نمی توان رنگ اصلی را طلایی و رنگ مکمل را بنفش انتخاب نمود. به تناسب رنگ ها توجه داشته باشید.
  • انتخاب رنگ پارچه ویترین می تواند با توجه به بخش های مختلف طلافروشی صورت بگیرد. به طور مثال رنگ پارچه ویترین با رنگ مبلمان و صندلی های داخل طلافروشی ست شود. در ایده دیگر می توان رنگ پارچه ویترین را با رنگ نمای بیرون طلافروشی، ست نمود.

پارچه مناسب ویترین طلا، ایرانی باشد یا خارجی؟

پارچه هایی که در حال حاضر در بازار موجود هستند و از سوی طلافروشی ها مورد استفاده قرار می گیرند، معمولاً از پارچه های ترک، ایتالیایی و ایرانی هستند. صحبت کردن درباره بهتر بودن یا نبودن پارچه های خارجی از ایرانی، کمی دشوار است. زیرا از یک سو، بررسی ها نشان می دهد که پارچه های اصل خارجی دارای کیفیت بالاتری هستند و این مسئله غیرقابل انکار است. اما از سوی دیگر، فرهنگ حمایت از تولیدات ایرانی باید مورد توجه قرار بگیرد.

کلام آخر

پارچه مناسب ویترین طلا باید همانند سایر المان های دکوراسیون طلافروشی و ویترین طلا، با وسواس زیادی انتخاب شود. هیچ یک از اجزای دکوراسیون طلافروشی، بی اهمیت نیستند و نباید از توجه به هیچ کدام، غافل شد. بنابراین با توضیحات مختصری که ارائه شد به انتخاب برترین پارچه برای طلافروشی خود اقدام نموده تا زیباترین دکوراسیون را برای طلافروشی خود خلق کنید. برای برخورداری از شیک ترین دکوراسیون طلافروشی باید به تمامی موارد مهم شامل انتخاب مانکن طلا، مبلمان، شلف و قفسه بندی، تجهیزات روشنایی، سرامیک یا پارکت و … توجه داشته باشید. شما می توانید برای خلق جذاب ترین دکوراسیون، با متخصصان این حوزه مشاوره کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =