رازهای طراحی یک مانکن طلا

رازهای طراحی یک مانکن طلا که نگاه‌ها را به خود جلب می کند

رازهای طراحی یک مانکن طلا که موجب جلب توجه بیشتر جواهرات و طلاها می شود را بررسی می کنیم تا در طراحی مانکن طلا از آن استفاده کنیم.

مانکن طلا، یکی از تجهیزات موردنیاز برای طلافروشی ها است که وجود آن در هر جواهرفروشی و طلافروشی، ضرورت دارد. مانکن های طلای امروزی، طراحی شیک تر و لوکس تری نسبت به گذشته دارند. طراحی مانکن طلا در جلب نگاه مشتریان و اثرگذاری بر تصمیم آنها برای خرید جواهرات، بسیار اثر دارد.

اهمیت طراحی اصولی مانکن‌های طلا

یک مانکن طلا باید حرفه ای طراحی شود. فرآیند طراحی و ساخت ماکت باید به دقت انجام شود تا حاصل کار بسیار زیبا و تمیز باشد. زیبایی و کیفیت مانکن طلا، به نمایش هر چه بهتر طلا و جواهرات کمک می کند.

مانکن هایی که زیبا و جذاب طراحی شوند، سریعاً نگاه مشتری را به سمت خود جلب می کنند. مشتریان طلافروشی که 99 درصد بانوان هستند، به ظاهر، بسیار اهمیت می دهند و نگاه اول برای آنها بسیار مهم است. اگر زیباترین جواهرات و طلاها در مانکن زیبایی قرار نگرفته باشند و جلوه خوبی نداشته باشند، موردتوجه بانوان قرار نخواهند گرفت. لذا باید به بهترین نحو به طراحی مانکن طلا اقدام نمود و ساخت آن را بسیار حرفه ای و تمیز انجام داد.

انتخاب بهترین مدل برای مانکن طلا

یکی از رازهای طراحی یک مانکن طلا این است که بهترین مدل را برای آن انتخاب کنید. طراحان باید بدانند که چه مدلی موجب نمایش بهتر طلا و جواهرات می شود. مدل های مانکن طلا شامل مانکن های ایستا، مانکن های نیمه ایستا و مانکن ها کف خواب می باشند. با ارائه توضیحات مختصری با هر یک از این مدل ها آشنا می شویم:

مانکن ایستا: این مانکن هم در ویترین بیرونی و هم برای طبقه بندی های پشت سر طلافروش و ویترین های داخلی کاربرد دارند. این مانکن ها بسیار بلند هستند. بهترین مانکن ها، مانکن های ایستا هستند که جلوه زیادی دارند.

مانکن های نیمه ایستا: یکی از مهمترین رازهای طراحی یک مانکن طلا، تشخیص مدل مانکن مناسب برای طلا و جواهرات می باشد. مانکن های نیمه ایستا به صورت نیمه خوابیده هستند و به مانکن های دکتری و قارچی معروف هستند. مانکن های نیمه ایستا، میان مانکن های کف خواب و مانکن های ایستا قرار می گیرند.

مانکن های کف خواب: این مانکن ها، ارتفاع ناچیزی دارند. این مانکن ها در فضاهای دکور پیشخوان طلافروشی و درون ویترین اصلی در قسمت جلوی ماکت قرار می گیرند تا به خوبی در معرض دید قرار بگیرند.

توجه به رازهای طراحی یک مانکن طلا برای انواع مانکن ها

طراحان مانکن طلا باید هر یک از مدل های مانکن را به گونه ای طراحی کنند که بیشترین جلوه گری را داشته باشند. رازهای طراحی هر نوع مانکن به صورت خلاصه به صورت زیر است:

مانکن سر و شانه: این مانکن ها باید به گونه ای طراحی شوند که سر و شانه را کاملاً نمایش دهند تا بتوان گردنبند و گوشواره و آویز را بر روی آن قرار داد.

مانکن های نیم تنه: این مانکن ها باید نیم تنه را نمایش دهند تا گردنبند، گوشواره، دستبند و آویز بر روی آن قرار بگیرند. این مانکن ها، به دلیل اهمیتی که دارند، باید کاملاً ظریف و دقیق طراحی شوند.

مانکن های تمام تنه: هر نوع طلا و جواهراتی را می توان در این مانکن طلا قرار داد. این مانکن ها، بزرگ هستند و طبیعی طراحی شدن آنها، بسیار مهم است. استفاده از برترین متریال برای این مانکن ها، اهمیت زیادی دارد.

مانکن های دست: یکی از رازهای طراحی یک مانکن طلا این است که مانکن های دست به گونه ای طراحی شوند که انگشتر به زیبایی هر چه تمام تر در آن قرار بگیرد و رخ خوبی داشته باشد. توجه به سایز انگشت های مانکن دست بسیار مهم است تا انگشترها بد قرار نگیرند.

مانکن های پا: انگشتر و خلخال را می توان در مانکن های طلا قرار داد. رنگ و طرحی که برای مانکن پا انتخاب می شود، باید به گونه ای باشد که جلوه گری طلا و جواهرات را بیشتر کند.

انتخاب بهترین روکش برای مانکن، از رازهای طراحی یک مانکن طلا

پس از طراحی و ساخت مانکن طلا باید از برترین روکش ها برای آن استفاده نمود. روکش های مانکن هر چقدر که زیباتر و خوشرنگ تر باشند، بیشتر به چشم مشتریان می آیند. بهترین رنگ باید برای روکش مانکن انتخاب شود. روکش هایی به رنگ سیاه، قرمز، سرمه ای، سفید و … موجب رخ بهتر طلا و جواهرات می شوند.

پس از اینکه روکش مناسبی برای مانکن طلا انتخاب شد، باید آن را به دقت بر روی مانکن قرار داد. اگر روکش مانکن از نوع کشی است، باید در زمان کشیدن آن بر روی مانکن، آن را کاملاً کشید تا هیچگونه افتادگی نداشته باشد. توجه به این مسئله سبب می شود که طراحی مانکن طلا به بهترین نحو انجام شود. جنس روکش مانکن در زیبایی بیشتر آن، اثر می گذارد.

الهام گرفتن از طرح و مدل مانکن های خارجی

یکی از رازهای طراحی مانکن طلا این است که از جدیدترین و مدرن ترین طرح های روز دنیا استفاده شود. بدین منظور می توانید ویترین طلافروشی های لوکس در نقاط مختلف دنیا را بررسی کنید و ملاحضه کنید که مانکن های آنها دارای چه طرح و مدلی هستند. توجه به ظرافت کاری های طراحی و ساخت مانکن، نحوه پرداخت کار، رنگ روکش، ابعاد مانکن و … بسیار مهم است و به شما کمک می کند که برای طراحی و ساخت مانکن های طلای موردنظر خود به نتیجه موردنظر دست پیدا کنید.

نکات مهم پس از طراحی و ساخت مانکن طلا

زمانی که با استفاده از رازهای طراحی یک مانکن طلا به طراحی و ساخت مانکن موردنظر خود اقدام نمودید و زیباترین مانکن ها را خلق کردید، باید برای استفاده درست از آنها برنامه داشته باشید. زمانی این مانکن های زیبا به خوبی دیده می شوند و جلوه گری می کنند که با استفاده از نکات مهمی به کار گرفته شوند. قرارگیری مانکن طلا در موقعیت مناسب در ویترین، نورپردازی مناسب برای نمایش بهتر مانکن ها، تمیز و مرتب بودن مانکن ها، ایجاد فاصله مناسب میان مانکن ها و … از نکات مهمی هستند که نباید از توجه به آنها غافل شد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 11 =