نمای بیرونی مغازه طلا فروشی

نمای بیرونی مغازه طلا فروشی

در این میان علاوه بر ، تکنیک‌های روانشناسی جهت جذب مشتری ، گالری‌ها با رعایت نکاتی می‌توانند افراد بیشتری را ، جذب مغازه خود نمایند . رسیدگی به نمای بیرونی مغازه طلا فروشی یکی از این ترفندها می باشد . در این مطلب در نظر داریم تا ، به بررسی این موضوع بپردازیم .

خرید طلا از دیرباز در میان مردم و به ویژه بانوان ، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است . در سال‌های اخیر شاهد استقبال افراد از صنعت طلا و طلا فروشی به منظور سرمایه‌گذاری بوده‌ایم . همین امر ، یکی از دلایل رقابت شدید بین گالری‌های طلافروشی جهت جذب مشتری بوده است .

منظور از نمای بیرونی گالری طلا فروشی چیست ؟

 

در ایران معمولا نمای بیرونی مغازه طلا فروشی ، از یک قاب کلی تشکیل شده است . درون این قاب معمولاً یک در و یک پنجره یا ویترین قرار دارد . اکثر درب‌های مغازه طلا فروشی دارای ریموت هستند . این ریموت تنها وسیله باز کردن درب طلا فروشی است و معمولاً در پشت ویترین و در نزدیکی طلا فروش قرار دارد .

درب ورودی یک گالری طلا فروشی ، معمولاً از فلز محکم ، آهن ، میله‌های فلزی و شیشه‌های نشکن و سکوریت ساخته می‌شود . پنجره این قاب یا همان ویترین نیز از نوعی شیشه سکوریت نشکن و احتمالا ضد گلوله ساخته می‌شود . طلاهایی که ، باید در معرض دید مشتریان قرار بگیرد پشت این ویترین چیده می‌شود .

اکنون و با شناخت قاب کلی یک مغازه طلا فروشی به اهمیت این قاب پی می‌بریم . با صرف هزینه و زمان اندکی برای بازسازی و طراحی نمای بیرونی مغازه طلا فروشی ، می توان به جذب مشتریان بیشتر و در نتیجه افزایش درآمد رسید .

بیشتر بخوانید: نمای بیرونی ویترین طلا فروشی

بخش های تشکیل دهنده نمای بیرونی گالری طلا فروشی کدامند ؟

 

نمای بیرونی مغازه طلا فروشی از بخش های مختلفی تشکیل شده است . بخش‌های سازنده قاب بیرونی طلا فروشی شامل نام گالری ، سردر مغازه ، کادر ویترین اصلی و بخش زیرین ویترین که ، معمولاً دیواره گاوصندوق را ، تشکیل می‌دهد و به نام okb نیز شناخته می‌شود .

طراحان نمای بیرونی طلا فروشی ، از متریال متفاوتی مانند کامپوزیت و کناف برای ساخت نمای بیرونی گالری طلا فروشی استفاده می‌کنند . سایر بخش‌های بیرونی طلا فروشی باید دارای شرایط ویژه‌ای باشند . برای مثال سر در مغازه طلا فروشی بایستی خوانا و واضح طراحی و ساخته شده باشد .

لازم به ذکر می‌باشد ، بخش بیرونی طلا فروشی باید فضای خاص مورد نیاز سیستم‌های امنیتی مانند دزدگیر و یا در صورت وجود ، کرکره برقی را ، نیز تامین نماید . همچنین ، در طراحی و ساخت دیوارهای نمای بیرونی مغازه طلا فروشی ، معمولاً از برخی سنگ‌ها مانند گرانیت یا آنتیک استفاده می‌شود .

 

استفاده از نورپردازی مناسب برای نمای بیرونی گالری طلا فروشی

 

هر چند استفاده از نورپردازی مدرن مختص درون گالری های طلا فروشی می باشد ، اما استفاده از نورپردازی در نمای بیرونی مغازه طلا فروشی جذابیت گالری را دوچندان خواهد کرد . همچنین لازم به ذکر می‌باشد ، برای گالری‌هایی مانند گالری طلا فروشی پیشنهاد می‌شود از نورپردازیی‌های موضعی استفاده گردد .

از نورپردازی برای مغازه‌های طلا فروشی ، معمولا در سقف ، دیوار و بالای ویترین استفاده می‌شود . اما، استفاده صحیح و اصولی از نورپردازی در قاب بیرونی یک گالری طلا فروشی ، می‌تواند به عنوان نقطه عطفی در دکوراسیون بیرونی گالری و همچنین ، جذب مشتریان عمل کند .

 

درب ورودی گالری طلا فروشی

 

در مقوله طراحی دکوراسیون و نمای بیرونی مغازه طلا فروشی ، دقت به درب ورودی گالری طلا فروشی امری بسیار مهم و ضروری است . زیرا ، درب یک گالری طلا فروشی از دو بعد امنیت و زیبایی اهمیت پیدا می‌کند . استفاده از درب ورودی ضد سرقت با کیفیت بسیار بالا یک امر فوری و ضروری است .

استفاده از تجهیزاتی مانند شیشه‌های هوشمند یا سکوریت دوربین امنیتی و آژیر خطر درون گالری به امنیت گالری کمک می کند . اما درب ضد سرقت مهم‌ترین فاکتور در تامین امنیت است . به همین دلیل باید درب هایی برای گالری به کار برد که ، هم از ظاهری شیک و مدرن برخوردار باشد و هم امنیت بالای گالری را ، تامین نماید .

درب ورودی گالری طلا فروشی

هارمونی رنگ ها در نمای خارجی طلا فروشی

 

پرداختن به امر رنگ ها در مبحث نمای بیرونی مغازه طلا فروشی ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است . اخیرا تحقیقات و مطالعات علمی فراوانی به منظور یافتن تاثیر رنگ بر روحیه و رفتار افراد صورت گرفته است . رنگ ، میزان اشباع و روشنایی همگی بر جذب مشتریان برای یک فروشگاه تاثیر زیادی می‌گذارد .

به همین دلیل معمولاً طراحان دکوراسیون و نمای خارجی طلا فروشی به هارمونی رنگ‌ها دقت بسیاری می‌نمایند . زیرا ، فضای داخلی طلا فروشی در معرض دید مشتریان است . اما قسمت بیرونی گالری طلا فروشی در معرض دید افراد بیشتری قرار می‌گیرد .

 

تلفیق مدرنیته و سنت

 

تلفیق سنت و مدرنیته همواره مورد توجه طراحان و هنرمندان بوده است . امر طراحی نمای بیرونی مغازه طلا فروشی از این امر مستثنی نیست . به وسیله تلفیق طرح‌های سنتی و مدرن در کنار هم می‌توان به یک طرح فوق العاده و شگفت انگیز دست یافت .

برای مثال ، طراحان برای طرح‌های بیرونی یک گالری طلا فروشی ، از ترکیب متریال‌های مختلف مدرن به همراه طرح‌های اسلیمی مانند بته جقه استفاده می‌کنند . طراحان هنرمند همواره برای دستیابی به طرح‌های جدید سعی بر الهام گرفتن از طبیعت می‌نمایند .

همچنین ، به عنوان ایده دیگری در زمینه طراحی فضای بیرونی یک گالری طلا فروشی ، می‌توان به ترکیب و تلفیق مدرنیته و سبک کلاسیک اشاره کرد . با استفاده از ترکیب این دو ، می‌توان طرح‌های ماندگاری را ، خلق کرد تا مشتریان را ، به سمت گالری طلا فروشی جذب نمود .

تلفیق مدرنیته و سنت

کلام پایانی

 

نمای بیرونی مغازه طلا فروشی اولین عنصر در جذب مشتریان به سمت گالری و در نتیجه رسیدن به درآمدی بالاتر می‌باشد . در واقع می‌توان گفت هزینه برای طراحی فضای بیرونی یک گالری ، نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود که ، در اثر گذشت زمان فرد به آن دستیابی پیدا می کند .

مجموعه مقدم مانکن یکی از مجموعه‌های بسیار معتبر در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و بیرونی گالری طلا فروشی می‌باشد . این مجموعه سابقه طراحی برای گالری‌های بسیار معتبر و همچنین برندهای برتر پایتخت وسایر نقاط کشور را ، دارد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده کاتالوگ طراحان خبره مقدم مانکن می‌توانید به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید . کارشناسان مقدم مانکن در اسرع وقت جهت مشاوره با شما تماس خواهند گرفت .

بیشتر بخوانید: برترین دکور طلا فروشی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + دو =