مزایای استفاده از مانکن انگشتر

مزایای استفاده از مانکن انگشتر

مزایای استفاده از مانکن انگشتر سبب شده است که اغلب طلافروشی ها و جواهرفروشی ها از آن در ویترین مغازه یا فروشگاه خود استفاده کنند.

مانکن انگشتر، کوچکترین مانکن جواهرات است که در اغلب ویترین جواهرفروشی ها دیده می شود تا جلوه و رخ انگشتر را به وضوح در معرض دید قرار دهد. استفاده از مانکن های انگشتر موجب می شود که طراحان پیش از آغاز پروسه تولید، طرح ها و نمونه های خود را جهت ارزیابی درست تر و بهبودهای موردنیاز در معرض دید قرار دهند.

جنس مانکن انگشتر چیست؟

قبل از بررسی مزایای استفاده از مانکن انگشتر ، با خصوصیات مانکن آشنا می شویم. مانکن های انگشتر معمولاً از جنس رزین، سیلیکون و یا سایر مواد شفاف و نیمه شفاف هستند. برای ساخت مانکن های طلا، موادی را انتخاب می کنند که انعطاف پذیر باشند و در سایزهای گوناگونی تنظیم شوند. طراحان طلا با استفاده از این مانکن ها می توانند طرح و جزئیات انگشتر را چک کنند. اما هدف اصلی از طراحی و تولید مانکن های انگشتر، نشان دادن دقیق طرح و اندازه و جزئیات انگشتر می باشد تا یک نمونه قابل رؤیت و قابل سنجش ارائه شود تا طراحان طلا به کمک آن بتوانند در طراحی و ساخت انگشتر، بهتر عمل کنند. بنابراین مزایای استفاده از مانکن انگشتر، بسیار مهم هستند.

رنگ انتخابی برای مانکن‌های انگشتر

همانطور که متوجه شدید مانکن انگشتر، یکی از کاربردی ترین انواع مانکن طلا می باشد. برای ساخت مانکن طلا معمولاً رنگ سفید یا مشکی را درنظر می گیرند. انگشترهای طلا به سبب رنگ و جلایی که دارند در پس زمینه های سفید و مشکی بهتر جلوه می کنند. رنگ های خاکستری و طوسی از دیگر رنگ های مناسب برای مانکن انگشتر می باشد. زمانی که انگشتر در مانکن طلا با بهترین رنگ قرار بگیرد، به خریداران کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشند.

مهمترین مزایای استفاده از مانکن انگشتر چیست؟

با توجه به اهمیتی که استفاده از انواع مانکن های انگشتر دارند، در هر جواهرفروشی از این محصول استفاده می شود. چندین مورد از مهمترین امتیازات استفاده از مانکن های انگشتر شامل موارد زیر است:

  • مشتریان بهتر می توانند متوجه اندازه و شکل نهایی انگشتر شوند و به کمک مانکن ها می توانند انتخاب مطمئن تری داشته باشند و یک تجربه ایده آل را کسب کنند.
  • با مانکن های طلا می توان طرح و ریزه کاری های انگشتر را به صورت دقیق تر مشاهده نمود و این مسئله برای طراحان بسیار سودمند است.
  • یکی از مزایای استفاده از مانکن انگشتر این است که می توان اندازه دقیق و ایده آل انگشتر را برای انواع انگشت ها مشخص کرد و بدین ترتیب انگشتری با اندازه نامناسب انتخاب نکرد.
  • با وجود این مانکن ها، تست و بررسی طرح ها پیش از ساخت انگشتر اصلی با کمترین هزینه قابل انجام است. در چنین حالتی، احتمال بروز خطا در ساخت انگشتر کاهش پیدا می کند.
  • مانکن های انگشتر، ابزار سودمندی برای طراحان و سازندگان انگشتر است تا به آسانی طرح های گوناگون را چک کنند و ویرایش های لازم را انجام دهند.

انواع مانکن انگشتر

مزایای استفاده از مانکن انگشتر سبب شده است که به ساخت این انگشترها در چندین نوع اقدام کنند. انواع مانکن ها شامل موارد زیر است:

مانکن انگشتر فانتزی: این مانکن دارای طرح و رنگ های گوناگونی است و بیشتر با هدف تزئینی به کار می روند.

مانکن انگشتر ساده: جنس مانکن انگشتر ساده، پلاستیک یا فلز می باشد و مانند انگشت انسان هستند. این مانکن بیشتر با هدف ارزیابی اندازه و شکل و طرح انگشتر به کار می روند.

مانکن انگشتر ویترینی: در طراحی دکوراسیون طلا از مانکن انگشتر برای طراحی ویترین طلافروشی استفاده می کنند تا برای نمایش انگشترها مورداستفاده قرار بگیرند.

چندین نکته مهم برای نمایش مانکن انگشتر طلافروشی

 

مزایای استفاده از مانکن انگشتر

 

 

با توجه به مزایای استفاده از مانکن انگشتر، برای نمایش این مانکن ها باید به نکاتی توجه داشته باشید که مهمترین آنها شامل موارد زیر است:

  • حداکثر سطح انگشتری که قصد فروش آن را دارید، به تصویر بگذارید. این مسئله برای مانکن هایی که مخصوص حلقه های ازدواج هستند، اهمیت بیشتری دارند.
  • مانکن انگشتر باید در زاویه دید ایده آلی قرار بگیرد. با توجه به نوع سنگ ست شده در انگشتر و تراش سنگ، نقش زاویه نمایش انگشتر بسیار مهم خواهد بود. برش های الماس گرد برلیانت در زاویه 45 درجه از مرکز نور، حداکثر نور را بازتاب می دهد.
  • زمانی از مزایای استفاده از مانکن انگشتر برخوردار خواهید شد که به وجود نور مناسب توجه داشته باشید.
  • هر چه نورپردازی بیشتر باشد، نمایش انگشترها در مانکن بهتر خواهد بود. نورهای سفید موجب درخشش بیشتر انگشترها می شوند.
  • تگ های حلقه باید مخفی شوند. صفحه نمایشی باید انتخاب شود که برچسب قیمت آن دیده نشود. برچسب های پلاستیکی دارای ظاهر مناسبی نیستند. برچسب هایی باید انتخاب شوند که از زیبایی جلوه انگشتر نکاهند.

کاربردهای مانکن انگشتر با توجه به مزایای استفاده از مانکن انگشتر

مزایای گفته شده بیانگر کاربردهای مهم مانکن های انگشتر بودند. کارایی های کلی مانکن ها عبارتند از:

عکاسی از انگشتر: زمانی که انگشترها در مانکن قرار بگیرند، عکاسی از آنها بهتر انجام خواهد شد.

نگهداری از انگشتر: با وجود مانکن های انگشتر به خوبی می توان از انواع انگشترها نگهداری نمود و به صورت منظم و مرتب بتوان شمار بالایی از انگشترها را در ویترین طلافروشی جای داد.

نکات سفارش و انتخاب مانکن‌های انگشتر

با مهمترین کاربردها و مزایای استفاده از مانکن انگشتر آشنا شدیم. نکاتی که باید موردتوجه قرار بگیرند را بررسی می کنیم:

  • جنس مانکن انگشتر، بسیار مهم است. مانکن های فلزی، گران قیمت هستند اما مانکن های پلاستیکی، ضعیف تر و ارزان تر هستند.
  • انواع مانکن های انگشتر دارای طرح و شکل متفاوتی هستند. در انتخاب نوع مانکن باید به شکل و ظاهر آن توجه زیادی نمود و با توجه به کاربرد موردنظر به انتخاب نوع مانکن اقدام نمود. مانکن های فانتزی، بیشتر جنبه تزئینی دارند. اما مانکن های ساده می توانند شمار زیادی از انگشتر را در خود جای دهند.
  • اندازه مانکن باید با تعداد تقریبی انگشترهایی که قرار است داخل آن قرار بگیرد، تناسب داشته باشد. مانکن انگشتر بایستی با توجه به سایز واقعی انگشت ها، طراحی و ساخته شوند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + دوازده =