دکور مغازه طلا فروشی با طراحی پارامتریک

دکور مغازه طلا فروشی با طراحی پارامتریک موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت . طراحی پارامتریک از طراحی های مدرن معماری است ، که با بهره گیری از طرح های منحنی و انتزاعی شکل می گیرد .

در این مقاله با ما همراه شوید ، تا با ویژگی های این سبک و نحوه به کار گیری آن در دکور طلا فروشی آشنا شوید .

بخوانید: ۱۰ ایده برای طراحی دکوراسیون طلا فروشی

آشنایی با طراحی پارامتریک

در نخستین بخش از مقاله دکور مغازه طلا فروشی با طراحی پارامتریک شما را با این سبک از طراحی مدرن آشنا می کنیم . طراحی پارامتریک به استفاده از اشکال منحنی و غیر متداولی که از هیچ قانونی پیروی نمی کند ، اطلاق می گردد . طراحی پارامتریک بر عکس سایر سبک های رایج از قالب آزاد و پیوسته ای تبعیت می کند ، که همزمان با تکرار شکل از تغییر طرح نیز بهره می گیرد .

هر کجا که طراح نیاز به سرپیچی از قوانین معماری و طراحی دارد و قصد نادیده گرفتن محدودیت ها و قوانین را داشته باشد ، به سراغ طراحی پارامتریک می رود . از این سبک در طراحی فروشگاه ها ، مراکز تجاری ، شرکت ها ، ویلاها و … استفاده می شود .

آشنایی با طراحی پارامتریک

ویژگی های طرح پارامتریک

اگر قصد ایجاد دکور مغازه طلا فروشی با طراحی پارامتریک را دارید ، بهتر است پیش از اجرا با ویژگی های این سبک آشنا شوید . همانگونه که در مطالب بالا متوجه شدید ، طراحی و اجرای آن با دیگر سبک های معماری بسیار متفاوت است ؛ از این رو ویژگی های منحصر به فردی دارد ‌.‌ مهمترین ویژگی های این سبک شامل موارد زیر می شود ؛

  • برای دکور مغازه طلا فروشی با طراحی پارامتریک نیاز به خلاقیت و نو پردازی دارید ؛ زیرا در این سبک باید شکل های هندسی گوناگون را به نحوی خاص کنار هم بچینید ، تا ظاهر زیبا و منحصر به فردی به مغازه طلا فروشی ببخشد .
  • طراحی پارامتریک این امکان را برای ما فراهم می کند تا طرح های متفاوتی را با استفاده از نرم افزار های کامپیوتری آزمایش کنیم .
  • سبک پارامتریک بر خلاف سایر سبک ها با محدویت فضایی و مقیاسی روبرو نیست و می توان این سبک را در هر متراژی از کوچک تا بزرگ اجرا نمود ‌.
  • با استفاده از این طراحی می توان تمام متریال ها را پیش از اجرا به طور کامل آزمایش کرد ، محاسبات را به طور دقیق محاسبه نمود و روند ساخت و ساز و تکنیک ها را با دقت زیاد اجرا کرد .
  • از ویژگی های بارز دکور مغازه طلا فروشی با طراحی پارامتریک بهره گیری از متغیرهای خلاقانه و منحصر به فرد است ، که از فرایندهای طراحی دیجیتال با نرم افزارهای کامپیوتری کمک می گیرد .
  • طراحی پارامتریک برای مکان های مختلف با متغیر فراوان و نا محدود امکان پذیر است . برای مثال می توان متغیرهای گوناگونی چون بودجه ، شرایط محیطی ، آب و هوا و … را در زمان طراحی لحاظ نمود .
  • ویژگی دیگر طراحی پارامتریک ایجاد فضایی مینیمال ، زیبا ، کارآمد و خاص است .‌
  • طراحی پارامتریک در دکور مغازه طلا فروشی این امکان را برای شما فراهم می کند تا طرح ها و تمام شرایط پروژه را با بهره گیری از نرم افزارهای طراحی و معماری آزمایش کنیم .

ویژگی های طرح پارامتریک

بیشتر بخوانید: دکوراسیون جواهر فروشی

المان ها و عناصر مختلف برای اجرای طراحی پارامتریک

اگر قصد ایجاد دکور مغازه طلا فروشی با طراحی پارامتریک را دارید ، باید المان ها و عناصر مختلف را که در طراحی داخلی این سبک به کار می روند ، را بشناسید .‌ در ادامه مطلب المان های رایج این سبک را برای شما شرح می دهیم ؛

  • میزهای مغازه طلا فروشی : میزهای مغازه طلا فروشی در طراحی پارامتریک ، طرح و فرم انتزاعی و غیر رایجی دارند ، اما در عین غیر متداول و منحصر به فرد بودن بسیار زیبا هستند ، ولی کارآمدی میزهای ساده را ندارد .
  • مانکن های طلا فروشی : در آرایش مغازه طلا فروشی ، باید به سراغ مانکن هایی با طراحی عجیب و خاص بروید ، اگر طرح مورد نظر را در بازار نمی یابید ، می توان آن را به صورت سفارشی تهیه نمود .
  • صندلی : صندلی مغازه طلافروشی در این سبک ، اغلب از ساختار بدن الگو برداری می کند و مطابق با طراحی ارگونومیک تولید شده اند . این صندلی ها در عین منحصر به فرد بودن ، افراد مختلفی با سلیقه های گوناگون را به خود جذب می کنند . در ساعات کار با نشستن روی این صندلی ها احساس راحتی دارید .‌
  • نورپردازی : محل قرار گیری لامپ ها و نوع منبع نور تاثیر بسیار زیادی در طراحی طلا فروشی دارند . در زمان انتخاب المان های نور پردازی در طراحی پارامتریک باید به سراغ چراغ ها و لامپ هایی با طراحی خاص و پیچیده بروید ‌.
  • دیوار : دیوار یکی از مهمترین بخش های مغازه طلا فروشی است ، که دکور آن نقش زیادی در زیبا کردن فروشگاه شما دارد ‌. دیوارها در آرایش مغازه طلا فروشی با طراحی پارامتریک تنها نقش جدا کننده را ندارند ، بلکه بر اساس نوع طراحی ممکن است به محلی برای چیدن قطعات طلا یا حتی نشستن مشتریان تبدیل شوند ‌.

دیوارها در این طراحی خشک و بی روح نیستند ، بلکه بسیار متحرک و پویا می باشند. اغلب دیوارهای این سبک حالت سه بعدی با طراحی منحصر به فرد و خاصی هستند که چشم مشتریان را به خود خیره می کنند .

در پایان

مقاله دکور مغازه طلا فروشی با طراحی پارامتریک توسط تیم طراحی مقدم مانکن نوشته شده است . شرکت مقدم‌مانکن از شرکت های مجرب است که المان ها ، لوازم دکوری و ابزارهای نگهدارنده مختلف فروشگاه های طلا فروشی را تولید می کند .

تمام محصولات این شرکت طراحی بسیار خاص و چشم گیری دارند ، که ویترین و فروشگاه مغازه شما را بسیار زیبا و خیره کننده می کنند ، از سوی دیگر این محصولات با کیفیت بالا تولید می شوند ، که دوام بالایی دارند . برای خرید محصولات این شرکت در هر کجای ایران که هستید ، به سایت مقدم مانکن مراجعه نمایید .

بخوانید: قیمت انواع مانکن طلافروشی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =