جعبه جواهرات و انتخاب آن

جعبه جواهرات و انتخاب آن

جعبه جواهرات و انتخاب آن موضوع مورد بحث در این مقاله است . جعبه جواهرات یکی از لوازم ضروری هر خانمی است ، که طلا و جواهرات و اکسسوری های ریز خود را در آن نگهداری می کند . در این مقاله با ما همراه شوید ، تا با نحوه انتخاب جواهرات فراتر از جنبه زیبایی آن آشنایی گردید .

شما می توانید برای سفارش ویترین طلا یا دکور طلا با شماره 09121391807 تماس حاصل نمایید.

 جعبه جواهرات چیست ؟

در نخستین بخش از مقاله جعبه جواهرات و انتخاب آن شما را با جعبه جواهرات و اهمیت آن آشنا می کنیم . همانگونه که از نام این وسیله بر می آید ، برای نگهداری انواع طلا و جواهرات و بدلیجات به کار گرفته می شود . با قرار دادن طلا و جواهرات خود درون این جعبه آن ها را از گره خوردن ، گرد و غبار ، گم شدن و … محافظت می کنید .

با استفاده از این جعبه می توان تمام بدلیجات ، طلا و جواهرات خود را به صورت یکجا سامان دهی کرد ؛ زیرا این جعبه دارای پایه ها و مکان های مخصوصی برای قرار دادن انگشتر ، زنجیر ، گوشواره و … است .

خرید جعبه جواهرات و انتخاب آن ، بر خلاف تصور عموم کار ساده ای نیست و باید در زمان انتخاب نکات زیادی را در نظر بگیرید . در زمان خرید حتما به استحکام آن در برابر سقوط و دیگر حوادث احتمالی دقت کنید . از سوی دیگر به قفل آن توجه کنید ، که ایمنی بالایی داشته باشد و به راحتی توسط کودکان یا در زمان جا به جایی باز نشود .

در ادامه مقاله با ما همراه شوید ، تا با انواع جعبه جواهر و نکات انتخاب آن آشنا شوید .

جعبه جواهرات چیست ؟

انواع جعبه جواهرات

در این بخش از مقاله جعبه جواهرات و انتخاب آن ، شما را با انواع جعبه جواهرات آشنا می کنیم . اگر این روز ها برای خرید جعبه جواهرات به بازار سر زده اید ، حتما متوجه تنوع بالای این محصول شده اید . جعبه جواهرات در انواع ، مدل ها و سایز های مختلفی تولید و عرضه می شود .

اگر جعبه جواهرات را به قصد دکوری و تزئین اتاق خواب خریداری می کنید ، نمونه های مینا کاری ، خراطی ، منبت کاری و … را خریداری کنید ، ولی اگر هدف از خرید این جعبه ها نگهداری از طلا و جواهرات باشد ، بهترین نمونه جعبه جواهرات چوبی با قفل های ایمن می باشند .

انواع جعبه جواهرات موجود در بازار بر اساس متریال ساخت و تزیینات عبارتند از؛

  • جعبه جواهر چوبی : جعبه جواهرات چوبی یکی از بهترین جعبه ها برای محافظت از طلا و جواهرات گران بهای شما می باشند و هیچ تاثیر منفی بر روی آنها ندارند . چوب اجازه نفوذ رطوبت را به داخل جعبه نمی دهد . از سوی دیگر چوب به خودی خود و بدون هر گونه تزئین و رنگی جذاب و شیک است .

 

اگر مایل به خرید جعبه جواهرات چوبی هستید ، ما جعبه جواهراتی از جنس بلوط قرمز ، صنوبر و کاج را به شما پیشنهاد می کنیم . خرید این نوع از جعبه جواهرات و انتخاب آن یک تصمیم عاقلانه است ، که از وسایل گران قیمت شما بدون هیچ گونه آسیبی محافظت می کند .

  • جعبه جواهرات فلزی : نوع دیگر جعبه جواهرات فلزی است ، که این جعبه در مقایسه با نوع چوبی طول عمر و کیفیت بالاتری دارد ، جعبه های فلزی نیز دارای قفل امنیتی هستند ، که امنیت اشیا گران بهای شما را تضمین می کنند .
  • جعبه میناکاری شده : این جعبه یکی از جعبه های اصیل ایرانی است ، که زیبایی منحصر به فرد ، کیفیت ، ارزش مادی و فرهنگی بسیار بالایی دارد . این جعبه علاوه بر نگهداری از اکسسوری های گران بهای شما ، اتاق خواب شما را زیبا تر می کند .
  • جعبه جواهرات خاتم کاری شده : در این بخش از مقاله جعبه جواهرات و انتخاب آن ، در مورد جعبه زیبای خاتم کاری صحبت می کنیم . این جعبه نیز همانند جعبه میناکاری ، محصول دست هنرمندان ایرانی است . خاتم ترکیبی از چند ضلعی های منظم با تعداد اضلاع مختلف است ، که میزان کیفیت این جعبه جواهرات را ظرافت و ریز بودن چند ضلعی ها معین می کند .

خاتم کاری بر روی جعبه هایی از جنس مس ، چوب و برنج ایجاد می شود . جعبه جواهرات خاتم چوبی قیمت مناسب تری دارند و اغلب برای نگهداری طلا و جواهرات خریداری می شود .

  • جعبه جواهرات دست ساز مینیاتور و خاتم : نوع دیگر از جعبه جواهرات یک نوع ترکیبی از دو هنر زیبای خاتم و مینیاتور است . این جعبه ها با پوشش پلی استر و روکش داخلی جیر شناخته می شوند . این جعبه ها نیز در رنگ و سایز های مختلفی در بازار وجود دارند .
  • جعبه جواهرات مخملی : در این قسمت از مقاله جعبه جواهرات و انتخاب آن ، به آخرین گروه از جعبه جواهرات اشاره می کنیم ، که از متریال گوناگون و با روکش مخمل ساخته می شوند . این جعبه ظاهری کلاسیک دارد و در رنگ های مختلف تولید می شود . این جعبه در میان نو عروسان بسیار پر طرفدار است .

انواع جعبه جواهرات

نکات انتخاب جعبه جواهرات

در ابن بخش به نحوه خرید جعبه جواهرات و انتخاب آن می پردازیم ، اگر شما نیز قصد خرید این جعبه را دارید ، در این بخش با ما همراه گردید . پیش از اینکه این جعبه را خریداری نمایید ، به این پرسش ها پاسخ دهید .

چه تعداد از هر طلا و جواهرات دارید ؟ این قطعات طلا چه سایزی دارند ؟ کدام یک از این قطعات را مانند انگشتر ، زنجیر ، ساعت ، گوشواره و … را بیشتر از دیگر قطعات دارید ؟ با پاسخ دادن به این سوالات به راحتی می توانید ، جعبه جواهرات مورد نیاز خود را انتخاب کنید .

به عنوان مثال اگر تعداد گوشواره های شما بیشتر از سایر قطعات طلا است ، جعبه جواهری که چندین پایه گوشواره دارد ، انتخاب شایسته ای است . اگر دستبند و ساعت بیشتری دارید ، جعبه جواهر بزرگی که می توانید آزادانه این قطعات طلا را بدون اینکه روی هم تلنبار شوند یا در هم گره بخورند را خریداری کنید .

زنجیر ها و گردنبندها بیشتر از هر گونه طلایی در هم گره می خورند ، اگر تعداد زیادی زنجیر و گردنبند دارید جعبه جواهراتی را که در قسمت درب دارای پایه هایی برای آویزان کردن آنهاست را خریداری کنید . همچنین زنجیر و آویز ها در این قسمت با هم‌ تماسی ندارند .

پس تا به اینجای مطلب متوجه شدید ، که با پاسخ دادن به چندین سوال خرید جعبه جواهرات و انتخاب آن ، کار آسانی خواهد بود . اما عامل مهم دیگری که باید به آن دقت کنید ، جنبه زیبایی شناسی محصول است .

نوع ، طرح و رنگ آن را متناسب با دیگر لوازم دکوری و دکوراسیون اتاق خواب خود انتخاب کنید . برای مثال اگر اتاق خواب شما سبکی سنتی دارد ، جعبه های خاتم کاری یا مینا کاری را خریداری کنید .

مورد دیگری که در خرید جعبه جواهرات باید دقت کنید ، توجه به آستر داخلی این جعبه هاست ، که باید نرم و فاقد زبری باشد تا به زیورآلات ظریف و گران بهای شما صدمه ای نزند ‌‌.

اخرین موردی که در خرید جعبه جواهرات و انتخاب آن در نطر بگیرید ، قفل دار بودن آن است . البته قفل جعبه های خانگی نمی تواند این اشیا گران بهای شما را از دستبرد دزدان در امان نگه دارد ، اما طلا و جواهرات شما را از دسترسی کودکان یا گم شدن آنها در زمان جا به جایی جعبه جواهرات ، در امان نگه می دارد .

نکات انتخاب جعبه جواهرات

سخن پایانی

مقاله جعبه جواهرات و انتخاب آن توسط گروه تولید مقدم مانکن نوشته شده است . شرکت مقدم مانکن از شرکت های معتبر ایرانی در تولید انواع تجهیزات ویترین طلا فروشی است . برای آشنایی و خرید محصولات این برند به سایت مقدم مانکن مراجعه نمایید ‌.

بیشتر بخوانید: هماهنگی رنگ مانکن طلا با رنگ جواهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + دو =