آموزش ساخت مانکن طلا فروشی

آموزش ساخت مانکن طلا فروشی

آموزش ساخت مانکن طلا فروشی از این جهت حایز اهمیت است که ، مانکن عضو جدا نشدنی این صنعت و ویترین طلا فروشی به شمار می‌رود . ساخت و طراحی مانکن به یک حرفه درآمدزا تبدیل شده است . به همین جهت در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم . تا انتهای مطلب همراه ما باشید .

گسترش صنعت طلا و جواهر و استقبال افراد از این مواد ارزشمند به عنوان سرمایه گذاری ، باعث شده تا ، صنایع طلا و جواهرات رونق زیادی پیدا کنند . این رونق در صنعت طلا و جواهرات به حدی زیاد بوده که ، باعث به وجود آمدن حرفه‌های جدیدی نیز شده است .

تاریخچه مانکن طلا فروشی

 

در اولین قسمت از مطلب آموزش ساخت مانکن طلا فروشی ، مروری بر تاریخچه و نحوه پیدایش مانکن طلا فروشی خواهیم داشت . مانکن‌ها برای اولین بار در قرن پانزدهم میلادی اختراع شدند . اولین مانکن‌ها در صنعت مد و پوشاک و برای نمایش دادن لباس به مشتریان استفاده شدند .

در قرن نوزدهم برای اولین بار در فرانسه ، مانکن‌ها به شکل هیبت زن ساخته شدند و پس از آن برای اینکه ، ظاهری طبیعی داشته باشند از موم ساخته شدند . ناگفته نماند که ، جنس مانکن‌های امروزی به طور کلی متفاوت بوده و از پلاستیک ، فایبرگلاس و سایر متریال تشکیل می‌شوند .

جنس مانکن طلا فروشی از چیست ؟

 

در این قسمت از مطلب آموزش ساخت مانکن طلا فروشی ، به بررسی جنس مانکن‌های طلا فروشی می‌پردازیم . مانکن طلا فروشی از لحاظ متریال مصرفی در هنگام ساخت به چند دسته تقسیم می‌شود ؛ مانکن پلاستیکی ، مانکن ، رزینی و مانکن خاص که ، هر کدام کاربردهای خود را دارا می‌باشد .

مانکن‌های پلاستیکی که ، از نامشان نیز مشخص است ، از جنس پلاستیک ساخته شده‌اند . سبک وزن بودن و از طرفی دیگر قیمت مناسب این نوع مانکن‌ها ، باعث شده تا ، بیش از سایر مانکن‌ها مورد استقبال قرار بگیرند .

مانکن‌های رزینی نیز از جنس رزین ساخته می‌شوند . معمولا طراحی خاصی دارند و به همین دلیل ، معمولا درون ویترین قرار داده می‌شوند . از مانکن‌های رزینی بیشتر برای به نمایش گذاشتن طلا و جواهرات خاص و آنتیک استفاده می‌شود .

به عنوان آخرین دسته از انواع مانکن‌های طلافروشی ، باید به مانکن‌های خاص اشاره کرد . این گونه مانکن‌ها ترکیبی از جنس سنگ ، فلز ، یراق آلات و سایر متریال تزیینی می‌باشند که ، برای به نمایش گذاشتن طرح‌ها خاص طلا و جواهرات کاربرد دارند .

در قسمت بعدی از مطلب آموزش ساخت مانکن طلا فروشی ، مروری بر روش طراحی و ساخت مانکن‌های طلا فروشی خواهیم داشت . با ما تا ادامه مطلب همراه باشید .

روش طراحی و ساخت مانکن طلا فروشی

در این قسمت از مطلب آموزش ساخت مانکن طلا فروشی ، مرور مختصری بر نحوه ساخت مانکن طلا خواهیم داشت . همانگونه که ، قبلا نیز ذکر شد ، مانکن‌های طلا پلاستیکی کارایی زیادی دارند . این جنس مانکن قسمت بیشتری از ویترین طلا را ، به خود اختصاص داده است .

درون کارگاه‌های ساخت مانکن طلا ، دستگاه‌های تزریق مواد پلاستیکی ذوب شده را درون قالب‌های فولادی می‌ریزند . این قالب‌ها شکل و‌شمایل نیم‌ تنه را دارند . پس از این مرحله مانکن آماده شده را ، می‌توان با پارچه‌های متنوع و در رنگ‌های مختلف روکش نمود .

در طراحی مانکن‌های خاص ، طراحان معمولا سلیقه و نیاز مشتریان را نیز مد نظر گرفته و در ساخت این نوع مانکن‌ها از ابزار و یراق آلات برای خاص جلوه دادن مانکن ، استفاده می‌نمایند .

ناگفته نماند که ، جنس روکش مانکن‌های طلا فروشی از پارچه‌های متنوع می‌باشد و معمولا بسته به سلیقه و انتخاب مشتری از پارچه‌های مرغوب ترک و مخمل در رنگ‌های مشکی ، سبز یشمی ، قرمز و سایر رنگ‌ها استفاده می‌شود .

در این قسمت از مطلب آموزش ساخت مانکن طلا فروشی به طور مختصر به نحوه ساخت مانکن طلا فروشی اشاره نمودیم . به طور کلی ساخت مانکن طلا فروشی جزو حرفه‌های مهم صنعت طلا فروشی به شمار می‌رود و در صورت انتخاب مانکن صحیح ، می‌توان به مشتری و در نتیجه درآمد بیشتری رسید .

 

روش طراحی و ساخت مانکن طلا فروشی

کلام پایانی

در مطلب آموزش ساخت مانکن طلا فروشی ، به بیان خلاصه‌ای از روش ساخت مانکن طلا فروشی پرداخته شد . مانکن‌های طلا فروشی بخش جدایی ناپذیر هر ویترین می‌باشد که ، با صرف هزینه برای طراحی و سفارش مانکن‌های جدید به جذب بیشتر مشتری می‌توان رسید .

مجموعه مقدم مانکن با داشتن سابقه‌ای چندین ساله در طراحی و ساخت مانکن‌های طلا فروشی ، یکی از مجموعه‌های پیشرو در این زمینه می‌باشد . با مراجعه به مقدم مانکن علاوه بر استفاده از طراحی‌هاس بی نظیر و تک آن‌ها ، می‌توانید از خدمات مشاوره کارشناسان این مجموعه نیز بهره‌مند شوید .

مقالات پیشنهادی

ویترین طلا فروشی

دکوراسیون طلا فروشی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =