کفپوش مناسب طلافروشی

کفپوش مناسب طلافروشی

در طراحی و دکوراسیون برای داشتن یک دکور زیبا باید تمامی قسمت ها در هماهنگی با یک دیگر باشند . از سوی دیگر متریال بکار رفته نیز در شیک دیده شدن فضا تاثیر دارد .با این اوصاف گام شما در طراحی مغازه طلا و جواهر توجه به دو مؤلفه مهم ((هارمونی ، متریال )) می باشد .یکی از قسمت های مغازه طلافروشی کفپوش می باشد . از متریال مختلفی برای پوشش کف از جمله سنگ ، سرامیک بهره گرفته می شود . ما در این مطلب از مقدم مانکن تمایل داریم اطلاعاتی را در خصوص ((کفپوش مناسب طلافروشی)) برای اجرای نمودن یک فضای زیبا در مغازه طلافروشی در اختیارتان قرار دهیم . همراه ما باشید .

انتخاب کفپوش مناسب برای مغازه طلا و جواهر

شما باید در زمان انتخاب کفپوش برای مغازه طلا و جواهر نکات مهمی را رعایت نمایید . برای مثال با توجه به میزان رفت و آمد نوع مناسب را انتخاب و سپس خریداری نمایید .

به بیان بهتر صرفاً پرداخت هزینه بیشتر برای خرید و اجرای یک کفپوش ، با کیفیت بالا در صورتی که نیازی به چنین کیفیتی ندارید . تنها هزینه اضافه ای بر دوش شما خواهد گذاشت .

 

جهت کسب مشاوره رایگان درباره دکوراسیون داخلی طلا فروشی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

به همین دلیل شما باید برحسب دو معیار مهم یعنی ((میزان تردد و میزان مقاومت و آسیب)) خرید خود را انجام دهید . در کنار این دو مورد شما باید به میزان آلوده شدن آن نیز توجه نمایید . در محیط های پر تردد باید مدلی را انتخاب نمایید که کمتر دچار لک و کثیفی می گردد .

کفپوش های براق ، به راحتی لک برداشته و اگر به صورت مداوم تمیز نشوند . زیبایی و نظم محیط را تحت تاثیر قرار داده و فضا را زشت تر نشان خواهند داد .

کفپوش های پارکت لمینت در صورتی انتخاب درستی برای طلافروشی خواهد بود که دارای معیار سایشی AC5 باشد . این نوع از کفپوش دچار خراش نشده و کاملاً مناسب مغازه های طلا و جواهر پررفت و آمد می باشد .

اگر انتخاب شما کفپوش های سرامیکی و یا سنگی می باشد باید به درجه مرغوبیت و کیفیت آن توجه نمایید . چرا که این نوع از کفپوش ها به شرطی دچار شکستگی و یا خراش نخواهند شد که کیفیت بالای داشته باشند .

انتخاب کفپوش مناسب برای مغازه طلا و جواهر

انواع کفپوش طلا فروشی

کفپوش چوبی

یکی از بهترین کفپوش برای مغازه طلا و جواهر بدون شک چوب می‌ باشد . حس گرما و طراوت خاصی به فضا بخشیده و منجر به زیبایی هر چه بیشتر فضا می گردد .

مقاله پیشنهادی: ویترین جواهر

 

برحسب نوع چوب بکار رفته در ساخت ، خصوصیت و رنگ آن تعیین می گردد . برای مثال اگر برای تولید از چوب درخت بلوط استفاده شده باشد ، رنگ طلایی زیبایی در اختیار شما قرار خواهد داد که به سهولت با دیگر اِلمان های طراحی ست می گردد .

به راحتی ترک و خش بر نداشته و دچار پوسیدگی نمی شود . علاوه بر این در طرح و رنگ های مختلف تولید و ماندگاری بالای را در شرایط مختلف از خود نشان داده است .

به راحتی قابل تعبیه بوده و از مزیت مهم یعنی تولید صدای بسیار کم در حین نصب و اجرا برخوردار می باشد .

پارکت ترموود

کفپوش ترموود را می توان در گروه کفپوش های چوبی قرار داد که رطوبت نمی تواند آسیبی به آن وارد نماید .

به جهت شیوه خاص ساخت ، از خصوصیت های نظیر مقاومت بالا در برابر سرما ، گرما و حشرات موذی برخوردار می باشد .

کفپوش بامبو

کفپوش بامبو نیز نوعی از کفپوش های چوبی به شمار می رود . از بارز ترین مشخصه آن می توان به قابلیت نصب در هر گونه شرایط اقلیمی اشاره نمود . چرا که در مقایسه با دیگر کفپوش های چوبی عمل انبساط در دفعات کمتری رخ می دهد .

توصیه می کنیم این نوع کفپوش را در محیط که رطوبت بالای دارند استفاده نکنید . به سرعت دچار کپک زدگی شده و از اینرو نه تنها زیبایی فضا را تحت تاثیر قرار می دهد . بلکه سلامت شما را نیز به خطر خواهد انداخت .

همچنین تماس آن با نور خورشید منجر به تغییر رنگ آن می گردد . در صورت رعایت دو مورد ذکر شده ، این نوع از کفپوش ها تا سی سال عمر خواهند داشت . همین موضوع نشان از استحکام و مقاومت بالای کفپوش های بامبو دارد .

کفپوش لمینت

کفپوش لمینیت به جهت تنوع رنگ و قیمت در برتری با کفپوش های چوبی قرار دارد . به راحتی با طراحی و دکوراسیون مغازه طلافروشی هماهنگ می شود .

این نوع کفپوش را می توانید در ضخامت های مختلف در بازار بیابید . پیشنهاد ما استفاده از کفپوش با ضخامت بالا می باشد . چرا که مقاومت و دوام بالای خواهند داشت .

در زمان خرید شما باید به درجه AC دقت نمایید . چرا که مقاومت کفپوش در برابر خش و شکستگی از طریق این معیار سنجیده میشود .

برای مثال برای منازل ، کفپوش های لمینت با درجه استاندارد AC1 و یا AC2 انتخاب و اجرا می شوند . امّا برای محیط های با کاربری تجاری که رفت و آمد کمتری دارد از نوع AC3استفاده می گردد .

با این اوصاف میزان تردد در زمان انتخاب کفپوش لمینت باید در نظر گرفته شود .

کفپوش لمینت

کفپوش های سنگی

اگر حیطه کاری شما جواهرات زینتی و گران قیمت است کفپوش سنگی را به شما پیشنهاد می دهیم . چرا که این نوع کفپوش ، نمادی از ثروت و شکوه به شمار می ‌رود . با وجود اینکه قیمت بیشتری پرداخت خواهید کرد امّا مقاومت آن و زیبایی که در فضا ایجاد خواهد کرد هزینه بالای آن را پوشش خواهد داد . از مدل های مناسب آن که قیمت مناسبی دارد می توان به سنگ مرمر اشاره نمود .

کفپوش مرمر به خوبی در هماهنگی با ماهیت مغازه طلا و جواهر قرار دارد . در عین حال که در مغازه یک محیط شیک و لوکسی ایجاد می کند . منجر به انتقال حس آرامش می گردد .

کفپوش مرمر ، بیشتر در مناطقی بکار برده می شود که دارای آب و هوای گرم باشد . چرا که گرما را جذب نکرده و از اینرو دمای محیط کم می باشد . با وجود اینکه به راحتی قابل شستشو می باشد . ولیکن برای تمیز نمودن آن باید از شوینده های ملایم استفاده نمایید .

اگر بودجه کافی دارید می توانید به سراغ کفپوش های از جنس سنگ گرانیت و یا تراورتن بروید . نصب این نوع از کفپوش ها باید توسط تیم حرفه ای انجام شود .

کفپوش های سرامیکی

یکی از رایج ترین متریالی که برای پوشش کف استفاده می شود سرامیک می باشد . در دو مدل مات و براق می توان در بازار یافت . قیمت مناسب تری نسبت به موارد ذکر شده داشته و در صورتی که انتخاب درستی داشته باشید زیبایی فضا را تکمیل خواهد نمود . به راحتی دچار خراش و شکستی نمی گردد .

*** از دیگر کفپوش های مورد استفاده در مغازه طلا و جواهر می توان به موزاییک ، کاشی و اپوکسی اشاره نمود .

کفپوش های سرامیکی

کلام پایانی

در طول مقاله بالا به وارسی ویژگی های کفپوش های مناسب طلافروشی پرداختیم و اطلاعات کامل و جامعی را در رابطه با انواع کفپوش مغازه طلا و جواهر در اختیار شما کاربران گرامی قرار دادیم . انتخاب نوع مناسب برای افرادی که اطلاعات کافی در این زمینه ندارد می تواند کمی دشوار باشد . به همین دلیل اطلاعات هر چند مختصری در این زمینه کسب نموده و با دید باز خرید خود را انجام دهید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 17 =