کاربرد جعبه جواهرات چیست ؟

کاربرد جعبه جواهرات چیست ؟

همه ما می دانیم که کاربرد جعبه جواهرات چیست و با آن آشنایی کامل داریم . اگر علاقه مندید که به طور کامل تر با این جعبه ، کاربرد آن و دیگر جنبه های آن آشنا شوید و به درستی آن را انتخاب کنید ، تا پایان این مقاله از گروه صنعتی مقدم مانکن با ما همراه شوید .‌

شما می توانید برای سفارش ویترین طلا یا دکور طلا با شماره 09121391807 تماس حاصل نمایید.

آشنایی با جعبه جواهرات و کاربرد آن

در نخستین بخش از این مقاله به شما خواهیم گفت که ، کاربرد جعبه جواهرات چیست ؟ اگر شما نیز قطعات طلا ، جواهر و بدلیجات زیادی دارید ، به فکر ساماندهی و محافظت از آنها هستید ، بهترین وسیله ای که به شما برای نظم بخشیدن و نگهداری قطعات طلا ، به پیشنهاد می شود جعبه جواهرات است .

کاربرد جعبه جواهرات نیاز به هیچ توضیحی ندارد ؛ زیرا نام این جعبه به طور کامل راجع به وظایف آن صحبت می کند . این جعبه وظیفه نگهداری از قطعات طلا ، جواهر، نقره ، بدلیجات و … را بر عهده دارد .

امروزه جعبه های جواهر فقط یک جعبه تو خالی برای نگهداری قطعات طلا و جواهر نیستند ، بلکه دارای پایه هایی برای قرار دادن انگشتر ، آویز ، دستبند ، گوشواره و … هستند .

فضای درونی جعبه های جواهر با چندین بخش برای چیدن و نظم بخشیدن به قطعات ریز و درشت طلا ، جواهر و بدلیجات تقسیم بندی شده است ‌. جعبه های جواهرات در متریال ، طرح ها و شکل های مختلفی تولید می شوند ، در زمان خرید فقط به ظاهر زیبای آن اهمیت ندهید ، بلکه این جعبه را متناسب با قطعات طلای خود خریداری کنید .

حال که درک نمودید کاربرد جعبه جواهرات چیست و با این جعبه کارآمد به طور کامل آشنا شدید ، در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا راجع به سایر جنبه های این محصول زیبا و کاربردی صحبت کنیم .

آشنایی با جعبه جواهرات و کاربرد آن

 انواع جعبه جواهرات

در این بخش از مقاله کاربرد جعبه جواهرات چیست ، در مورد انواع جعبه جواهرات صحبت خواهیم کرد . امروزه به لطف پیشرفت فناوری ، جعبه های جواهرات در مدل ها و انواع مختلفی تولید می گردند .

این جعبه ها در انواع ساده از متریال چوب تا انواع کار شده مانند مینا کاری و منبت کاری در بازار وجود دارند . این جعبه ها با نقش و نگارهای بسیار زیبایی تزئین می شوند ، که از آنها به عنوان یکی از اکسسوری های تزیینی اتاق خواب بهره گرفته می شود .

جعبه جواهرات با توجه به نوع پایه ها برای نگهداری دستبند ، النگو ، انگشتر ، نیم ست ، سرویس طلا ، نقره یا جواهر و … به کار گرفته می شود .

همانگونه که تا به اینجای مطلب متوجه شدید ، این جعبه ها تنوع بسیار بالایی دارند ، که دسته بندی آنها کار آسانی نیست و بر اساس معیارهای مختلف به چندین دسته تقسیم شوند . در مقاله کاربرد جعبه جواهرات چیست ، ما بر اساس متریال این جعبه ها را تقسیم بندی نموده ایم ، انواع جعبه جواهرات عبارتند از ؛

  • جعبه جواهرات چوبی : جعبه جواهرات چوبی یکی از پرطرفدارترین جعبه جواهرات است ، که از چوب بلوط قرمز ، صنوبر و کاج ساخته می شود . مزیت این جعبه در مقایسه با سایر جعبه ها ممانعت از نفوذ رطوبت به فضای داخلی جعبه است ، که از آسیب رساندن به طلا و جواهرات در اثر رطوبت جلوگیری می کند .
  • جعبه جواهرات میناکاری شده : جعبه های میناکاری یکی از با ارزش ترین جعبه های جواهر هستند ، که به صورت دست ساز توسط هنرمندان ایرانی تولید می گردند . این جعبه ها صندوقی شکل هستند و دارای پایه های قطعات طلا نیستند ، با این حال نسبت به سایر جعبه ها قیمت بسیار گران تری دارند .
  • جعبه جواهرات فلزی : در این قسمت از مقاله کاربرد جعبه جواهرات چیست ، به معرفی جعبه جواهرات فلزی می پردازیم . این جعبه ها از متریال های مختلفی و در انواع ساده تا طرح دار وجود دارند .

مزیت این جعبه ها استحکام و امنیت بالاست . این جعبه ها دارای قفل امنیتی نیز می باشند ، اغلب لایه درونی آنها پارچه مخملی نرم و بدون پرز روکش شده است .

  • جعبه جواهرات خاتم کاری : یکی دیگر از جعبه جواهرات نفیس و محصول هنر دست هنرمندان ایرانی جعبه خاتم کاری شده می باشد . این جعبه دارای نقوش بسیار ظریف و زیبایی است ، که هر چه نقوش هندسی روی جعبه ریز تر باشد ، کیفیت بالا تر جعبه را نشان می دهد . نقوش خاتم بر روی جعبه هایی از جنس مس ، برنج یا چوب ایجاد می گردند . جعبه های جواهر خاتم کاری روی چوب محبوبیت بیشتری دارند .

بیشتر بخوانید: ویترین گالری جواهر

 انواع جعبه جواهرات

چگونه یک جعبه جواهرات انتخاب کنیم ؟

در آخرین مبحث از مقاله کاربرد جعبه جواهرات چیست ؟ به شما کمک خواهیم کرد ، تا یک جعبه جواهرات ایده آل و کارآمد را متناسب با دکور اتاق خواب و قطعات طلای خود خریداری کنید .

در زمان خرید جعبه جواهرات به نخستین نکته ای که باید دقت کنید استحکام و دوام آن است ؛ زیرا جعبه های محکم قادر به حفاظت از اشیا گران قیمت شما می باشند و از سوی دیگر مجبور به خرید مجدد این محصول با فاصله کوتاه در‌ اثر شکستگی ، فرسودگی و … نیستید . جعبه های چوبی در مقایسه با سایر جعبه جواهرات دوام بالاتری دارند .

نکته دیگری که در خرید جعبه جواهرات باید به آن دقت کنید ، سایز آنهاست . این جعبه ها در سایز های کوچک و بزرگ متناسب با تعداد ، حجم و نوع جعبه جواهرات شما طراحی و تولید می شوند .

آخرین نکته که در این مبحث از مقاله کاربرد جعبه جواهرات چیست ، به آن اشاره خواهیم کرد ، توجه به رنگ و نقش آن متناسب با سبک اتاق خواب تان است . این جعبه ها در سبک ، طرح و رنگ های بسیار متنوعی ساخته می شوند ، که باید با توجه به سبک دکوراسیون اتاق خواب خود نوع مدرن ، سنتی ، ساده و … را انتخاب کنید .‌

چگونه یک جعبه جواهرات انتخاب کنیم ؟

سخن پایانی

مقاله کاربرد جعبه جواهرات چیست ، توسط گروه تولید مقدم مانکن گردآوری شده است . شرکت مقدم مانکن از شرکت های سرشناس ایرانی در زمینه تولید انواع لوازم جانبی نظم دهنده و نگهدارنده قطعات طلا و جواهر است . برای آشنایی بیشتر با محصولات این شرکت به سایت مقدم مانکن مراجعه نمایید .

بیشتر بخوانید: قیمت مانکن طلا و جواهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + پنج =