اهمیت نگهداری از جواهرات

اهمیت نگهداری از جواهرات

طلا و جواهرات نیز مانند انسانها نیاز به مراقبت دارند و نحوه‌ نگهداری از جواهرات باعث افزایش طول عمر و حفظ کیفیت آنها می‌شود . طلا و جواهرات به مرور زمان و در نتیجه استفاده مداوم درخشش خود را از دست می‌ دهند ، البته اغلب به قدری خوش‌ ساخت هستند که سال های طولانی دوام دارند و بین اعضای خانواده نسل به نسل استفاده می شود .

به همین خاطر حتما لازم است که شما جواهراتی که دائم استفاده می کنید را در خانه تمیز کنید و یا هر دو سال یکبار برای آبکاری نزد کارشناس جواهرات ببرید .

شما می توانید برای سفارش ویترین طلا یا دکور طلا با شماره 09121391807 تماس حاصل نمایید.

چرا نگهداری از جواهرات اهمیت دارد؟

با استفاده دراز مدت از جواهرات در ظاهر و زیبایی آنها تغییراتی ایجاد خواهد شد و حتی ممکن است خط و خش هایی روی آنها بیفتد . نگهداری از جواهرات باعث می شود که طول عمر آنها افزایش پیدا کند . یادگیری نحوه نگهداری از آنها توسط خودتان در منزل بسیار مهم است ، اما برخی از روش ها برای نگهداری از جواهرات به مهارت یک متخصص حرفه ای نیاز دارد .

بسیاری از این زیور آلات قیمتی ممکن است که کیفیت خوبی داشته باشند اما هنگام استفاده باید از آنها مراقبت کنیم . بنابراین لازم است که بدانید هر جواهری از چه موادی ساخته شده است ، پس از مواد ثانویه جواهرات خود آگاهی داشته باشید به خصوص هنگام تمیز کردن آنها .

چرا نگهداری از جواهرات اهمیت دارد؟

چگونه از جواهرات مراقبت کنیم؟

روش هایی وجود دارند که با کمک آنها می توانید کیفیت و ارزش جواهرات خود را حفظ کنید ، این نکات به شما کمک می کند که جواهرات مورد علاقه ی شما برای مدت طولانی باقی بمانند. از جمله این تکنیک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد .

  1. نگهداری از جواهرات در محفظه های جدا گانه

مدل های بسیاری از جعبه جواهرات وجود دارند اما مطمئن شوید جعبه جواهرات انتخاب شده قسمت های کافی برای نگه داری جواهرات شما داشته باشند و همه ی آنها رو روی هم نریزید . جواهراتی که در آنها از الماس استفاده شده است را نباید کنار هم یا در کنار دیگر جواهرات قرار داد چرا که ممکن است روی یکدیگر خراش ایجاد کنند .

  1. دور نگه داشتن جواهرات از نور و رطوبت

جواهرات را نباید در معرض نور مستقیم آفتاب ، سرما و یا گرمای شدید قرار دهید، برای جلوگیری از لک و تغییر رنگ مکانی که رطوبت پایین دارند را انتخاب کنید. مروارید زمرد و سنگ عقیق علاوه بر نور به حرارت نیز حساسیت دارن و بسیار آسیب پذیرند .

 

  1. طلا و جواهرات را در کیسه های نخی بگذارید

از بهترین روش ها برای نگهداری از جواهرات قرار دادن آنها در کیسه های نخی و یا پارچه های مخملی و نرم است ، با این روش جواهرات شما کاملا سالم خواهند ماند و هیچگونه خراش و خط و خشی نخواهند گرفت و از گرد و غبار در امان خواهند بود .

  1. دور نگه داشتن از مواد شیمیایی

برای نگهداری از جواهرات آنها را از مواد شیمیایی مانند صابون ، پاک کننده های آرایشی ، روغن و حتی چربی پوست دور نگه دارید که سبب از بین رفتن درخشش آنها می شوند . هنگام رنگ کردن مو نیز نباید از جواهرات استفاده کرد که موجب واکنش شیمیایی و در نتیجه کدری آن می شود .

  1. با استفاده از دستمال نرم زیور آلات را پاک کنید

جواهرات خود را با احتیاط و با استفاده از دستمال نرم تمیز کنید و مراقب باشید که از آب و یا صابون استفاده نکنید ، هرچه ماده شوینده ملایم تر باشد ، بهتر است . دستمال را روی آن نکشید و از دستمال های مخصوص زیورآلات استفاده کنید . برای تمیز کردن آن می توانید از یک مسواک نرم و یا براش استفاده کنید و به آرامی روی سطوح آن بکشید .

 

با استفاده از دستمال نرم زیور آلات را پاک کنید

 بیشتر بخوانید: راه های فروش بیشتر در طلا فروشی

  1. با جواهرات استخر و یا دریا رفتن ممنوع

شنا کردن با جواهرات در آب استخر که کلر زیاد دارد ممنوع است چرا که کلر دشمن اصلی جواهرات است و باعث کدری و تیرگی آن می شود ، و با توجه به نمکی که در آب دریا وجود دارد باعث خوردگی طلا و جواهر می شود .

  1. کمک گرفتن از کارشناسان حرفه ای طلا و جواهرات

برخی از جواهرات به دلیل قیمت بسیار بالایی که دارند بهتر است که برای حفظ ارزش آنها به جواهر فروشی ها مراجعه شود و از آنها کمک گرفت . بنابراین کدر شدن طلا و جواهرات را می توان با یک جواهر ساز حرفه ای جلا داد .

  1. قبل از اینکه جواهرات را داخل جعبه بگذراید آنها را پاک کنید

یکی از اصولی ترین تکنیک ها برای نگهداری از جواهرات این است که ، جواهرات را از هرگونه گرد و غبار و چربی کاملا پاک کرده سپس داخل جعبه بگذراید.

  1. از جعبه هایی که هوای کمتری داخلش نفوذ می کند استفاده کنید

در ساختار بعضی از طلا ها از فلز های گرانبهایی مانند نیکل ، نقره و مس استفاده می شود هنگامی که در معرض هوا قرار می گیرند با اکسیژن هوا واکنش نشان داده و باعث می شود تا طلای شما بعد از مدتی کدر و سیاه رنگ شود ، بنابراین سعی کنید از جعبه هایی که هوای کمتری به داخلش نفوذ کند استفاده کنید .

  1. جواهرات خود را در آخرین مرحله بپوشید

توصیه می شود وقتی قرار است به جایی بروید در مرحله ی آخر از طلا و جواهرات استفاده کنید . از اسپری کردن عطر و ادکلن روی جواهرات خودداری کنید چرا که اثر منفی بسیاری روی آنها می گذارد .

۱۱. جواهرات خود را خشک نگه دارید

مرطوب نگه داشتن جواهرات همیشه بد است . قبل از اینکه جواهرات را داخل جعبه قرار دهید آن ها را خشک کنید سپس درون جعبه قرار دهید، چرا که رطوبت موجب کدری ، ترک خوردگی و عدم درخشندگی آن ها می شود .

کلام آخر

در این مقاله به بررسی تکنیک ها و نکاتی برای نگهداری از جواهرات پرداختیم . با رعایت برخی نکات ساده که در متن گفته شد مانند دور نگه داشتن جواهرات از گرما و رطوبت و نور خورشید ، در آوردن آنها قبل از حمام استخر و یا دریا ، خودداری از تماس عطر، اسپری ، رنگ مو و چربی و ورزش های سنگین باعث افزایش طول عمر و حفظ ارزش و درخشش اشیاء گرانبهای شما می شود . امیدواریم این مقاله به حفظ و نگهداری بهتر جواهرات شما کمکی کند .

بیشتر بخوانید: انتخاب و سفارش مانکن ویترین برای مغازه طلا فروشی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =