اهمیت طراحی ویترین جواهر فروشی

اهمیت طراحی ویترین جواهر فروشی بر کسی پوشیده نیست . همه ما می دانیم که ویترین های جواهرفروشی ها رابط میان مشتری و فروشنده بوده و نشان‌دهنده هویت فروشگاه هستند .

هر جواهرفروشی تمام تلاش خود را می کند تا ویترین خود را به گونه‌ای بچیند که نه تنها جزئیات و ویژگی‌های محصولات را نشان دهد ، بلکه مشتریان بالقوه را به خود جذب کند و به طور غیر مستقیم با طراحی ویترین فروشگاه خود ، برای محصولات خود بازاریابی کند . در این مقاله با نقش طراحی ویترین در جواهر فروشی بیشتر آشنا می‌ شویم .

اهمیت طراحی ویترین جواهر فروشی-وب سایت مقدم مانکن

اهمیت طراحی ویترین جواهر فروشی

ویترین مهمترین بخش یک فروشگاه جواهرفروشی است و نقش تعیین کننده‌ای در نمایش و عرضه محصولات دارد . ویترین همانند کارت ویزیت فروشگاه شماست که مشتریان را به سوی خود فرا می‌خواند ‌‌.

اگر ویترین به خوبی طراحی شده باشد ، زیاده از حد شلوغ نباشد ، هارمونی رنگ در آن به چشم بخورد ، مطابق با رویداد‌ها باشد ، هر رهگذری را به خود خیره می‌کند و همیشه در یاد مشتریان بالقوه خواهید ماند . با توجه با مطالب گفته شده حتما به اهمیت طراحی ویترین جواهر فروشی پی برده‌ اید .

به بیان ساده اگر ویترین جواهر فروشی بدون هیچ هدف و ایده‌ای چیده شود ، هیچ پیام خاصی برای مشتریان ندارد ، مشتری نیز جذب یک ویترین آشفته و مبهمی که هیچ هماهنگی در المان‌های آن دیده نمی‌ شود ، نخواهد شد و به سادگی از آن گذر می‌کند .

ضروریت طراحی ویترین جواهر فروشی

ضروریت و اهمیت طراحی ویترین جواهر فروشی را در بازار یابی محصولات خود ، نمی‌توان نادیده گرفت ؛ زیرا ویترین جواهرات با تاثیر بصری نه تنها چشم مشتریان را به سوی خود جلب می‌ کند ، بلکه قلب آنان را نیز تسخیر می‌ کند .

مشتری با دیدن یک ویترین طراحی شده و خاص ، سلیقه و خواسته خود را از یاد می‌برد و هر قطعه جواهری در این ویترین خاص ، برای او شیک ، لوکس و منحصر به فرد به نظر می‌آید .

همانطور که می دانید تمام جواهرات دارای جزئیات خاص و منحصر به فردی هستند که اگر در محیطی شیک و متناسب چیده شوند ، این جزئیات برجسته‌تر خواهند شد و بیشتر به چشم مشتریان می‌آید . برای مثال اگر یک گردنبند جواهر را با سنگ قرمز روی مانکن‌طلایی به همین رنگ بچینید ، هیچ جلوه‌ای برای مشتری ندارد ولی اگر روی مانکنی با رنگ متضاد ولی هماهنگ مانند مشکی قرار گیرد ، توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند .

تا به اینجای مقاله حتما پی به ضرورت و اهمیت طراحی ویترین جواهر فروشی برده‌اید . به بیان ساده بدون طراحی ویترین ما خود را به سوی ورشکستگی و رکود هدایت می‌کنیم .

نقش ویترین در بازاریابی فروشگاه جواهر فروشی

ویترین نه تنها اولین برداشت از محصولات فروشگاه شما را ایجاد می‌کند ، بلکه توانایی تقویت ارتباط با مخاطبان خود را دارد ؛ بنابراین ویترین مهمترین عنصر بازاریابی هر فروشگاهی می‌باشد و هر فروشنده‌ ای باید روی یک ویترین طراحی شده سرمایه گذاری کند .

از آنجائیکه برداشت های مشتریان بسیار فراتر از تصور شماست ، اهمیت طراحی ویترین جواهر فروشی در منحصر به فرد کردن فروشگاه جواهر فروشی می باشد .

ویترین قدرت تحریک خرید را دارد و تا 75 درصد مشتریان را مجاب به خرید می‌‌کند ! ویترین یک فروشنده خاموش است که در شناخت فروشگاه شما به مشتریان بالقوه ، کمک می کند .

ویترین طراحی شده با ایجاد ارتباط با مشتریان ، به طور مستقیم و قابل توجهی بر رضایت مشتری تأثیر می گذارد ، مشتریان بیشتری را جلب می کند و همه این عوامل بر افزایش فروش اثر می گذارد و موجب رونق کسب و کار شما می‌شود .

به عبارت دیگر حتی اگر محصولات شما با محصولات فروشگاه رقیب‌تان برابر باشد ، اما دکوراسیون ویترین شما زیبا ، چشمگیر و خاص باشد ، مشتریان به داخل فروشگاه شما می‌آیند ، در واقع اهمیت طراحی ویترین جواهر فروشی در فراخواندن مشتری به سوس خویش است .

در ادامه این بحث باید اين نکته را اضافه کرد که در طراحی ویترین جواهر فروشی بر خاص بودن و منحصر به فرد بودن افراط نکنید ، بلکه طراحی ویترین را باید با توجه به رنگ و سبک جواهرات ارائه شده ، انجام داد .

در به کار گیری نور ، رنگ ، تعداد جواهرات به نمایش گذاشته شده ، عناصر جانبی و … افراط و تفریط نکنید ، هر افراط و تفریطی به ضرر شما تمام می‌شود و تمام تلاش شما را برای طراحی یک ویترین منحصر به فرد ، از بین می‌برد .

اصول طراحی ویترین جواهر فروشی

اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاه جواهر فروشی دارید علاوه بر آگاهی از اهمیت طراحی ویترین جواهر فروشی باید با اصول طراحی ویترین نیز آشنا شوید . در کل در طراحی ویترین طلا و جواهر باید از سه اصل زیر پیروی کنید :

اول : جذب مشتری با طرح‌های مبتکرانه ؛

دوم : ایجاد احساس صمیمیت و دوستانه در مشتریان ؛

سوم : تلاش برای به جا گذاشتن تأثیر عمیق بر مشتریان ، که از طریق نمایش مبتکرانه ویترین های فروشگاه به دست می‌آید و مشتریان هرگز آن را فراموش نمی کنند و در ذهن آن ها نقش می بندند .

البته طراحی ویترین یک پروژه سیستماتیک است که شامل استفاده از المان‌های هماهنگ با قطعات طلا و جواهرات ، نور پردازی ، هارمونی رنگ و… می‌شود ، همه عناصر باید با یکدیگر هماهنگ باشند و در ارتباط با هم به کار گرفته شوند تا به سبک واحد دست پیدا کنید .

اهمیت طراحی ویترین جواهر فروشی-وب سایت مقدم مانکن

در پایان

مقاله اهمیت طراحی ویترین جواهر فروشی توسط تیم تولید مقدم ‌مانکن گردآوری شده است تا به رونق کسب و کار شما کمک کند . شرکت مقدم مانکن محصولات متنوع و منحصر به فردی برای طراحی ویترین جواهر فروشی در سبک‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌کند که با بهره‌گیری از آنها می‌توانید ویترینی خاص ، شیک و زیبا ایجاد کنید .

مقالات پیشنهادی

مانکن طلا و جواهرات

ویترین طلا فروشی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + شانزده =