انواع سبک چیدمان طلا و جواهرات

انواع سبک چیدمان طلا و جواهرات

انواع سبک چیدمان طلا و جواهرات باید با دقت پیاده سازی شوند تا بیشترین جلوه‌گری را در نظر مشتریان داشته باشند و به بهترین نحو دیده شوند.

چیدمان طلا و جواهر در بخش های مختلف طلافروشی می تواند به روش های مختلفی انجام شود که هر یک از این روش ها، زیبایی و اثرگذاری خاصی دارند. اغلب مشتریان طلافروشی ها، بانوان هستند. بانوان به جزئیات و ظاهر بسیار اهمیت می دهند. بنابراین برای جلب نظر بانوان باید اهمیت زیادی به چیدمان و آرایش طلا و جواهرات داد تا ظاهر و جزئیات آنها کاملاً واضح و جذاب باشند.

هر چیدمان طلا و جواهر، امتیازاتی دارد. طلافروش ها و جواهرفروش ها با توجه به سلیقه و اهدافی که درنظر دارند، سبک چیدمان جواهر را انتخاب می کنند. با بهترین سبک‌های چیدمان طلا و جواهر، آشنا می شویم.

بررسی انواع سبک چیدمان طلا و جواهرات

انواع سبک های کاربردی در چیدمان طلا و جواهر شامل موارد زیر است:

چیدمان خطی طلا و جواهر

در این روش چیدمان، تمامی طلا و جواهرات باید در قفسه های خطی و متوالی چیده شوند. طلافروشی های بزرگ می توانند این سبک را برای چیدمان محصولات خود انتخاب کنند. با این چیدمان به خوبی می توان طلا و جواهرات را در معرض دید مشتریان قرار داد. این سبک چیدمان، نظم و دیسیپلین خاصی دارد.

چیدمان دایره ای طلا و جواهر

انتخاب بهترین چیدمان طلا و جواهر در زیبایی و جذابیت بیشتر دکور طلا، اثر دارد. یکی از انواع سبک چیدمان طلا و جواهرات ، چیدمان دایره ای است. در این سبک، طلا و جواهرات در قفسه های دایره ای گذاشته می شوند. این چیدمان سبب می شود که مشتریان بهتر بتوانند طلای موردنظر خود را پیدا کنند و آن را جذاب تر و زیباتر مشاهده کنند.

چیدمان طبقه ای طلا و جواهر

بسیاری از طلافروشی ها، سبک چیدمان طبقه ای را انتخاب می کنند. فروشگاه هایی که محصولات متنوعی از کالاهای لوکس و نفیس مانند طلا، ساعت، بج سینه و … دارند، بهتر است چیدمان طبقه ای را انتخاب کنند. در این سبک چیدمان به خوبی می توان کالاهای لوکس را به تفکیک از نوع و مدل، در طبقات قرار داد.

چیدمان به صورت جعبه

یکی دیگر از انواع سبک چیدمان طلا و جواهرات ، چیدمان جعبه ای است. طلا و جواهراتی که باید محفوظ باشند، بهتر است به صورت جعبه ای در ویترین قرار بگیرند. با این چیدمان، ضمن حفظ بهتر طلا و جواهرات به نمایش شکیل تر طلا و جواهرات کمک می شود. چیدمان به صورت جعبه، بیشتر برای ویترین های داخلی استفاده می شود.

چیدمان موزاییکی طلا و جواهر

یکی دیگر از انواع روش های چیدمان طلا و جواهر، چیدمان موزاییکی است. در این روش، طلا و جواهرات به صورت موزاییکی و در قالب یک طرح بزرگ اجرا می شوند. فروشگاه های طلا و جواهر بسیار بزرگ، بهتر است این روش را برای چیدمان طلا و جواهرات خود انتخاب کنند تا حداکثر جذابیت و زیبایی را ایجاد کنند و نظر بانوان را کاملاً به خود جذب کنند. بسیاری از فروشگاه های طلا و جواهر لاکچری، از این سبک برای آرایش طلا و جواهرات خود استفاده می کنند.

چیدمان به صورت نمایشگر، از انواع سبک چیدمان طلا و جواهرات

برای آرایش طلا و جواهرات می توان از این سبک استفاده نمود. در این سبک، طلا و جواهرات داخل نمایشگرهای بزرگ و بسیار جذاب گذاشته می شوند. جلوه گری طلا و جواهرات در این سبک چیدمان، بسیار زیاد است. طلافروشی های کمتری از این سبک استفاده می کنند. همین مسئله سبب می شود که طلافروشی هایی که از این سبک استفاده می کنند، منحصر به فرد دیده شوند.

چیدمان صفحه ای

چیدمان صفحه ای، نوع دیگری از سبک آرایش طلا و جواهر می باشد. در این سبک باید انواع طلا و جواهر را در صفحات مختلف قرار داد. فروشگاه های آنلاین از سبک چیدمان صفحه ای استفاده می کنند. یافتن کالای موردنظر در این سبک چیدمان، بسیار آسان است. چیدمان صفحه ای، طرفداران خاص خود را دارد.

چندین نکته درباره انواع سبک چیدمان طلا و جواهرات

برای آنکه چیدمان طلا و جواهر به بهترین نحو صورت بگیرد، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • مانکن های طلا را در سه سایز مختلف خریداری کنید تا برای چیدمان طلا و جواهرات در ویترین، از مانکن هایی متناسب با بزرگی و کوچکی طلاها استفاده کنید.
  • ویترین را تقسیم بندی کنید و سپس به قرار دادن مانکن ها اقدام کنید تا قرارگیری آنها به صورت منظم و مرتب انجام شود.
  • حتماً مانکن ها را لیست نموده تا در زمان قرار دادن آنها، در آمار آنها دچار اشتباه نشوید.
  • مانکن ها باید بر اساس اولویت به صورت انگشتر، دستبند و النگو، گوشواره، نیم ست و مدل، مانکن سرویس طلا و تندیس و … چیده شوند.
  • مانکن ها باید از جلوی شیشه ویترین به ترتیب از کوچک به بزرگ چیده شوند.
  • قرارگیری مانکن ها باید به ترتیب از کوتاه به بلند باشد تا نظم چیدمان طلا و جواهر بر هم نخورد.

پارامترهای مهم برای آرایش و قرارگیری طلا و جواهر در ویترین

در پیاده سازی انواع سبک چیدمان طلا و جواهرات باید توجه داشت که چیدمان آنها بر اساس چه پارامتری انجام شود. چندین پارامتر برای تعیین چیدمان طلا و جواهر می توانند موردتوجه قرار بگیرند. طلافروش ها باید چیدمان طلا و جواهرات خود را بر اساس یکی از پارامترهای زیر انجام دهند.

چیدمان با توجه به نوع مدل جواهرات: در این سبک چیدمان، طلا و جواهرات باید بر اساس نوع آنها (انگشتر، دستبند، سرویس و …) چیده شوند. این چیدمان، موجب دسترسی راحت تر به آنها می شود.

چیدمان با توجه به نوع جنس طلا: این چیدمان باید با توجه به نوع جنس جواهرات شامل طلای سفید، طلای زرد، طلای گرم و … انجام شود.

چیدمان با توجه به جدید بودن جواهرات: در این چیدمان، نحوه قرارگیری طلا و جواهرات بر اساس جدید بودن یا قدیمی بودن آنها است.

چیدمان با توجه به سبک طلا: این چیدمان با توجه به سبک طلاها شامل سبک قدیمی، سبک جدید، سبک کلاسیک و … انجام می شود.

چیدمان با توجه به قیمت: قرارگیری طلا و جواهرات در این سبک با توجه به حدود قیمتی آنها به ترتیب از ارزان تر به سمت گران بهاتر و نفیس تر انجام می شود. برای اجرای انواع سبک چیدمان طلا و جواهرات می توان از این روش استفاده نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یک =