انواع گاوصندوق طلا فروشی

انواع گاوصندوق طلا فروشی

گاوصندوق طلا فر‌وشی باید بتواند بهتراز انواع دیگر گاوصندوق ها امنیت ایجاد شده را افزایش دهد. علاوه بر آن همه ما وسایل و اشیای قیمتی خاصی داریم که همه می خواهیم تا حد امکان آن ها امن نگه داریم. این اشیا می تواند شامل اسناد قانونی، اوراق قرضه، گواهی، گذرنامه، جواهرات، پول نقد و موارد دیگر باشد. گاوصندوق یا گاوصندوق به عنوان وسیله ای مهم برای نگهداری و محافظت از این اقلام گرانبها در برابر سرقت، آتش سوزی، سیل و سایر شرایط پیش بینی نشده عمل می کند.

جهت کسب مشاوره رایگان درباره دکوراسیون داخلی طلا فروشی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اما قبل از خرید، نصب گاوصندوق در منزل، محل کار یا هر مکان دیگری، داشتن دانش کامل از گاوصندوق مهم است که قطعاً بسته به نیاز و نیاز به تصمیم گیری بهترین کمک خواهد کرد. انواع مختلفی از گاوصندوق در بازار موجود است که در این مقاله به تفصیل به آنها پرداخته ایم تا قبل از تماس با تولید کننده گاوصندوق، اطلاعات لازم را کسب کنید.

گاوصندوق طلا فروشی بر اساس نوع قفل کلید

یکی از پایه های کلیدی برای تمایز بین انواع گاوصندوق و نوع قفل است. این یک مورد مهم است و باید با دقت انتخاب شود. انواع مختلف گاوصندوق بر اساس نوع قفل کلید در زیر فهرست شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دکوراسیون طلابا کارشناسان ما در ارتباط باشید

گاوصندوق قفل الکترونیکی یا دیجیتال

با پیشرفت تکنولوژی، تحولات عمده جدیدی در انواع قفل های گاوصندوق نیز وجود دارد. با گنجاندن قفل های الکترونیکی یا دیجیتالی در گاوصندوق که کمی پیشرفته تر از همتایان مکانیکی خود هستند، سطوح امنیتی افزایش یافته است.

این قفل های الکترونیکی دارای صفحه کلید دیجیتالی هستند که با باتری کار می کند. این قفل‌ها مانند قفل‌های سنتی هستند اما رمز عبور چهار تا شش رقمی دارند که روی صفحه کلید وارد می‌شود.

به محض وارد کردن رمز عبور صحیح، قفل ها به طور خودکار باز می شوند و می توان به  گاوصندوق دسترسی داشت. به طور کلی روشی سریعتر و راحت برای دسترسی به گاوصندوق است.

انواع گاوصندوق طلا فروشی

مزایای گاوصندوق دیجیتال:

قفل های دیجیتال برای گاوصندوق طلا فروشی معمولاً قابل اعتماد و بادوام هستند و در طول زمان سایش و پارگی کمتری را تجربه می کنند.

این ها کاربر پسند هستند زیرا کل فرآیند روی صفحه دیجیتالی انجام می شود که دارای چراغ هایی است که دیدن رمز عبور وارد شده را آسان تر می کند. گزینه تغییر رمز عبور نیز موجود است که به این معنی است که کاربران می توانند هر از چند گاهی رمز عبور را تغییر دهند.

سطوح امنیتی یک قفل دیجیتال را می توان به روش های خاصی افزایش داد، مانند تعیین محدودیت زمانی، یک بوق یا هشدار هنگام وارد کردن رمز عبور اشتباه و موارد دیگر.

 معایب:

از آنجایی که عملکرد قفل روی باتری‌ها انجام می‌شود، این قفل‌ها باید هر از چند گاهی تغییر داده شوند، هرچند زمانی که باتری نیاز به تعویض دارد، هشدارهای هشدار دهنده وجود دارد.

این قفل ها در مقایسه با قفل های مکانیکی گران هستند.

ما می دانیم که هیچ قفلی نمی تواند 100٪ ایمنی را تضمین کند و از این رو، این قفل ها نیز می توانند توسط هکرها هک شوند.

گاوصندوق طلا فروشی با قفل اثر انگشتی

این نوع قفل ها عصر جدیدی را در فناوری قفل تشکیل می دهند زیرا نیازی به کلید یا کد ندارند. آنها روی بیومتریک یک فرد کار می کنند. گاوصندوق قفل اثر انگشت دارای یک حسگر بیومتریک است که تنها توسط اثر انگشت ذخیره شده قابل دسترسی است. به این ترتیب سطح پیشرفته ای از امنیت را فراهم می کند و از ترس دو برابر کردن کلیدهای گاوصندوق یا دزدیده شدن رمز عبور جلوگیری می کند.

مزایای گاوصندوق طلا فر‌وشی اثر انگشتی:

استفاده از این نوع گاوصندوق طلا فروشی بسیار راحت است. نیازی به به خاطر سپردن رمز عبور یا رمز عبور نیست.

حداکثر امنیت را فراهم کنید زیرا انگشت توسط یک سنسور سه بعدی اسکن می شود، بنابراین هر چیزی که مطابقت نداشته باشد، بلافاصله رد می شود.

معایب:

دقت قفل بستگی به وضعیت پوست افراد دارد.

مسائل بهداشتی یکی از نگرانی‌های اصلی است زیرا این حسگر بارها و بارها توسط افراد لمس می‌شود که می‌تواند منجر به تکثیر میکروب‌ها در سطح شود. اگر گاوصندوق توسط دو یا چند نفر استفاده شود، احتمال شیوع بیماری‌های مسری نیز وجود دارد.

قفل مکانیکی یا گاوصندوق قفل و کلید

به محض شنیدن اصطلاح قفل های مکانیکی، تصویری با اسپینر برنجی یا فولادی ضد زنگ که اعداد کمی بر روی سطح آن حک شده است در ذهن ما ظاهر می شود. قفل‌های مکانیکی می‌توانند دارای یک اسپینر باشند که چندین بار چرخانده می‌شود تا در رمز عبور مناسب قرار بگیرد یا همچنین می‌تواند سیستم قفل و کلید داشته باشد.

مزایای گاوصندوق طلا فروشی با قفل مکانیکی:

قفل های مکانیکی در صورت استفاده صحیح بسیار بادوام هستند و تعمیر و نگهداری پایینی دارند.

باتری‌ها را روشن نمی‌کنند و این بدان معناست که برای تعویض مکرر این باتری‌ها هزینه‌ای اضافی دریافت نمی‌شود.

آنها هزینه کمی دارند.

معایب:

آنها وقت گیر هستند زیرا برای وارد کردن یک عدد تک رقمی باید کل اسپینر بچرخد تا زمانی که عدد نصب شود. همچنین، اگر کسی رمز عبور را در این بین فراموش کرد، باید از ابتدا شروع کند که آزاردهنده است.

برای تغییر یا بازنشانی رمز عبور به یک قفل ساز نیاز است.

گاوصندوق های قفل ترکیبی

اینها توسط افراد زیادی انتخاب می شوند و به یک روند جدید در قفل های گاوصندوق طلا فروشی تبدیل شده اند. قفل ترکیبی فقط به یک رمز عبور 4 یا 6 رقمی بستگی ندارد بلکه ترکیبی از اعداد و حروف در یک سری است. دارای یک صفحه چرخان تکی است که اعداد و حروف روی سطح آن حک شده اند. صفحه چرخانده شده و عدد یا حرف صحیح وارد می شود تا گاوصندوق باز شود.

مزای گاوصندوق با قفل ترکیبی:

این قفل های ترکیبی برای استفاده در چندین مکان همه کاره هستند و به راحتی قابل تعمیر هستند.

آنها بسیار امن هستند زیرا ترکیبات متعددی در دسترس هستند

استفاده از آن آسان است و برای بازنشانی یا تغییر رمز عبور نیازی به قفل ساز یا کمک دیگری ندارد.

معایب:

مردم می توانند این ترکیب را فراموش کنند و پس از آن بازیابی رمز دشوار می شود زیرا چندین ترکیب وجود دارد.

آنها ممکن است به دلیل زنگ زدگی گیر کنند اما قابل تعمیر هستند.

گاوصندوق طلا فروشی

انواع گاوصندوق ساده و گاوصندوق طلا فروشی بر اساس نحوه نصب

دومین مبنای اصلی طبقه بندی انواع گاوصندوق بسته به مکان و نحوه نصب آنها است. ما بر اساس این مبنا سه گاوصندوق اصلی داریم که در مورد آنها بحث می شود.

گاوصندوق طلا فر‌وشی ایستاده

این گاوصندوق ها که نوع حانگی و نوع گاوصندوق طلا فروشی آن در بازار موجود است یکی از رایج ترین و در عین حال مطلوب ترین هستند. آنها معمولا از فولاد سنگین ساخته می شوند. آنها با طیف گسترده ای از قفل ها مانند قفل های مکانیکی، قفل های دیجیتال، قفل های ترکیبی و انواع دیگر فانتزی و پیشرفته مانند قفل های اثر انگشتی در دسترس هستند.

اینها را ایستاده می نامند زیرا در هر مکانی مانند داخل کابینت، کمد، قفسه یا هر مکان دیگری که غیر متعارف است و در دید مستقیم قرار نمی گیرد نصب می شوند. این گاوصندوق ها همچنین می توانند به کف یا دیوار ثابت شوند زیرا قبلاً دارای علائم پیچ و مهره هستند که می توان پیچ ها را بر اساس آن ثابت و سفت کرد.

گاوصندوق خانگی و گاوصندوق طلا فروشی دیواری

همانطور که از نام خود پیداست، این نوع گاوصندوق داخل دیوار نصب می شود. اینها یکی از محبوب ترین وسایل برای مخفی کردن اشیاء قیمتی و گرانبها در خانه هستند. گاوصندوق های دیواری معمولاً از نظر اندازه کوچکتر هستند، اگرچه گاوصندوق خانگی سفارشی نیز موجود است، به این معنی که بسته به نیاز می توانند در هر اندازه ای در دسترس باشند.

گاوصندوق های دیواری در یک حفره دیواری نصب می شوند و به طور کلی به راحتی نصب می شوند. این گاوصندوق‌ها برای آپارتمان‌ها و خانه‌های کوچک ایده‌آل هستند و می‌توانند در هر مکان مخفی یا مخفی مانند پشت یک تابلوی نقاشی بزرگ، داخل کمد و موارد دیگر نصب شوند. بهترین مکان برای نصب این گاوصندوق ها در گوشه ای است، جایی که دو دیوار به هم می رسند که همزمان آنها را ضد حریق می کند و امنیت بیشتری را تضمین می کند.

گاوصندوق های طبقه ای

گاوصندوق های کف بر روی یک کف بتنی تعبیه شده اند که آنها را پنهان می کند و سطح بالایی از امنیت و رضایت را فراهم می کند. این پس انداز ها در ساختار بنیادی ساختمان یا خانه ثابت می شوند. برای این کار، سوراخی حفر می شود و سپس گاوصندوق را پایین می آورند که معمولاً دو فوت بالاتر از سطح زمین قرار می گیرد تا از آب و رطوبت محافظت شود.

این نوع گاوصندوق ها با سطح کف مطابقت دارند و به همین دلیل به سختی توسط سارقان پیدا می شوند. استفاده از فرش، موکت و سایر کفپوش ها امنیت را بیشتر می کند. تنها مشکل این است که برای باز کردن این گاوصندوق ها نیاز به خم شدن است که بسیاری آن را راحت نمی دانند.

گاوصندوق های تحت برنامه

بر اساس موارد کاربردی یا ذخیره سازی، دو نوع گاوصندوق خانگی وجود دارد: گاوصندوق خانگی و گاوصندوق تجاری. اینها با زیرگروه هایشان در زیر مورد بحث قرار گرفته اند.

گاوصندوق خانگی

به طور کلی، سه نوع اصلی گاوصندوق خانگی وجود دارد. این گاوصندوق ها مقاوم در برابر سرقت، مقاوم در برابر آتش، گاوصندوق جواهرات هستند.

گاوصندوق های مقاوم در برابر سرقت یا گاوصندوق طلا فروشی

این گاوصندوق ها برای افزایش ضریب امنیتی آن ها سنگین تر می شوند. گاوصندوق های مقاوم در برابر سرقت می تواند شامل گاوصندوق های داخل دیوار، کف یا حتی مستقل باشد. آنها به طور کلی نسوز نیز ساخته شده اند و در چندین نوع قفل موجود هستند.

گاوصندوق مقاوم در برابر آتش

اینها بسته به کیفیتشان تا یک ساعت یا چند دقیقه در برابر آتش مقاومت می کنند. می توان از آنها برای نگهداری اوراقی مانند بیمه خودرو، وصیت نامه و سایر اسناد قانونی استفاده کرد که برای سارق هیچ فایده ای ندارند اما نیاز به محافظت در برابر آتش دارند.

گاوصندوق جواهرات

از این گاوصندوق ها برای نگهداری تمامی جواهرات گرانبها و اقلام مربوطه استفاده می شود. اینها از فولاد سنگین ساخته شده اند، اما از نظر داخلی، چشم ها را خوشایند می کنند، زیرا با مخمل پوشانده شده اند تا از این اقلام ظریف در برابر رطوبت و سایر عناصر محافظت کنند. آنها باید در مکانی امن و در عین حال قابل دسترس نصب شوند. گاوصندوق های دیواری گزینه خوبی هستند.

گاوصندوق های تجاری

کسب‌وکارها فایل‌ها، پوشه‌ها، اسناد و سایر موارد محرمانه دارند که برای امنیت باید در انبار نگهداری شوند. انواع گاوصندوق و گاوصندوق زیر دسته گاوصندوق های تجاری به شرح زیر می باشد.

گاوصندوق اداری

این ها را می ‌توان نسخه‌های بداهه گاوصندوق های خانگی نامید، زیرا مقاومت آنها در برابر آتش بالاتر است، آنها قوی ‌تر هستند و در برابر چندین پارامتر مانند تست سقوط، آزمایش آتش و غیره آزمایش می‌شوند. این ها معمولاً دارای سیستم قفل دیجیتال هستند.

صندوق های بانکی

اینها جعبه هایی نیستند که در جای خود ثابت شده باشند، بلکه اتاق های ایمن هستند که متفاوت طراحی شده اند. برای ساخت درب ها از فولاد با کیفیت برتر و برای اطمینان از ایمنی کامل از سیستم های پیچیده قفل استفاده می شود. اینها ضد حریق نیز هستند.

گاوصندوق های رسانه ای

این گاوصندوق ها به گونه ای ساخته شده اند که دمای بالا را تحمل کنند و در عین حال از حداکثر سطح ایمنی اطمینان حاصل کنند. این گاوصندوق‌ها یکی از بهترین و گران‌ترین گاوصندوق‌ها هستند که برای ایمن‌سازی کاغذهای با ارزش و حتی رسانه‌های دیجیتال مانند سی‌دی، نوارهای صوتی، فیلم‌ها و موارد دیگر استفاده می‌شوند.

گاوصندوق هتل

این‌ها گاوصندوق‌هایی هستند که می‌توانید در اتاق‌های هتل ارائه‌شده توسط کارکنان برای نگهداری وسایل ارزشمند در یک مکان مشاهده کنید، اما از نظر امنیت پایین هستند. کارکنان هتل معمولاً یک کلید یا کارت تکراری برای باز کردن آنها در مواقع اضطراری دارند.

گاوصندوق سپرده گذاری

اینها را می توان در دفاتر پست و بانک هایی که در آنها سپرده گذاری سریع انجام می شود مشاهده کرد. یک دهانه کوچک در بالا وجود دارد تا بدون باز کردن درب اصلی به راحتی و بدون باز کردن درب اصلی به راحتی وارد شود. اینها سپرده ها را تا زمانی که به گاوصندوق یا قفسه اصلی منتقل نشوند محفوظ نگه می دارند.

گاوصندوق طلا فروشی

گاوصندوق بر اساس درجه حرارت

انواع مختلفی از درجه بندی آتش وجود دارد که قبل از تصمیم گیری در مورد انواع مختلف گاوصندوق باید درک شود. این رتبه بندی ها توسط منابع معتبر مختلفی مانند K.I.S ارائه شده است. (استاندارد صنعتی کره) تست آتش سوزی، U.L. کلاس حفاظت در برابر آتش، و انواع دیگر استانداردهای تست اروپایی.

رتبه بندی UL به عنوان یکی از معتبرترین رتبه بندی ها در برابر حفاظت در برابر آتش دیده می شود. UL مخفف Underwriters Laboratories است که موسسه ای است که به آگاهی مردم و مشاغل از استانداردهای ایمنی اختصاص دارد. با توجه به آزمایش آتش خود، آنها پنج رتبه بندی را ایجاد کرده اند:

350-4 ساعت (مقاومت 4 ساعته در 350 درجه)

350-2 ساعت (مقاومت 2 ساعته در 350 درجه)

350-1 ساعت (مقاومت 1 ساعته در 350 درجه)

ظرف رکورد عایق 350-1 ساعت

دستگاه ضبط عایق 350-1 ساعت

رتبه بندی UL به عنوان علامت تضمین و کیفیت محصول عمل می کند.

خرید گاوصندوق طلا فر‌وشی

همه ما می دانیم که هیچ گاوصندوقی را نمی توان به عنوان بهترین نوع گاوصندوق در نظر گرفت زیرا هر گاوصندوقی مزایا و معایب خود را دارد و تضمینی برای محافظت 100% در برابر سیل، وحشتناک، سارقان و سایر شرایط ندارد. با این حال، داشتن دانش قبلی در مورد انواع مختلف گاوصندوق ها و خزانه ها قبل از سرمایه گذاری در آنها می تواند نتایج را افزایش داده و گاوصندوق ها را کارآمدتر کند. هر خانه متفاوت است و بنابراین، انواع مختلفی از گاوصندوق برای انواع مختلف خانه ها وجود دارد.

با یک سازنده معتبر مانند مقدم مانکن تماس بگیرید که انواع مختلف گاوصندوق طلا فروشی باکیفیت را در اختیار شما قرار می دهد، چه گاوصندوق جواهرات یا هر گاوصندوق الکترونیکی دیگر.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =