١٠ قدم برای شروع طلا فروشی موفق

١٠ قدم برای شروع طلا فروشی موفق

اگر شما نیز قصد راه‌اندازی طلا فروشی و ورود به این حرفه را ، دارید به یاد داشته باشید که ، تنها ١٠ قدم برای شروع طلا فروشی موفق وجود دارد ! با ما همراه باشید تا ، با مراحل راه اندازی این شغل آشنا شوید .

طلا فروشی همواره یکی از مشاغل پر سود بوده است . به همین دلیل اکثر افراد به دنبال راه‌اندازی شغل طلا فروشی می‌باشند . بسیاری از افراد و به ویژه بانوان خریداران ثابت طلا در تمامی فصول سال می‌باشند . بنابراین ، می‌توان گفت که ، طلا فروشی شغلی است که ، همیشه مشتریان خاص خود را دارد .

بیشتر بخوانید: ۱۰ راهکار برای چیدمان ویترین طلا فروشی

 

اولین قدم در راه اندازی یک گالری طلا فروشی

 

اولین قدم از ١٠ قدم برای شروع طلا فروشی موفق داشتن مهارت است . به جرات می توان گفت که ، بدون داشتن مهارت در هیچ کاری نمی توان موفق شد . بنابراین ، به منظور شروع راه اندازی یک گالری طلا فروشی موفق باید از مهارت و توانایی خاص در رابطه با این حرفه برخوردار بود .

شاید فکر کنید ورود به حرفه طلا فروشی نیازی به تحصیل در رشته خاصی ندارد . در این صورت ، کاملا در اشتباه خواهید بود . فرد با داشتن تحصیلات و همچنین ، توانایی و دانش تحلیل و تجزیه اطلاعات در زمینه بازارهای داخلی و خارجی می تواند نسبت به تحلیل وضعیت بازار هوشمند عمل کند و در این کار موفق شود .

 

اولین قدم در راه اندازی یک گالری طلا فروشی

کسب اطلاعات لازم در مورد راه اندازی طلا فروشی

 

دومین مرحله از ١٠ قدم برای شروع طلا فروشی موفق ، کسب اطلاعات کافی در مورد بازار هدف و میزان سرمایه مورد نیاز برای این کار است . نیاز به سرمایه بسیار بالا برای راه اندازی طلا فروشی امری کاملا مشخص و بدیهی است . اما در نظر داشته باشید که ، به همان میزان درآمد و عواید این کار نیز بیشتر خواهد بود .

با توجه به دو امر اعلام میزان دقیق هزینه امکان پذیر نیست . اولین امر تغییر مداوم هزینه هاست . هزینه ها به طور مداوم در حال نوسان و تغییر هستند . امر دوم نوسانات لحظه ای طلا ، نقره و پلاتین است . با این حال ، برخی از هزینه های راه اندازی طلا فروشی به شرح زیر هستند ؛

 

  • هزینه خرید و یا رهن و اجاره فروشگاه : یکی از اصلی ترین هزینه‌ها برای شروع کار طلا فروشی ، هزینه خرید و یا رهن و اجاره فروشگاه می‌باشد . این هزینه بسته به محل و مکان فروشگاه متغیر است .
  • هزینه تامین امنیت گالری : یکی دیگر از هزینه‌های اولیه برای راه‌اندازی کار طلا فروشی ، هزینه تامین امنیت گالری است . گاوصندوق ، درب ضد سرقت ، دوربین و سایر موارد جزو هزینه‌های تامین امنیت به شمار می‌روند .
  • هزینه خرید طلا و سایر محصولات : خرید طلا و سایر محصولات مانند نقره و یا پلاتین از اصلی‌ترین هزینه‌های راه‌اندازی شغل طلا فروشی است . برای مثال حداقل باید هزار شمش ۲۰ گرمی خریداری نمایید .

 

می توان گفت این مرحله قدم اساسی از ١٠ قدم برای شروع طلا فروشی موفق است . به همین دلیل برای به انجام رساندن این مرحله ، به تلاش ، صبر و تاکتیک تحلیلی بسیار قوی داشته باشید .

قدم سوم ، کسب مهارت های مورد نیاز

 

سومین قدم از ١٠ قدم برای شروع طلا فروشی موفق ، تحصیل مهارت های مورد نیاز این حرفه است . برای مثال ، نحوه خرید و فروش طلا ، نحوه محاسبه اجرت المثل طلا ، حسابداری خرید و فروش و سایر موارد از جمله امور مالیاتی همگی مهارت های مورد نیاز ورود به حرفه طلا فروشی هستند .

 

بررسی و تامین وسایل مورد نیاز

 

از دیگر مراحل اساسی ١٠ قدم برای شروع طلا فروشی موفق ، بررسی و برآورد دقیق وسایل مورد نیاز است . وسایلی مانند دزدگیر ، دوربین ، سنسورهای دزدگیر ، نرم‌افزار حسابداری ، دستگاه تمیز کننده اولتراسونیک ، ترازوی طلا ، خم کن طلا و این قبیل وسایل مورد نیاز خواهند بود .

برای شروع پیشنهاد می‌شود تا ، لیست کلیه وسایلی را که ، احتمال می‌دهید به آن ها نیاز پیدا کنید را ، درون این لیست یادداشت کنید . روزانه با طلا فروشان زیادی صحبت و مشاوره کنید . به این ترتیب لیست وسایل به مرور آماده خواهد شد و اطمینان پیدا خواهید کرد که ، هیچ وسیله‌ای از قلم نیفتاده است .

بررسی و تامین وسایل مورد نیاز

انتخاب نام مناسب برای برند خود

 

انتخاب نام مناسب برای فروشگاه ، یکی از ١٠ قدم برای شروع طلا فروشی موفق می باشد . سعی کنید از نام مناسب استفاده نمائید تا ، به مرور زمان قدیمی نشود . همچنین ، در بین نام سایر هم صنفان خود ، تک ، ویژه و منحصر به فرد باشد . در این صورت نام گالری طلا فروشی شما ماندگار خواهد شد .

همچنین ، نام فروشگاه و یا گالری شما باید نشانی از ماهیت کسب و کار شما را ، به مخاطب ارائه بدهد . حتی الامکان نام ویژه و منحصر به فردی را ، انتخاب کنید . از نام‌های کوتاه و مختصر شده استفاده نکنید . این نام نمایان گر برند و شخصیت کاری شماست . در انتخاب آن دقت و سلیقه بسیار زیادی به خرج دهید .

 

تعیین محل و لوکیشن طلا فروشی

 

از دیگر قدم های مهم و اساسی ١٠ قدم برای شروع طلا فروشی موفق ، دقت به محل فروشگاه است . هنگام خرید و یا اجاره مغازه برای گالری طلا فروشی ، بایستی به یک سری نکات دقت نمایید . پاخور مغازه باید زیاد باشد . حتی الامکان در نزدیکی مناطق مرفه و بالاشهر مغازه را ، تهیه نمایید .

در این صورت میزان درآمد شما بیشتر خواهد شد . به دسترسی مغازه ، محل قرارگیری تابلو و امکان دیده شدن آن ، پارکینگ ، نورپردازی و ترافیک محل دقت کافی نمايید . به این ترتیب ، شما ١٠ قدم برای شروع طلا فروشی موفق را ، پشت سر خواهید گذاشت و برند خود را ، به راحتی پایه گذاری خواهید کرد .

کلام پایانی

 

در این مطلب شرح مختصری از١٠ قدم برای شروع طلا فروشی موفق ، به حضور شما ارائه گردید . بدون شک راه اندازی کسب و کارهای مختلف و به ویژه طلا فروشی نیازمند دقت ، مهارت ، اطلاعات و تحقیق زیادی می‌باشد . بنابراین ، حساب شده عمل کنید و از نکات ارائه شده در این مطلب استفاده نمایید .

مقدم مانکن مجموعه معتبر در زمینه طراحی انواع مانکن‌های طلافروشی و مشاوره جهت راه‌اندازی طلا فروشی می‌باشد . جهت کسب مشاوره در این زمینه و همچنین ، انجام کارهای صفر تا صد راه‌اندازی یک گالری بسیار موفق طلا فروشی می‌توانید به این مجموعه مراجعه نمایید .

بیشتر بخوانید: ویترین طلای کودک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =