ویترین طلا

نکاتی که درمورد انتخاب ویترین طلا باید بدانید

فرض کنید در حال عبور از کنار یک فروشگاه طلا و جواهر هستید. تا قبل از اینکه کاملا به آن نزدیک نشده باشید که همه جواهرات را ببینید، تنها چیزی که توجه شما را جلب می‌کند احتمالا طراحی و درخشندگی ویترین آن است. به‌ طور کلی برای هر فروشگاه یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث جذب مشتری می‌شود طراحی فضا و ویترین آن است.

برای سفارش انواع ویترین طلا با ما در ارتباط باشید.

در این مقاله قصد داریم به تعدادی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک ویترین طلا فروشی خوب اشاره کنیم؛ پس اگر برای فروشگاهتان به دنبال فروش بیشتر از طریق ویترین مناسب هستید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

ویترینی با کیفیت بالا

در انتخاب یک ویترین طلا توجه داشته باشید که شما به دنبال نمایش طلا و جواهر هستید؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین نکات این است ویترینی انتخاب کنید که کیفیت و ظاهری درخور جواهرات گران‌قیمت داشته باشد. ارزان بودن ویترین اجناس گران قیمتی مثل جواهرات ممکن است مشتری را به اصل بودن یا کیفیت جواهرات مشکوک کند و در نهایت از خرید منصرف شود!

مشتریانی که مبلغ زیادی هزینه می‌کنند به دنبال بهترین‌ها هستند و شما باید به‌عنوان صاحب یک فروشگاه جواهرات بهترین پیشخوان و ویترین را هم ارائه بدهید. ویترین‌های جواهرات ما با کیفیت بالا و ظاهر زیبا می‌توانند به شما در جلب رضایت مشتریان کمک کنند.

می‌توانید برای چیدمان ویترین از برندهای معروف ایده بگیرید. برای مثال برند جواهرات گران‌قیمت تیفانی از شیشه، نور سفید و رنگ فیروزه‌ای در چیدمان ویترین‌های خود استفاده می‌کند. این ترکیب خاص از رنگ و نور به امضای برند تیفانی تبدیل شده است.

استفاده از رنگ صورتی و نور سفید در ویترین طلا

ویترین طلای صورتی

ارتفاع ویترین

یکی دیگر از ویژگی‌های یک ویترین جواهر خوب داشتن ارتفاع مناسب است؛ باعث گردن درد مشتری‌ها نشوید! ارتفاع ویترین‌ها را جوری تنظیم کنید که مشتری به ‌راحتی بتواند بدون خم شدن آنها را ببیند و به آن تسلط داشته باشد. تجربه خرید یک مشتری را به‌یادماندنی کنید.

 

بگذارید جواهرات بدرخشند

واژه طلافروشی اغلب در ذهن همه درخشندگی و نور زیاد را تداعی می‌کند. جواهرات و طلا درخشان هستند و نور را بسیار زیبا منعکس می‌کنند. وجود نورپردازی مناسب در ویترین طلا باعث درخشش بیشتر جواهرات می‌شود و بیشتر می‌تواند نگاه‌ها را به سمت خود بکشاند. نورپردازی مناسب می‌تواند رنگ سنگ‌های قیمتی و الماس‌ها را بهتر به نمایش بگذارد و مشتریان را به خرید ترغیب کند.

 

نورپردازی مناسب در یک فروشگاه جواهر

نورپردازی مناسب در یک فروشگاه جواهر

خاص‌ترین‌ها را در مرکز دید قرار دهید

ویترین یک فروشگاه نماینده تمام اجناس آن است. بنابراین در هنگام طراحی آن مکان خاصی که در مرکز دید باشد را به طلا و جواهرات خاص اختصاص دهید. همچنین رنگ ویترین باید به ‌گونه‌ای باشد که توجه را به سمت جواهرات بکشاند. به همین دلیل استفاده از رنگ‌های خنثی مثل مشکی، طوسی و کرم پیشنهاد می‌شود تا جواهرات بهتر بتوانند خود را نشان بدهند. بیشتر فروشگاه‌های طلا و جواهرات معمولا از رنگ سفید برای دیزاین ویترین خود استفاده می‌کنند.

استفاده از رنگ‌های خنثی برای نمایش جواهرات

استفاده از رنگ‌های خنثی برای نمایش جواهرات

مناسب‌ترین پایه و مانکن را انتخاب کنید

هنگام چیدن ویترین طلا، یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها انتخاب پایه نگهدارنده مناسب برای جواهرات است. این پایه‌ها باید با اجناسی که نگه می‌دارند هماهنگ باشند.

برای مثال اگر در جواهرات از مواد طبیعی مثل مروارید یا سنگ‌های طبیعی استفاده شده باشد، می‌توانید از پایه‌های چوبی در ویترین برای نگه ‌داشتن آنها استفاده کنید و با این کار بر طبیعی بودن آنها تاکید کنید.

استفاده از چرم مشکی برای نمایش طلا انتخابی بسیار خوب است. چرم مشکی علاوه بر اینکه ظاهر کلاسیکی به ویترین شما می‌دهد، سبب می‌شود طلاها بیشتر به چشم بیایند و بدرخشند، به ‌ویژه آن‌هایی که دارای سنگ‌های براق و قیمتی هستند.

همچنین هنگام انتخاب مانکن به سایز آن دقت کنید. مانکن‌ها معمولا در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ ساخته می‌شوند. برای نمایش گردنی‌ها و پلاک‌ها معمولا از مانکن کوچک، برای نمایش نیم‌ست‌ها از مانکن متوسط و برای نمایش گردنبندهای بلند و سرویس‌ها از مانکن بزرگ استفاده می‌شود.

 

خاص و به‌روز باشید

در انتخاب ویترین طلا، سبک خاص خودتان را پیدا کنید. خلاقیت و خاص بودن به فروشگاه شما هویت می‌بخشد و شما را متمایز می‌کند. به همین دلیل بیشتر می‌توانید در ذهن مشتری باقی بمانید و آنها را به مشتریانی ثابت تبدیل کنید.

ویترین‌های خود را متناسب با فصل تغییر دهید. برای مثال هنگام ولنتاین می‌توانید از رنگ قرمز در پس‌زمینه ویترین فروشگاهتان استفاده کنید و با این تغییرات ویترین را از یکنواختی دور و توجه مشتری‌ها را جلب کنید.

چیدمان ساده و خاص ویترین داخلی

چیدمان ساده و خاص ویترین داخلی

 

دسته‌بندی محصولات در ویترین

سعی کنید برای مشتری‌ها گیجی بصری ایجاد نکنید. محصولاتتان را بر اساس دسته آنها گروه‌بندی کنید؛ گوشواره‌ها را کنار هم، گردنبندها را کنار هم و حلقه‌ها را نیز کنار هم بچینید تا مشتری بتواند بر اساس نیازش محصولات را پیدا کند. البته این کار ممکن است خریدهای هیجانی و ناگهانی را کاهش دهد اما تجربه بهتری را برای مشتری‌ها ایجاد می‌کند.

استفاده درست از فضا

در هنگام چیدن ویترین طلا ممکن است فکر کنید برای نشان‌دادن محصولاتتان باید همه آنها را در ویترین بگذارید، در صورتی‌ که این موضوع نیز می‌تواند باعث گیجی بصری شود. تعدادی از بهترین محصولاتتان را انتخاب کنید و آنها را در مراکز دید مشتری‌ها قرار دهید به ‌گونه‌ای که چشم مشتری از یکی به دیگری هدایت شود و بتواند به ‌خوبی آنها را ببیند.

 

کلام آخر

طراحی یک ویترین جواهر مناسب نیازمند توجه به نوع محصول و جامعه هدف شماست. از آنجا که ویترین هر فروشگاه اولین جرقه ارتباط آن را با مشتری ایجاد می‌کند، لازم است تا با دقت خاصی انتخاب شود. ویترین مناسب نگاه مشتری را به فروشگاه شما جذب می‌کند و باعث می‌شود مشتری علاقه‌مند شود تا بقیه محصولات را هم ببیند و به خرید ترغیب شود. استفاده از تکنیک‌های خاص که در بالا به تعدادی از آنها اشاره کردیم در کنار اصول درست مشتری‌مداری می‌تواند جذب مشتریانی ثابت را به دنبال داشته باشد.

در این مقاله به تعدادی از ویژگی‌های یک ویترین مناسب برای طلا و جواهرات پرداختیم. از آنجا که طراحی ویترین امری تخصصی و نیازمند درنظرگرفتن عوامل بسیاری است، به شما پیشنهاد می‌شود طراحی دکوراسیون طلا خود را به متخصصان گروه طراحی و دکور مقدم بسپارید تا با درنظرگرفتن تمام عوامل، مناسب‌ترین ویترین طلا را برای شما طراحی کنند تا بتوانید در کار خود بدرخشید.

 

1 پاسخ
  1. علي رادجو گفته:

    سلام
    وقت بخير
    داراي يك مغازه طلا در كرمانشاه هستم براي تغيير ويترين و احتمالا طراحي ويترين مشاوه نياز داشتم.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =