جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس

جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس

جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس از مشهورترین گنجینه های جهان هستند ، که نه تنها از لحاظ تاریخی و مادی با ارزش اند ، از لحاظ زیبایی شناسی نیز بسیار چشمگیر و منحصر به فرد می باشند . با تماشای تصاویر خاندان سلطنتی انگلیس نخست محو جواهرات قیمتی ، لوکس و شیک آنها می شویم .

این جواهرات نماد ثروت ، قدرت و سیاست خانواده سلطنتی انگلیس می باشند ، که از سال 1600 میلادی تا به حال در کاخ باکینگهام نگهداری و در مراسمات خاص توسط خانواده سلطنتی استفاده می گردند . در این مقاله با ما باشید تا با معروف ترین جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس آشنا شوید .

بیشتر بخوانید: آیا شغل طراحی جواهرات یک شغل خوب است ؟

تاج سلطنتی انگلیس

هنگامی که از جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس صحبت می شود ، بی شک همه ما به یاد تاج سلطنتی خواهیم افتاد ، در واقع این تاج نماد خانواده سلطنتی بریتانیا است . این تاج به تاج پادشاهی هند و تاج حیدر آباد نیز معروف است و در زمان استعمار هند توسط بریتانیا ، به دست هنرمندان هند ساخته شده است .

تاج سلطنتی با سنگ های گران بهایی چون یاقوت کبود ، زمرد و یاقوت قرمز مزین شده و دارای 6170 الماس تراشیده است . قدمت تاج سلطنتی به 350 سال پیش باز می گردد و در تمام مراسم های رسمی توسط ملکه یا پادشاه استفاده می گردد .

تاج کوچک ملکه ویکتوریا

تاج کوچک ملکه ویکتوریا از دیگر جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس است ، که زیبایی و ظرافت خاص خود را دارد .‌ تاج کوچک ملکه ویکتوریا به فرمان ملکه ویکتوریا در سال 1870 با نقره و الماس ساخته شد . این تاج دارای 1187 قطعه الماس تراشیده شده ، می باشد .

پایه الماس این تاج با چهار صلیب متقاطع مزین شده است ، هر یک از این صلیب ها به صورت یک در میان با چهار برگ سه تایی و چهار قوس محصور شده ، که تمام این تزئینات روی یک قاب نقره ای با بلندی 10 سانتی‌ متر جا گرفته اند .

گل سینه یاقوت کبود ملکه ویکتوری

گل سینه یاقوت کبود ملکه ویکتوریا از دیگر جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس است ، که زیبایی و شکوه خاص خود را دارد . ملکه ویکتوریا به یاقوت کبود علاقه بسیار زیادی داشت ؛ از این رو پرنس آلبرت پیش از مراسم ازدواج به او گل سینه ای از یاقوت کبود اهدا نمود .

این گل سینه آن قدر برای ملکه زیبا و ارزشمند بود ، که در جشن ازدواجش نیز این گل سینه را روی لباسش پوشید . این گل سینه به صورت موروثی به دیگر خاندان سلطنتی می رسد .‌

جواهرات ملکه الیزابت

ملکه الیزابت از مشهورترین ، قدرتمند ترین و با نفوذترین خاندان سلطنتی انگلیس می باشد ، که در سال های طولانی عمر خویش جواهرات زیادی را گرد آوری نموده است . بسیاری از این جواهرات در مراسم تاج گذاری به ملکه اهدا شده اند .‌

البته جواهرات ملکه الیزابت ، در دسته جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس قرار نمی گیرند ، زیرا به شخص ملکه اهدا شده اند و جز اموال دولتی محسوب نمی شوند . در ادامه مطلب شما را با مشهورترین و زیباترین جواهرات جهان که متعلق به ملکه الیزابت بوده است ، آشنا می کنیم . این جواهرات شامل 144 گردنبند ، 300 جواهر ، 37 دستبند ، 5 آویز ، 15حلقه و 14 ساعت قیمتی و گران بها می شود .

تاج پادشاهی ملکه الیزابت

این تاج یکی از با ارزش ترین جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس است ، که به دستور پادشاه جورج ششم ، برای همسرش ملکه الیزابت ساخته شده است . طراح و سازنده این تاج شخصی به نام گرارد ( از معروف ترین طراحان و سازندگان جواهر جهان ) بود ، که طرح تاج را با یک قاب پلاتینی اجرا و با 2800 الماس تزئین نمود .

قسمت جلوی تاج با الماس قیمتی و تاریخی کوه نور و یک صلیب تزئین شده است . این تاج پس از مرگ پادشاه ، به ملک الیزابت دوم رسید و اکنون توسط جانشین او استفاده می شود .

عصای سلطنتی ملکه الیزابت

عصای معروف ملکه الیزابت یکی از با ارزش ترین و زیباترین جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس است . این عصا قدمت طولانی دارد و از سال 1661 در تمام مراسم های تاج گذاری توسط ملکه یا پادشاه به دست گرفته می شود . این عصا مجددا در سال 1910 به دست گرارد باز سازی شد ، تا Cullinan I با ارزش ترین و بزرگ ترین الماس جهان در آن قرار گیرد .

هدیه گردنبند مروارید ملکه

یکی از جواهرات محبوب ملکه الیزابت دوم که اهدایی بوده است و در دسته جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس جا نمی گیرد ، سرویسی از الماس های کولینان می باشد ، که در سال 1979 توسط پادشاه قطر به ملکه در سن 9 سالگی هدیه داده شده است ‌.

این سرویس مروارید شامل گردنبند سه رشته ای ، دستبند و گوشواره می باشد ، اغلب این گردنبند زیبا و با ارزش در مراسمات مختلف توسط ملکه استفاده می شد .‌

 سنجاق سینه ویلیامسون به شکل گل ملکه الیزابت

یکی دیگر از جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس که برای ملکه الیزابت دوم بسیار محبوب بود ، سنجاق سینه ای از جنس پلاتین و الماس به شکل گل است . این سنجاق سینه در سال 1953 به سفارش ملکه الیزابت دوم با طول 10 و عرض 5/5 سانتی‌ متر ساخته شده است .

این سنجاق سینه با الماس صورتی ویلیامسون از با ارزش ترین الماس های صورتی جهان تزئین شده است . این الماس در جشن ازدواج ملکه ، توسط یک زمین شناس به نام دکتر جان توربورن ویلیامسون از مالکین معدن کشور تانزانیا ، به ملکه هدیه داده شد .

سخن پایانی

در این مقاله از تیم تولید مقدم مانکن شما را با معروف ترین جواهرات خانواده سلطنتی انگلیس آشنا کردیم . جواهرات این خاندان به قدری زیاد است که ‌نمی توان در یک مقاله کوتاه تمام آنها را بررسی نمود و از جزئیات کامل آنها سخن گفت .

تمام این جواهرات از سنگ ها و فلزات با ارزش و کمیاب در جهان ساخته شده اند ، که هیچ قیمتی نمی توان روی آن‌ها گذاشت . هر یک از این جواهرات راز و رمزها و شگفتی های خاص خود را دارد ، که همه با دیده تحسین به آن می نگرند .

بیشتر بخوانید: ویترین طلا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 4 =