اصول کاربردی در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

اصول کاربردی در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

یکی از مواردی که در شغل طلا فروشی بسیار حائز اهمیت است ، طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر می باشد . طراحی داخلی فروشگاه های طلا فروشی باید به گونه ای انجام بگیرد ، که توجه مشتریان را به خود جلب کند.

برای طراحی باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید ، دکوراسیون داخلی طلا فروشی باید به روز باشد ، تا افراد به راحتی افراد را جذب کند . معمولا طراحان داخلی طراحی دکوراسیون ، طلا فروشی را بر اساس موقعیت و متراژ ملک مورد نظر انجام می دهند .

بیشتر بخوانید: آشنایی با پیشخوان های طلا فروشی معروف دنیا

اهمیت طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر ، علاوه بر زیبایی از لحاظ امنیتی نیز بسیار حائز اهمیت است . در زمان طراحی دکوراسیون داخلی این نوع فروشگاه ها ، لازم است علاوه بر مورد توجه قرار دادن فضا و توجه به فاکتورهایی نظیر استفاده از عناصر دکوری ، ترکیب رنگ ها و طراحی ویترین ، به موضوع امنیت و حفاظت مغازه نیز دقت داشته باشید .

همانطور که می دانید ، طلا و جواهرات جزو اجناس بسیار گران قیمت می باشند ، بنابراین باید طراحی داخلی فروشگاه ها به گونه ای انجام بگیرد ، که اجناس مورد نظر به سادگی در دسترس افراد قرار نگیرد .

با توجه به این موارد باید بگوییم ، طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر ، یک پروژه ی بسیار حساس و سخت می باشد ، که لازم است در هنگام اجرای آن احتیاج به دقت و توجه بسیار زیادی دارد .اهمیت طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر

 

نقش ویترین در طراحی داخلی طلا و جواهر

ویترین یکی از بخش هایی است که در طراحی دکوراسیون طلا فروشی نقش بسیار مهمی دارد . به این دلیل که ، همه اجناس موجود در مغازه های طلا فروشی درون ویترین ها قرار می گیرند . ویترین های طلا فروشی باید به گونه ای طراحی شوند ، تا مشتریان بتوانند از همه زوایا به اجناس دید داشته باشند .

ویترین در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر ، به قفسه بندی داخلی، پیشخوان ؛ ویترین جلوی مغازه اطلاق می شود . معمولا ویترین هایی که در بخش جلویی مغازه قرار دارند ، را از شیشه های ضد ضربه می سازند . این شیشه ها دارای ساختار بسیار محکمی هستند ، جدیدترین اجناس مغازه در این بخش نمایش داده می شود .

ویترین های مغازه طلا فروشی باید از ، بخش های مختلفی تشکیل شده باشند ، تا به این ترتیب بتوانند جواهرات را بر اساس دسته بندی و تفکیک به نمایش بگذارند .

برای ساخت و اجرای ویترین هایی ، که در بخش داخلی مغازه قرار دارند ، از شیشه های ضد ضربه استفاده کنید ، با توجه به اینکه معمولا اجناس منتخب را ، در ویترین های بخش داخلی مغازه نمایش می دهند ، بهتر است این ویترین ها را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید .

نقش امنیت در طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی

مطمئنا امنیت یکی از مواردی است ، که در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر حرف اول را می زند . در هنگام طراحی ، قبل از پرداختن به مسائل زیبایی ، لازم است به موارد امنیتی فضا توجه شود ، تا هیچ مشکل یا خطری متوجه مالک مغازه نگردد .

برای ایجاد امنیت در فضای طلا فروشی ، باید نسبت به نصب شیشه های ضد ضربه و نشکن ، دوربین های مدار بسته ، درب های کنترل دار و … اقدام کرد . طراحی دکوراسیون طلا فروشی ها باید بر مبنای ، همه اصول امنیت به شکل صحیح انجام بگیرد ، تا بتوانیم از کالاهای لوکس درون مغازه در مقابل ، تهدید هایی که ممکن است پیش بیاید محافظت کنیم .

 

نقش امنیت در طراحی دکوراسیون داخلی طلا فروشی

ترکیب رنگ ها و نورپردازی به شکل صحیح

طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر با توجه به اینکه اکثر مشتریان این فروشگاه خانم ها هستند ، باید بر اساس دقت و ظرافت بالایی انجام بگیرد . همانطور که می دانید ، خانم ها دارای شخصیت ریزبین هستند ، معمولا به جزئیات توجه زیادی دارند . برای ایجاد یک فضای زیبا و مورد پسند مشتریان ، باید از همه اصول در ترکیب رنگ و نورپردازی استفاده کنید ، تا بتوانید یک فضای قابل قبول را ایجاد کنید .

استفاده از رنگ ها در طراحی داخلی طلا فروشی ، به صورت سلیقه ای است ، به نظر مالک مغازه و طراح داخلی ارتباط دارد . اما باید به این نکته توجه داشته باشید ، که استفاده از رنگ های کلاسیک و لوکس برای این نوع فضا مناسب تر است .

استفاده از رنگ های هارمونیک برای بخش های مختلف دکوراسیون داخلی یک اصل مهم است ، دقت داشته باشید رنگ کفپوش ، دیوارها ، ویترین و …. باید با همدیگر هماهنگی داشته باشد .

یکی دیگر از مهمترین مواردی ، که باید در طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر به آن توجه کرد ، نورپردازی است . نورپردازی استاندارد باعث می شود ، جواهرات موجود در فروشگاه بهتر و جذاب تر در دید مشتریان قرار بگیرد .

در صورتی که نور مغازه نامناسب باشد ، مشتری احساس ناامنی خواهد کرد . نورپردازی را باید به گونه ای انجام دهید ، که نیازی به خارج کردن اجناس از ویترین نباشد .

اجرای یک نورپردازی مناسب بر اساس موقعیت و شرایط ، فضای فروشگاه موجب می شود ، که کسب و کار موفق تری داشته باشید .

نورپردازی بر اساس دکوراسیون داخلی مغازه مورد نظر ، شدت و درجه ی مختلفی خواهد داشت . بنابراین در هنگام طراحی دکوراسیون باید به سلیقه ، میزان فضای در دسترس و شرایط مغازه مورد نظر دقت کنید .

سخن پایانی

طراحی داخلی مغازه طلا و جواهر باید بر اساس یک اصول خاص انجام بگیرد . در صورتی که این موارد انجام نشود ، مطمئنا کسب و کار شما دچار مشکلاتی خواهد شد . برای انجام رعایت این قوانین و اصول لازم است ، یک گروه با تجربه در زمینه اجرای دکوراسیون داخلی طلا فروشی انتخاب کنید .

گروه مقدم مانکن به عنوان یک تیم حرفه ای در زمینه طراحی دکور داخلی ، طلا فروشی شما را در انتخاب یک دکوراسیون مناسب با شرایط و فضایی ، که در اخیار دارید یاری خواهد کرد .

بیشتر بخوانید: مانکن ویترین طلا فروشی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 6 =