اصول طراحی داخلی که هر گالری طلا برای دکوراسیون طلا فروشی باید بداند

دکوراسیون طلا فروشی و اصول طراحی آن را از جمله مقیاس و تناسب، تعادل(متقارن-نامتقارن-شعاعی)را در این مقاله مورد بحث قرار خواهیم داد.

در طول تاریخ ، رشد و تکامل قابل توجهی در دنیای هنر و طراحی داخلی رخ داده است.منشأ واقعی طراحی مستقیماً از طبیعت سرچشمه می گیرد که این زیبایی های طبیعی توسط صنعتگران، دانشمندان، کاشفان و … مشاهده و مورد مطالعه قرار میگیرد، سپس به تکنیک های اجرایی طراحی ختم میشود.

اگر قصد دارید فضایی را طراحی کنید که برای همه افراد جذاب باشد، باید اصول طراحی را مد نظر داشته باشید. اگر هدف اصلی شما داشتن ویترین و یا دکوری جذاب برای گالری طلا و جواهرات تان است علاوه بر اصول طراحی داخلی باید به خلاقیت و تکنیک های جذب مشتری توجه کنید تا بتوانید ویترینی کاربردی و جذاب برای عموم مردم طراحی و اجرا کنید.

جهت کسب مشاوره رایگان درباره دکوراسیون داخلی طلا فروشی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ما در این مقاله اصول طراحی دکوراسیون داخلی گالری طلا فروشی را مورد بررسی قرار داده ایم، علاوه بر آن میتوانید با کارشناسان بخش طراحی داخلی “گروه طراحی دکوراسیون طلا و جواهر مقدم” تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

اصول طراحی داخلی گالری طلا فروشی عبارتند از:

  • مقیاس و تناسب
  • تعادل

اگرچه این اصول ممکن است در نگاه اول نسبتاً ساده به نظر برسند، اما زمانی که در طراحی داخلی به کار می روند بسیار پیچیده تر می شوند.شما برای طراحی داخلی گالری طلا باید به نکات ریز و مهم این صنف نیز توجه کنید و از تکنیک های بصری جذب مشتری غافل نشوید.

به طور کلی، برنامه ریزی و اجرای دقیق، اصول طراحی می تواند به هر طلا فروشی کمک کند تا به هدف خود برای ایجاد یک محیط داخلی زیبا دست یابد.

مقیاس و تناسب در دکوراسیون طلا فروشی

این اصل به اندازه و به ارتباط بین اشیاء اشاره دارد.به منظور اجرای موفقیت آمیز مقیاس و نسبت، لازم است طراح با برنامه ریزی از قبل ابعاد المان های فضای داخلی را در نظر بگیرد.بنابراین، اندازه گیری دقیق و تجسم فضا به نوعی بسیار مهم است.مقیاس نیز باید با درک طراح از فضا و عناصر تعیین شود. به بیان دیگر قرار دادن یک جسم بزرگ در کنار یک جسم بسیار کوچک باعث می شود که جسم کوچک حتی کوچکتر از آنچه هست به نظر برسد.

همانطور که یک کاناپه بزرگ می تواند اتاق را کوچکتر نشان دهد، مبلمان کوچک در یک اتاق بزرگ حتی کوچکتر به نظر می رسد. پس به جانمایی ویترین های داخل گالری طلا و گذاشتن نوع جواهرات در آن ویترین باید توجه کنید، همانطور که میدانید جواهراتی مثل انگشتر طلا سایز کوچکتری نسبت به النگو و یا دستبند دارند، در نتیجه باید ویترینی که برای نمایش انگشتر طلا در نظر میگیرید متفاوت از ویترین دیگر جواهرات باشد.

در نهایت، اگر یک طراح مراقب باشد که یک فضای داخلی را به طور دقیق اندازه‌گیری و برنامه‌ریزی کند، مقیاس و نسبت هرگز مشکل‌ساز نمیشوند.

تعادل در دکوراسیون طلا فروشی

وقتی به تعادل فکر می کنیم اولین چیزی که به ذهن می رسد تقارن است. در هر دو طرف برابر و یکسان و نه بیشتر ونه کمتر است. این لزوما تنها گزینه هنگام متعادل کردن فضای داخلی نیست، در واقع از سه نوع تعادل در طراحی داخلی استفاده می شود: متقارن، نامتقارن و شعاعی.

تعادل متقارن

تعادل متقارن که به عنوان تعادل رسمی نیز شناخته می شود، زمانی در دکوراسیون داخلی اتفاق می افتد که سوژه دقیقاً در طرف مقابل منعکس شود. و این نوع تعادل باعث حس آرامش در فضای گالری و درنهایت مشتری میشود، در کنار این نوع تعادل و انتخاب رنگ مناسب برای فضا میتوان حس آرامش بیشتری به مشتری در هنگام ورود به طلافروشی داد.

تعادل نامتقارن 

درتعادل نامتقارن دو طرف خط مرکزی کمتر یکسان است. با این حال، متناسب و مشابه طرف مقابل است.دستیابی به این نوع تعادل به خلاقیت بیشتری نیاز دارد. عدم تقارن معمولاً با تغییر چیزها از یک طرف به سمت دیگر، احساس جالب تری را در یک فضا ایجاد می کند.این را می توان با استفاده از عناصر طراحی متعدد انجام داد. به عنوان مثال، دو جسم کوچک ممکن است یک جسم بزرگ را متعادل کنند.

تعادل شعاعی 

تعادل شعاعی زمانی است که تمام عناصر طراحی در یک فضای داخلی بر حسب عناصری که در وسط قرار میگیرند چیده مان شوند. به این صورت که یک عنصر و یا ویترین طلا در وسط دکوراسیون طلافروشی قرار گیرد و عناصر دیگر به صورت شعاعی در اطراف گالری طلا جانمایی شوند.

برای درک موضوع  صندلی های اطراف یک میز دایره ای را در نظر بگیرید که بر اساس میزی که قرار دارد صندلی ها دور تا دور آن چیده شده باشد.

در حالی که برای یک طراح مهم است که بداند چگونه این نوع تعادل را اجرا کند، اغلب اوقات لازم است از همه آنها استفاده کند. در واقع، ترکیب انواع مختلف تعادل معمولا ظاهری جذاب ایجاد می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =