ویترین طلافروشی ام دی اف

ویترین طلافروشی ام دی اف

ویترین طلافروشی ام دی اف به دلایل مختلفی مانند سهولت اجرا، هزینه پایین اجرا، زیبایی خیره کننده و … کاربردی و پرطرفدار شده است.

اگر نگاهی به طلافروشی ها و جواهرفروشی ها بیاندازید، متوجه خواهید شد که بسیاری از آنها دارای ویترین ام دی ام هستند. انتخاب MDF به عنوان ویترین به دلایل مزایای فراوانی است که این متریال دارا می باشد. در ادامه بیشتر با این متریال و علت انتخاب آن برای ویترین طلا آشنا می شویم:

نکات طراحی و اجرای ویترین طلافروشی ام دی اف

ام دی اف چیست؟

برای آنکه با ویژگی های ویترین طلافروشی ام دی اف آشنا شویم بهتر است ام دی اف را بهتر بشناسیم. ام دی اف، نوعی فرآورده چوبی است که برای ساخت وسایل گوناگونی به کار می رود. تعریف MDF را می توان تخته فیبر با چگالی متوسط دانست که از ذرات کوچکی تشکیل شده است.

ورق های ام دی اف در ابعاد و ضخات های مختلفی تولید می شوند تا برای کاربردهای مختلف مناسب باشند. ام دی اف را می توان با استفاده از انواع روکش چوبی و غیرچوبی در طرح و رنگ های مختلف درست کرد. از این ورق برای ساخت ویترین، ساخت دکور، ساخت کابینت آشپزخانه، ساخت میز نهارخوری، میز مطالعه، انواع سرویس خواب، کمد، کتابخانه، پارتیشن و … استفاده می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

مزایای MDF

حال به این مسئله می پردازیم که مگر ام دی اف چه مزایایی دارد که سبب شده است برای طراحی ویترین به کار رود. ام دی اف، انتخاب به صرفه ای است. اصلی ترین دلیل انتخاب ام دی اف برای کاربردهای مختلف، ارزان بودن آن می باشد.

استفاده از ام دی اف، اقدامی در راستای حفظ محیط زیست می باشد. زیرا ام دی اف از خرده چوب های بازیافتی درست می شود و همین مسئله سبب می شود که به حفظ محیط زیست کمک کند. تنوع طرح و رنگ ام دی اف بسیار بالا است. ام دی اف در اثر قرارگیری در معرض گرما و سرما با مشکل انبساط و انقباض مواجه نمی شود.

ام دی اف را می توان بسیار آسان برش زد و شکل داد. زیرا انعطاف پذیری ام دی اف بسیار بالا می باشد. اگر برای ام دی اف از روکش های چوبی استفاده شود، به آسانی می توان آن را مانند ظاهر چوب حالت داد.

معایب MDF

ویترین طلافروشی ام دی اف بسیار ایده آل است. اما حالا که درباره مزایای ام دی اف صحبت کردیم، نباید از اشاره به معایب آن خودداری کنیم. در زمان ساخت ام دی اف از گازی به نام فرمالدئید استفاده می شود که این گاز برای سلامتی انسان مضر می باشد. البته آثار این گاز پس از تولید ام دی اف از بین می رود و خطرات ناشی از آن تنها در کمین کارگران موجود در خط تولید ام دی اف خواهد بود.

مقاومت ام دی اف بالا است اما اگر این متریال با مشکل شکستن مواجه شود، چسباندن و سروهم بندی مجدد آن به آسانی چوب نمی باشد. ام دی اف در برابر عوامل مختلفی از مقاومت بالایی برخوردار است اما در برابر آب و رطوبت ضعیف می باشد و سریعاً باد می کند و ظاهرش دچار مشکل می شود. سطح ام دی اف آنچنان صیقلی نیست و با استفاده از روکش هایی که برای آن استفاده می کنند، سطح آن را صیقلی می کنند.

نکات طراحی و اجرای ویترین طلافروشی ام دی اف

ویژگی های ویترین طلافروشی ام دی اف

ویترین طلافروشی، مهمترین قسمت طلافروشی است که به نوعی کانون توجهات می باشد. توجه مشتریان بیشتر معطوف به ویترین است. بنابراین طراحی ویترین طلا از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین دلیل باید با استفاده از بهترین متریال انجام شود. برای طراحی ویترین طلا می توان از متریال مختلفی استفاده نمود که یکی از برترین آنها، ام دی اف است.

ویترین ام دی افی از جنبه های مختلفی می تواند برای طلافروشی مناسب باشد. اگر به زیبایی اهمیت می دهید، اگر به فکر مقاومت و کیفیت هستید، چنانچه به هزینه طراحی و اجرای ویترین فکر می کنید، اگر می خواهید ویترینی با بیشترین دوام و طول عمر را اجرا کنید و اگر به فکر طراحی ویترین به روز و مدرن هستید با انتخاب ویترین ام دی افی به تمامی خواسته های خود پاسخ مناسب دهید. مهمترین ویژگی های ویترین طلافروشی ام دی اف شامل موارد زیر می باشد:

  • سبکی ویترین MDF
  • طول عمر و دوام بالای ویترین MDF
  • هزینه پایین طراحی و اجرای ویترین MDF
  • مقاومت بسیار بالای ویترین MDF
  • زیبایی خیره کننده و جذابیت بسیار زیاد ویترین MDF

موارد فوق نشان می دهد که ویترین ام دی اف از هر جهت برای طلافروشی بسیار مناسب است و تأمین کننده همزمان امنیت و زیبایی می باشد. در انتخاب متریال مناسب برای طراحی و اجرای این ویترین باید توجه داشته باشید که متریال درجه یک را انتخاب کنید. کیفیت ورق های ام دی اف در چندین سطح مختلف می باشد. لذا برای ویترین طلافروشی باید از باکیفیت ترین ورق ام دی اف استفاده نمود.

نکات طراحی و اجرای ویترین طلافروشی ام دی اف

برای آنکه ویترین ام دی افی طلا از ویژگی های مورد انتظار برخوردار باشد، باید به چندین نکته ساده اما مهم توجه داشت:

  • برای ویترین حتماً از نورپردازی مناسب استفاده شود. نورپردازی مناسب می تواند زیبایی و جذابیت ویترین ام دی افی را چندین برابر کند.
  • دسته بندی طلا و جواهرات در ویترین بر اساس نظم و آرایش معینی انجام شود تا ویترین بسیار زیبا باشد.
  • شلوغ بودن ویترین، یک ویژگی بد برای ویترین است و سبب می شود که ویترین شما قدیمی به نظر برسد. طلا و جواهرات موجود در ویترین طلای شلوغ، اصلاً به چشم نخواهد آمد.
  • ویترین طلافروشی ام دی اف را بر اساس ایده های جدید و خلاقانه اجرا کنید. از استفاده از ایده های قدیمی و کلیشه ای خودداری کنید.
  • به انتخاب رنگ های مناسب برای ویترین ام دی افی توجه کنید. رنگ بندی های ام دی اف بسیار متنوع است. لذا دست شما برای انتخاب بهترین رنگ که متناسب با دکور شما باشد و جذابیت های بصری لازم را داشته باشد، کاملاً باز است.
  • از المان های تزئینی و دکوری برای افزایش جذابیت ویترین ام دی اف استفاده کنید و برای استفاده از المان های تزئینی متفاوت و جدید استرس نداشته باشید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =