لوستر مناسب طلافروشی

لوستر مناسب طلافروشی

لوستر مناسب طلافروشی باید علاوه بر طراحی زیبا از روشنایی بسیار خوبی برخوردار باشد تا دکوراسیون طلافروشی را جذاب تر کند.

تجهیزات نور و روشنایی از المان های اصلی دکوراسیون هستند که بر زیبایی تک تک المان های موجود در طلافروشی اثر می گذارند. زیرا تابش نور بر طلا و جواهرات، مبلمان، آیینه ها، گلدان ها، گاوصندوق ها، سرامیک ها و … موجب درخشش آنها می شود و زیبایی آنها را چندین برابر می کند.

درخشش طلا و جواهرات موجود در طلافروشی به شدت به نورپردازی داخل طلافروشی وابسته است. تجهیزاتی که برای روشنایی طلافروشی مورد استفاده قرار می گیرند، باید با دقت انتخاب شوند. تک تک تجهیزات نور و روشنایی مانند ریسه های نور، لامپ های ال ای دی، هالوژن ها، لوسترها و … باید زیبا و جذاب باشند و توانایی روشن کنندگی لازم را داشته باشند.

مزایای نصب لوستر در طلافروشی

نورپردازی عمومی در نوار طلافروشی

لوستر مناسب طلافروشی باید از میان لوسترهای شیک و جذاب انتخاب شود. تأثیر لوستر در زیبایی دکور طلا، بسیار زیاد است. طراحی نورپردازی بسیار مهم است و اصلاً کار ساده ای نمی باشد. نبود سایه های ناخواسته و خودداری از یکنواختی نور در بخش های مختلف طلافروشی بسیار مهم است.

در طراحی نورپردازی باید توجه شود که اگر سقف طلافروشی بلند است، از چراغ های توکار استفاده شود. اما در صورتی که سقف طلافروشی کوتاه است، باید از پنل های ال ای دی استفاده شود. لوستر برای سقف های کوتاه و بلند باید متفاوت انتخاب شود. برای سقف های کوتاه نمی توان لوسترهای آویزان و بسیار بلند را انتخاب نمود. پیوستگی روشنایی و نبود سایه روشن نوری در طلافروشی، مسئله مهم دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دکورطلا با کارشناسان ما در ارتباط باشید

مزایای نصب لوستر در طلافروشی

لوستر مناسب طلافروشی باید بر اساس ویژگی های مختلف آن، خریداری شود. نصب یک لوستر زیبا و جذاب برای طلافروشی، مزایای زیادی دارد که برخی از آنها شامل موارد زیر است:

  • جذاب تر کردن دکوراسیون داخلی طلافروشی
  • افزایش روشنایی طلافروشی
  • ایجاد ابهت و شکوه در طلافروشی
  • افزایش کیفیت نورپردازی
  • امکان ست کردن لوستر با اجزای مختلف دکور طلا
  • جذابیت بیشتر طلا و جواهرات موجود در ویترین داخلی

انواع روشنایی و لوسترهای ایده آل برای طلافروشی

لوستر مناسب طلافروشی را از میان جدیدترین لوسترها انتخاب کنید. یکی از عواملی که سبب جلب توجه مشتریان و زیباتر دیده شدن طلا و جواهرات می شود، نور زیاد و انعکاس نور می باشد. با توجه به نوری که برای طلافروشی خود انتخاب می کنید، جذابیت متفاوتی در طلافروشی ایجاد می کنید.

لوسترهای قابل استفاده در طلافروشی شامل لوسترهای چوبی، لوسترهای کریستال، لوسترهای برنجی، لوسترهای برنزی و … می باشند که هر یک به نوعی زیبا و جذاب هستند. انتخاب لوستر باید با توجه به سبک دکوراسیون انتخاب شود.

اگر دکوراسیون طلافروشی به صورت چوبی و ام دی اف است، بهتر است لوستر چوبی را انتخاب کنید. در صورتی که دکوراسیون طلافروشی به صورت طلایی باشد، انتخاب لوسترهای برنجی بهتر است. درباره سایر سبک دکوراسیون ها می توان لوسترهای مناسبی را انتخاب نمود.

پس از انتخاب لوستر مناسب طلافروشی باید توجه داشته باشید که نورپردازی را به گونه ای انجام دهید که چشم اذیت نشود. منابع نور باید متعدد انتخاب شوند. از متمرکز کردن نور در یک نقطه خودداری شود. وجود هالوژن ها در نقاط مختلف سقف می تواند به یکنواخت کردن نورپردازی کمک کند. البته لازم است که برخی از نقاط پرنورتر و برخی از نقاط کم نورتر باشند.

وجود سایه های ناخواسته سبب می شود که نورپردازی، حالت بدی داشته باشد. برای پیشگیری از بروز این مشکل باید تجهیزات نور و روشنایی در نقاط مناسب به کار برده شوند. همچنین محل قرارگیری برخی از المان های دکوراسیون، بسیار مهم است.

مزایای نصب لوستر در طلافروشی

انتخاب لوستر مناسب طلافروشی

لوستر و تجهیزات نور و روشنایی طلافروشی باید به خوبی انتخاب شوند. در واقع فاکتورهای مختلفی تعیین کننده بهترین مدل لوستر و تجهیزات روشنایی دیگر طلافروشی هستند. مهمترین فاکتوری که در تعیین نوع و مدل لوستر و چراغ و … اثرگذار است، ارتفاع سقف طلافروشی است. در انتخاب بهترین لوستر برای جواهرفروشی به نکات زیر توجه داشته باشید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید:

  • اگر رنگ دیوار طلافروشی تیره است، باید لوسترهایی با بیشترین توان روشن کنندگی مانند لوسترهای دارای شاخه های بیشتر را انتخاب کنید. اما در صورتیکه رنگ دیوار طلافروشی روشن است، میزان نیاز به نور به کمترین حالت می رسد.
  • اگر متراژ طلافروشی زیاد است، لوسترهایی با بیشترین تعداد شاخه را انتخاب کنید. بالعکس برای طلافروشی های کوچک، نباید لوسترهایی با تعداد شاخه های زیاد را انتخاب نمود. زیرا حالت بدی را ایجاد می کنند.
  • اگر ارتفاع طلافروشی از 2.70 بالاتر است، می توانید لوسترها و آویزهای بلند را انتخاب کنید. اما در صورتیکه ارتفاع سقف کمتر از 2.70 متر است، باید لوسترهای کوتاه را انتخاب کنید. در خرید لوستر مناسب طلافروشی حتماً به ارتفاع سقف مغازه خود توجه داشته باشید.
  • انتخاب لوستر را با توجه به سبک دلخواه خود انجام دهید. ممکن است چند نوع لوستر با سبک دکوراسیون طلافروشی شما مناسب باشد. در این حالت باید لوستری را انتخاب کنید که با سبک مورد علاقه شما تناسب داشته باشد.
  • انتخاب سایز مناسب لوستر بسیار مهم است. گمان نکنید که بزرگترین لوسترها برای شما مناسب هستند. شما باید لوسترهایی را انتخاب کنید که با مساحت طلافروشی تناسب داشته باشند. اگر جواهرفروشی شما بسیار کوچک است، می توانید مینی لوسترها، چراغ های فانوسی، لوسترهای طبلی و … را انتخاب کنید.
  • در صورتیکه طلافروشی شما بسیار بزرگ است و به چندین لوستر نیاز دارد، باید انتخاب لوستر هر قسمت بر اساس ویژگی های آن بخش صورت بگیرد. به طور مثال لوستر مناسب برای ورودی طلافروشی با لوستر سایر قسمت ها متفاوت است.

انتخاب لوستر مناسب طلافروشی با توجه به سطح نور موردنیاز

ممکن است طلافروشی شما به گونه ای باشد که نور طبیعی زیادی در آنجا وجود داشته باشد، در چنین حالتی بهتر است در استفاده از تجهیزات نور و روشنایی زیاده روی نکنید. در انتخاب لوستر نیز باید به این مسئله توجه شود. اما اگر طلافروشی از وجود نورهای طبیعی بی بهره است، باید در صورت امکان از بزرگترین لوسترها استفاده نمود تا روشنایی موردنیاز طلافروشی تأمین شود و طلافروشی، تاریک و دلگیر نباشد. البته هر لوستری را نمی توان برای سقف های کوتاه و طلافروشی های کوچک، انتخاب نمود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفده =