شیشه ضد گلوله طلافروشی

شیشه ضد گلوله طلافروشی

شیشه ضد گلوله طلافروشی ، از ضروریات هر طلافروشی می باشد. این شیشه به خوبی می تواند امنیت طلافروشی را از هر نظر تضمین کند.

امنیت طلافروشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. لذا باید از برترین تجهیزات و وسایل برای برقراری امنیت طلافروشی استفاده شود. یکی از المان هایی که می تواند در تأمین امنیت طلافروشی مؤثر باشد، شیشه ضد گلوله است.

شیشه طلافروشی، باید ایمن و زیبا باشد. بنابراین در انتخاب شیشه طلافروشی باید به دو ویژگی مهم توجه داشت که این دو ویژگی، امنیت بالا و طراحی زیبا است. با یکی از بهترین انواع شیشه برای طلافروشی آشنا می شویم:

ویژگی های شیشه ضدگلوله چیست؟

شیشه ضدگلوله چیست؟

برای طراحی دکوراسیون طلافروشی باید المان هایی را انتخاب نمود که علاوه بر زیبایی، کارایی و امنیت خوبی داشته باشند. شیشه ضد گلوله طلافروشی ، شیشه ای است که سطح خاصی از مقاومت در مقابل تهدیدات بالستیک را دارا می باشد. شیشه ضدگلوله، ممکن است از جنس شیشه نباشد و از جنس پلی کربنات، اکریلیک و … باشد.

یک شیشه ضدگلوله از لایه های مختلفی تشکیل شده است. هر اندازه که تعداد لایه ها بیشتر باشد، شیشه از مقاومت بالاتری برخوردار خواهد بود. وجود لایه های مختلف در این شیشه ها سبب نمی شود که وضوح نداشته باشند. این شیشه ها در عین مقاومت بالا، از وضوح و ظاهر بسیار خوبی برخوردار هستند.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره دکوراسیون طلا با کارشناسان ما در ارتباط باشید

ویژگی های شیشه ضدگلوله چیست؟

شیشه ضد گلوله طلافروشی از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است و این مسئله سبب شده است که در طلافروشی ها و جواهرفروشی های بزرگ و برند از این شیشه ها استفاده کنند. برخی از ویژگی های ساختاری این شیشه ها عبارتند از:

  • این شیشه ها از شفافیت بسیار زیادی برخوردار هستند و با وجود لایه های متعدد، بسیار شفاف می باشند.
  • در این شیشه ها، هیچگونه موجی دیده نمی شود و این مسئله سبب می شود که از نظر بصری، اختلالی ایجاد نکنند.
  • این شیشه ها کاملاً مقاوم هستند و دارای طول عمر بالایی می باشند.
  • امکان ساخت این شیشه ها در ضخامت مختلف وجود دارد. هر اندازه که ضخامت شیشه ها بیشتر باشد، میزان مقاومت آنها بیشتر است.

استاندارد شیشه ضد گلوله طلافروشی

شیشه ضدگلوله، از شیشه های بسیار مقاوم و ایمنی است که برای فروشگاه ها، بانک ها، مراکز امنیتی و … به کار می روند. استانداردهای گوناگونی برای این شیشه ها وجود دارد که شامل موارد زیر است:

UL 752: این استاندارد در آمریکا مشخص شده است و امنیت شیشه ها در مقابل انواع گلوله ها و سلاح های شلیکی را تأیید می کند. در این استاندارد، شیشه ها با توجه به سطح مقاومت خود شامل چندین کلاس می باشد.

EN1063: این استاندارد اروپایی همانند استاندارد UL752 می باشد و ویژگی های شیشه های ضدگلوله را مشخص می کند.

NIJ0108.01: این استاندارد در آمریکا از سوی NIJ مشخص شد و شیشه ضد گلوله طلافروشی را از نظر مقاومت در برابر گلوله ها و سلاح های شلیکی تأیید می کند. این استاندارد، شیشه ها را با توجه به سطح مقاومت و کلاس های گوناگون، طبقه بندی می کند.

BRY: این استاندارد اروپایی به گروه بندی شیشه ها با توجه به میزان مقاومت آنها در مقابل گلوله ها می پردازد. در این گروه بندی، BR1 دارای کمترین مقاومت و BR7 دارای بیشترین مقاومت می باشد.

شیشه هایی که دارای استانداردهای فوق باشند، برای استفاده در طلافروشی مناسب هستند و سطح امنیتی طلافروشی را افزایش می دهند. بنابراین اگر به سطح امنیت طلافروشی خود اهمیت می دهید، از این شیشه ها برای آن استفاده کنید.

ویژگی های شیشه ضدگلوله چیست؟

مزایای استفاده از شیشه ضدگلوله چیست؟

این شیشه ها به صورت ترکیبی از لایه شیشه و طلق و… می باشند که بر اساس دستورالعمل های خاصی ساخته می شوند. مزایای استفاده از شیشه ضد گلوله طلافروشی، بسیار زیاد است. مزایای مختلف استفاده از این شیشه ها عبارتند از:

  • لایه های زیاد در این شیشه ها سبب می شود که اشعه های آسیب زای نور خورشید به درون محیط وارد نشود.
  • این شیشه ها در برابر امواج صوت مقاوم هستند و از عبور آنها ممانعت به عمل می آورند.
  • این شیشه ها از خاصیت عایق گرما برخوردار هستند و این مسئله سبب می شود که مانع از هدررفت انرژی شوند.
  • مقاومت این شیشه ها در برابر انواع ضربه بسیار بالا است.
  • طول عمر این شیشه ها، فوق العاده می باشد.
  • این شیشه ها می توانند در حوادث از جان افراد محافظت نموده و مانع از خسارت جانی شوند.

بررسی معایب این شیشه ها:

در بین انواع شیشه ها، شیشه ضد گلوله طلافروشی دارای کمترین عیب است. اما اگر بخواهیم ویژگی منفی براین شیشه ذکر کنیم، باید به هزینه بالای تولید این شیشه ها اشاره کنیم. متریال خاصی برای ساخت این شیشه ها مورد استفاده قرار می گیرند و این مسئله سبب می شود که هزینه ساخت آنها، افزایش پیدا کند.

همچنین وزن این شیشه ها بسیار زیاد است. نصب این شیشه ها، آسان نیست و باید نصابان حرفه ای به نصب این شیشه ها اقدام کنند. لذا توجه داشته باشید که برای نصب این شیشه ها باید از نصابان حرفه ای کمک بگیرید.

نکات مهم برای استفاده از شیشه ضد گلوله طلافروشی

  • در زمان انتخاب شیشه، شیشه ای را انتخاب کنید که ضمن استحکام و امنیت بالا، ظاهر جذابی داشته باشند و مناسب طلافروشی باشند.
  • طراحی شیشه باید متناسب با سبک دکوراسیون و نمای بیرونی طلافروشی باشد.
  • شیشه ها را همواره تمیز کنید تا زیبایی و شفافیت بیشتری داشته باشند. در شأن یک طلافروشی نیست که شیشه های آن، لکه دار و آلوده باشد.
  • در انتخاب مات یا شفاف بودن شیشه ها توجه داشته باشید که شیشه های مات از امنیت بیشتری برخوردار هستند و شیشه های شفاف از وضوح بیشتری برخوردار هستند.
  • شیشه ضد گلوله طلافروشی را از سازندگان مطرح خریداری کنید که با استفاده از بهترین متریال به ساخت حرفه ای این شیشه ها اقدام نموده اند.
  • بهتر است هم شیشه ویترین و هم شیشه درب ورودی یا درب اتوماتیک طلافروشی، از نوع شیشه ضدگلوله باشد تا امنیت طلافروشی کاملاً تأمین شود.
  • برای برقراری امنیت در طلافروشی باید در کنار استفاده از شیشه ضدگلوله، از تجهیزات امنیتی دیگری هم استفاده کنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + نه =