سیستم مدیریت هوشمند طلافروشی

سیستم مدیریت هوشمند طلافروشی

سیستم مدیریت هوشمند طلافروشی دارای مزایای بسیار زیادی است که مهمترین آنها شامل جلوگیری از سرقت و جلوگیری از اختلاف حساب ها می باشد.

در نقاط مختلف جهان به کنترل و امنیت موجودی های طلافروشی ها و جواهرفروشی ها، اهمیت زیادی می دهند. بدین منظور از فناوری های مختلفی در این حوزه استفاده می شود که از جمله آنها می توان به فناوری RFID اشاره نمود. تمامی طلافروشان می توانند از این فناوری بهره ببرند و امنیت طلافروشی خود را تأمین کنند.

فناوری RFID

از این سیستم در حال حاضر طلافروشان بسیاری استفاده می کنند.با کمک این سیستم می توانید بر روی هر قطعه یک برچسب الکترونیکی متصل کنید این برچسب ها به شما این امکان را میدهید که به یکباره کل موجودی مغازه را وارد سیستم کنید و در طول روز ورودی و خروجی را توسط سیستم ثبت کنید.

فناوری RFID در صورت کسری قطعه مفقودی را به شما اعلام می نماید.

از سمت دیگر طلا فروشانی که دغدغه ی خالی ماندن مانکن و یا انبارگردانی دارند در این زمینه فناوریRFID می تواند به یاری شما بیاید.

کاربرد سیستم مدیریت هوشمند طلافروشی

امکانات سیستم RFID

  • امکان نصب بر روی تمامی نرم افزارهای حسابداری
  • ارائه گزارش های بسیار متنوع مدیریتی
  • مدیریت و کنترل موجودی های فیزیکی طلافروشی
  • آمارگیری دقیق و سریع از موجودی طلافروشی در سریعترین زمان ممکن
  • ثبت پوزیشن طلا و جواهرات موجود در طلافروشی
  • تأمین امنیت کانترهای فروش
  • و …

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

سیستم مدیریت هوشمند طلافروشی چیست؟

طلافروشی هوشمند بدان معناست که سیستمی مبتنی بر تکنولوژی RFID بتوان راه اندازی نمود که به صورت سخت افزاری و نرم افزاری، تأمین امنیت را برقرار کند. برای اجرای این سیستم باید بسیار هوشمندانه عمل نمود.

با بهره مندی از این سیستم می توان میزان موجودی محصولات، ورود و خروج جواهرات، انواع جواهرات فروخته شده و … را کنترل نمود تا یک ارزیابی دقیق از موجودی های خود داشت. با بهره مندی از این سیستم می توان اطلاعات موردنیاز درباره هر یک از طلا و جواهرات را به صورت آنی در اختیار داشت و درباره موقعیت آن به صورت دقیق، اطلاعاتی در اختیار داشت.

کاربرد سیستم مدیریت هوشمند طلافروشی چیست؟

با بررسی دقیقی از فعالیت های ضروری در جواهرفروشی ها مانند طراحی شیک ترین دکوراسیون طلا به این نتیجه می رسیم که راه اندازی یک جواهرفروشی با روش های سنتی به نیروی کار زیادی نیازمند است. زیرا باید افراد زیادی را برای طراحی دکور و تزئینات، صندوق طلا فروشی یا بخش حسابداری، بخش فروش و … اختصاص داد. اما امکان کاهش نیروی انسانی موردنیاز برای برخی از بخش ها با استفاده از فناوری های جدید وجود دارد.

با استفاده از سیستم هوشمندسازی جواهرفروشی می توان به حذف نیروهای حسابداری، انبارگردانی و … اقدام نمود. تمامی اقدامات لازم برای این بخش ها توسط سیستم مدیریت هوشمند طلافروشی به صورت آنی انجام می شود.

بسیاری از جواهرفروشی ها با مشکل عدم اطلاع دقیق از آمار خرید و فروش جواهرات خود در طول روز و مفقودی یا سرقت برخی از اجناس خود مواجه هستند. با بهره مندی از این سیستم می توان بسیاری از این مشکلات را رفع نمود. با استفاده از این سیستم نه تنها امنیت طلا و جواهرات خود را تا حدودی تأمین نموده اید، بلکه موجب کاهش نیاز به استخدام نیروهای موردنیاز برای طلافروشی خود خواهید شد.

مزایای بهره مندی از سامانه مدیریت هوشمندانه جواهرات

سیستم مدیریت هوشمند طلافروشی سبب آسان تر شدن مدیریت طلافروشی شده است. با بهره مندی از سیستم می توان به نتایج ارزشمندی دست پیدا نمود که برخی از آنها را مرور می کنیم:

در اختیار داشتن آمار تمامی اجناس خود: با در اختیار داشتن این سیستم می توان به اطلاعات تمامی طلا و جواهرات خود دسترسی داشت و وضعیت موجودی خود را در هر زمان دلخواه ملاحضه نمود.

محاسبه خودکار: با در اختیار داشتن تعداد و وزن هر یک از طلا و جواهرات موجود در طلافروشی می توان محاسبه نرخ آنها را با توجه به قیمت روز انجام داد.

امکان کنترل و آمارگیری دقیق در کوتاهترین زمان: با بهره مندی از سیستم مدیریت هوشمند طلافروشی می توان در هر لحظه، آمار دقیقی از طلا و جواهرات خود داشت و موجودی خود را به صورت دقیق در اختیار داشت. همچنین می توان در کوتاهترین زمان از موجودی فعلی خود با خبر شد.

افزایش امنیت: با نظارت دقیق بر روی طلا و جواهرات خود می توان مانع از مفقودی آنها شد و از سرقت آنها پیشگیری نمود.

ثبت تصویر هر یک از طلا و جواهرات به همراه توضیحات آنها: تکنولوژی RFID کمک می کند که تصویر هر یک از طلا و جواهرات را به همراه توضیحات آنها ذخیره کرد تا در صورت نیاز به آنها سریعاً دسترسی داشت.

کاربرد سیستم مدیریت هوشمند طلافروشی

کاهش هزینه های جواهرفروشی با استفاده از سامانه مدیریت هوشمندانه جواهرات

بسیاری از جواهرفروشی ها، خود را به سیستم مدیریت هوشمند طلافروشی مجهز نموده اند. تجهیز طلافروشی ها به این سیستم، مزایای زیادی دارد که یکی از آنها، کاهش هزینه ها است. سیستم مدیریت هوشمند جواهرفروشی کمک می کند که از بهترین راهکارها برای پیشگیری از بروز خسارت استفاده نمود.

پیشگیری از خسارت ها سبب کاهش هزینه ها می شود. بسیاری از طلافروشی ها برای اشراف بیشتر بر روی طلا و جواهرات خود از روشنایی حداکثری استفاده می کنند. اما با بهره مندی از این سیستم می توان هزینه مربوط به روشنایی را کاهش داد. بنابراین استفاده از سامانه مدیریت هوشمندانه جواهرات به روش های مختلفی سبب کاهش هزینه ها می شود.

اغلب طلافروشی های امروزی از این سیستم استفاده می کنند. اما از آنجایی که برخی از آنها در استفاده از آنها درست عمل نمی کنند، نتایج موردانتظار را بدست نمی آورند. تکنولوژی RFID می تواند پیشرفت های مهمی را در صنعت طلا و جواهرات ایجاد کند.

سخن پایانی

سیستم مدیریت هوشمند طلافروشی ارائه دهنده موجودی گیر هوشمند، سپر هوشمند و نگهبان هوشمند است. این سیستم موجودی گیر هوشمند است، به دلیل آنکه می تواند فرآیند موجودی گیری و صدور فاکتور را سریع و آسان انجام دهد.

همچنین این سیستم را از آن جهت سپر هوشمند می دانند که می تواند جواهرات دارای لیبل آر اف آی دی را به طور اتوماتیک در زمان خروج در سیستم ثبت کند و در زمان خروج غیرمجاز آنها، هشدارهایی را ارائه دهد.

از نظر کارشناسان، این سیستم یک نگهبان هوشمند است که دارای یک گیت امنیتی، ریدر سیار و ریدر رومیزی و شمار بالایی لیبل است. در واقع یک نگهبان سیستمی، پیوسته آمار طلا و جواهرات داخل جواهرفروشی را دارد و در زمان مناسب به ارائه اطلاعات لازم اقدام می کند.

با توجه به توضیحات ارائه شده می توان متوجه شد که بهره مندی از سیستم مدیریت هوشمند طلافروشی از هر نظر به نفع طلافروشان خواهد بود. برای استفاده از این سیستم باید به نکات و دستورالعمل های خاصی توجه داشت تا به نتایج موردانتظار دست پیدا نمود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =