دانشگاه های طراحی جواهرات

دانشگاه های طراحی جواهرات

رشته طراحی جواهرات اخیرا به جایگاه بسیار بالایی دست یافته است . هنرجویان زیادی متمایل به تحصیل در این رشته پول ساز و رفیع را ، دارند . این رشته ، از زیر مجموعه رشته های هنری است و برای تحصیل در این رشته علاوه بر ، کسب مهارت فرد بایستی از ذوق هنری نیز برخوردار باشد . اخیرا و با توجه به استقبال افراد زیادی از رشته طراحی جواهرات ، دانشگاه های طراحی جواهرات با هدف آموزش این رشته جذاب وارد کار شده و به جذب هنرجو در این رشته پرداخته اند . قصد داریم تا ، در این مطلب به بررسی این موضوع بپردازیم .

بیشتر بخوانید: جواهر سازی چیست ؟

تحصیل در رشته جواهر سازی

 

در سالیان گذشته دانشگاه های طراحی جواهرات از استقبال فراوانی برخوردار شده‌اند . دلیل این امر نیز ، رشد صنعت طلا و جواهرات در کشور و حتی در سایر کشورهای دیگر می باشد . با گسترش و رشد صنعت طلا و جواهر سازی ، نیاز بسیار زیادی به افراد متخصص در این زمینه پدیدار گشت .

با افزایش نیاز به افراد متخصص در زمینه طراحی طلا و جواهرات ، دانشگاه ها نیز ، به تکاپو افتاده و این رشته را ، در قالب رشته تحصیلی به دروس مورد ارائه خود اضافه نمودند . این رشته زیر نظر اتحادیه طلا و جواهر هر کشور می باشد و دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی می توانند به آن بپردازند .

ایران از دیرباز معدن ثروت طلا و سایر سنگ های نفیس نظیر فیروزه بوده است . ولیکن ، متاسفانه صنعت طلا و جواهر در ایران همواره با نبود متخصصان طراحی طلا و جواهر روبرو بوده است . با گذشت زمان و افزوده شدن رشته طراحی طلا و جواهر به دانشگاه های طراحی جواهرات این مشکل کم رنگ تر شد .

 

تحصیل در رشته جواهر سازی

ماهیت رشته طراحی طلا و جواهرات

 

رشته طراحی در دانشگاه های طراحی جواهرات زیر مجموعه رشته های هنر می باشد . هنرجویان هنگام تحصیل در رشته طراحی طلا و جواهرات علاوه بر ، فراگیری دروس تئوری ملزم به آموزش برخی دروس در این زمینه و به صورت عملی هستند .

در هنگام تحصیل در رشته طراحی طلا و جواهرات نیاز است تا ، با برخی از ابزارها آشنا شوید . همچنین ، علاوه بر این مورد ، در رشته طراحی طلا از برخی نرم‌ افزارها جهت انجام امور طراحی کمک گرفته می شود . در طی تحصیل در این رشته شما با این نرم‌ افزارها نیز آشنا خواهید شد .

متدهای قلمزنی ، آشنایی با سنگ‌ های جواهرات و ضخامت آن ها ، روش برش و روش خم نمودن فلزات تماماً جزو دروس عملی این دوره می‌ باشند و شما با تحصیل در این رشته جذاب با تمامی این موارد آشنا خواهید شد و آن ها را به طور عملی و تئوری در دانشگاه های طراحی جواهرات فرا خواهید گرفت .

 

مهارت های مورد نیاز جهت ورود به رشته طراحی طلا و جواهرات

جهت تکمیل تحصیل و فراگیری رشته طراحی طلا در دانشگاه های طراحی جواهرات فرد نیازمند داشتن برخی از مهارت های پیش زمینه است . اصلی ترین مهارت ، داشتن حس و ذوق و قریحه هنری است . ضمن این که ، فرد با برخی مهارت های دیگر نیز آشنایی پیدا خواهد نمود ؛

 

  • داشتن استعداد و ذهن ایده پرداز جهت نوآوری و خلق ایده‌ های جدید در زمینه طراحی جواهرات
  • بهره مندی از حداقل مهارت جهت طراحی بر روی کاغذ و پیاده کردن طرح در سیستم کامپیوتری جهت اجرای آن
  • مهارت مدیریت زمان جهت طراحی و اجرای طرح و تحویل آن در زمان مناسب به مشتری
  • مهارت و توانایی در مذاکره و فروش طرح خود به افراد مناسب
  • داشتن توانایی جهت کار با ابزار مورد نیاز مانند قلم و سایر ابزار طراحی
  • توانایی و مهارت تلفیق هنرهای متفاوت با یکدیگر و دستیابی به یک طرح نو و جذاب
  • داشتن قدرت ریز بینی و دقت به جزئیات طرح
  • بهره مندی از قدرت مدیریت کسب و کار و بازاریابی
  • آشنایی نسبی با بازار طلا و جواهرات
  • برخورداری از روحیه لطیف هنری و ذهن خلاق

 

هر چند که ، افراد تمامی این مهارت‌ ها و دروس مورد نیاز جهت یادگیری رشته طراحی طلا و جواهرات را ، در دانشگاه های طراحی جواهرات فرا خواهند گرفت . اما ، نیاز است افراد با حداقل این مهارت‌ ها آشنایی و تسلط کافی را ، داشته باشند تا ، در مدت زمانی اندک به تسلط ایده آل در این رشته دست یابند .

مهارت های مورد نیاز جهت ورود به رشته طراحی طلا و جواهرات

 

بازار کار و آینده رشته طراحی طلا و جواهرات

 

فراگیری رشته طراحی طلا و جواهرات در دانشگاه های طراحی جواهرات با فراگیری کامل اصول و کلیه متدهای این رشته همراه است . علاوه بر این ، فرد با تحصیل در این دانشگاه‌ ها مدرک طراحی زیورآلات خود را ، از اماکن معتبر کسب خواهد نمود به همین جهت آینده این کار بسیار روشن است .

لازم به ذکر است علاوه بر ، کسب مدرک رسمی از دانشگاه های معتبر طراحی جواهرات ، فرد قادر به فروش طرح های خود در بازار کار آزاد نیز خواهد بود . با توجه به کمبود متخصص و طرح های حرفه ای در کشور ، بدون شک این کار آینده روشن و پر درآمدی خواهد داشت .

دانشگاه های طراحی طلا و جواهرات در سطح جهانی

 

دانشگاه های طراحی جواهرات در سطح جهانی نیز ، به تدریس در این رشته مشغول می باشند . برخی از برترین دانشگاه های جهان ، رشته طراحی طلا و جواهرات را ، جزو دروس اصلی خود ارائه می دهند . برخی از این دانشگاه ها فارغ التحصیلان این رشته را ، جهت آموزش جذب می نمایند .

دانشگاه مد ملبورن استرالیا ، دانشگاه آرت و مد ایتالیا ، آکادمی ریاچی ایتالیا ، دانشگاه مد و طراحی اروپا ، دانشگاه طراحی و فناوری کپنهاگ ، دانشگاه انگلستان ، دانشکده جواهرات بیرمنگام همگی جزو دانشگاه های ارائه دهنده این رشته در لیست دروس خود می باشند .

 

کلام پایانی

 

در سال های اخیر دانشگاه های طراحی جواهرات در زمینه آموزش و شناسایی رشته طراحی طلا و جواهرات بسیار عالی عمل کرده و در مدت زمان اندکی ، این رشته به یکی از رشته های محبوب و پول ساز ، نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها نیز ، تبدیل شده است .

در کشور ما برخی از مجموعه های معتبر مانند گالری مقدم مانکن علاوه بر ، دستاوردهای فراوان در زمینه تولید انواع مانکن ها ، رشته طراحی طلا و جواهرات را ، به صورت حرفه ای آموزش و تدریس می دهد . شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایید .

بیشتر بخوانید: دکوراسیون جواهر فروشی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دوازده =