تاثیر مانکن طلا بر روی تصمیم گیری مشتریان

تاثیر مانکن طلا بر روی تصمیم گیری مشتریان

امروزه تاثیر مانکن طلا بر روی تصمیم ‌گیری مشتریان بر کسی پوشیده نیست . مانکن‌ طلا جز جدانشدنی ویترین فروشگاه‌ها و گالری‌های طلا و جواهرفروشی به حساب می‌آید . تندیس‌های طلا وسیله ای هستند که برای نمایش طلا و جواهرات متفاوت در گالری‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود و معمولا از جنس‌های متفاوتی ساخته می‌شوند .

با تمرکز و مانور بر روی مانکن‌های طلا و دقت و تنوع بخشیدن به طراحی آن‌ها می‌توان مشتریان بیشتری را جذب مغازه و گالری خود کرد . کافیست مهارت کافی را برای طراحی مهم‌ترین وسیله نمایشی در ویترین فروشگاه خود ( که همان مانکن طلا می‌باشد ) صرف کرد تا نتایج شگفت انگیز جذب مشتری را مشاهده کنید .با ما همراه باشید تا تاثیر مانکن طلا بر روی تصمیم‌گیری مشتریان را متوجه شوید .

 

مشخصات و سایز مانکن‌های طلا

جهت کسب مشاوره رایگان درباره دکوراسیون داخلی طلا فروشی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تاثیر مانکن طلا بر روی تصمیم‌ گیری مشتریان به ویژه از جهت تناسب سایز مانکن و طلای قرار داده شده بر روی آن یکی از نکاتی است که باید به آن دقت شود . برای مثال برای نمایش توگردنی سایز بزرگ از مانکنی با سایز مناسب استفاده شود .

ماکن‌های طلا در سه سایز برای استفاده در گالری‌ها وجود دارد . سایز کوچک یا نیم تنه ، سایز متوسط و سایز بزرگ . سایز کوچک این وسیله نیم تنه است که برای نمایش گردنبند ( توگردنی ) و مدال مورد استفاده قرار می‌گیرد .

برای نمایش سرویس‌های نیم ست و ست از تندیس متوسط استفاده می‌کنند . مانکن‌های طلای سایز بزرگ برای به نمایش گذاشتن گردنبندهای رولباسی ، آویز و سرویس‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرند .

پیش‌تر ذکر کردیم که مانکن‌ها به سه سایز تقسیم می‌شوند . لازم به ذکر است که در نوع دیگری از تقسیم بندی ، مانکن‌ها را به مانکن ایستا ، نیمه ایستا و مانکن کف خواب تقسیم می‌کنند . مانکن ایستا بیشتر برای دیوارهای پشت طلافروشی استفاده می‌شوند و دارای ارتفاعی بلندتر از سایر مانکن‌ها هستند .

مانکن‌های نیمه ایستا یا مانکن‌های نیمه خوابیده دومین تقسیم‌بندی از لحاظ سایز است که بیشتر در کف ویترین مورد استفاده قرار می‌گیرند . سومین نوع سایزبندی به مانکن‌های کف‌خواب معروف هستند که برای نمایش هرچه بهتر طلا و جواهرات از بالا کاربرد دارند .

ناگفته نماند که این مدل مانکن‌ها بیشتر در ویترین اصلی استفاده می‌شوند .

تقسیم‌بندی مانکن‌های طلا از نظر جنس

تاثیر مانکن طلا بر روی تصمیم‌ گیری مشتریان به ویژه اگر جنس مانکن شیک و دارای طراحی چشم‌نوازی باشد ، بسیار مشخص و ملموس است .

از لحاظ جنس و متریال مورد استفاده در ساخت مانکن‌ها این وسیله به سه دسته مانکن‌های رزینی ، پلاستیکی و مانکن‌های خاص تقسیم می‌شوند . در ادامه توضیح خلاصه‌ای از هر سه دسته خواهیم دید .

مقاله پیشنهادی: مانکن طلا و جواهرات

 

مانکن‌های پلاستیکی

مانکن‌ طلا پلاستیکی به دلیل تنوع بالا و قیمت بسیار مناسبی که دارند از استقبال بیشتری برخوردارند و از این جهت تاثیر مانکن طلا بر روی تصمیم‌ گیری مشتریان کاملا قابل درک است . همچنین ؛ می‌توان گفت که این مدل کاربردی‌ترین مدل مانکن ست . هرچند که جنس این مانکن‌ها پلاستیکی بوده اما شکننده نیستند .

مانکن‌های پلاستیکی
نحوه تولید این مانکن‌ها به وسیله دستگاه‌های تزریق پلاستیک و قالب‌های فولادی است و معمولا می‌توان در هر دقیقه یک مانکن پلاستیکی تولید کرد . این نوع را می‌توان برای جلوه بخشیدن ، با روکشی از جنس مخمل و یا چرم پوشاند .

مانکن‌های رزینی

امروزه رزین جایگاه خاصی در تهیه مانکن‌های طلا پیدا کرده است . دستیابی به این جایگاه دلایل متعددی داشته که می‌توان تنوع رنگی ، استفاده از اکلیل ، رنگ‌های اکریلیک ، و پودرهای شاین دار و ورق‌های طلا را از جمله این دلایل دانست . با بکار بردن این متریال می‌توان مانکن‌های رزینی زیبا و چشم‌نوازی ساخت.

تاثیر مانکن طلا بر روی تصمیم ‌گیری مشتریان به ویژه در مانکن‌های رزینی به وضوح قابل مشاهده است .

مانکن‌های خاص

این نوع مانکن‌ طلا بنا به شرایط خاص دکوراسیون جواهرفروشی بنابر صلاحدید دکوراتور و طراح ساخته و طراحی می‌شوند . تتاثیر مانکن طلا بر روی تصمیم ‌گیری مشتریان از این جهت که متریال این مانکن‌ها بسته به نوع و دیزاین متفاوت بوده و از چوب ، سنگ و متریال‌های ترکیبی دیگری به اشکال متنوعی ساخته می‌شود ، بسیار زیاد است .

این مدل به شکل‌های گوناگون انتزاعی و هندسی طراحی می‌شود و برای به نمایش گذاشتن جواهرات بسیار خاص استفاده می‌شوند .در ادامه توجه شما را به چند نمونه مانکن خاص طلا جلب می‌کنیم .

مانکن‌های خاص مانکن‌های خاص

بررسی تاثیر مانکن طلا بر روی تصمیم ‌گیری مشتریان

تاثیر مانکن طلا بر روی تصمیم ‌گیری مشتریان و بر روی زیباتر و قشنگ‌تر جلوه دادن طلا بر کسی پوشیده نیست . برای مثال مانکن گوشواره معمولا نیم تنه و دارای سر ، سر و گوش هستند و در جنسیت‌های مختلف کودک ، زن و مرد وجود دارند . این ویژگی تنوع در رنگ و جنسیت باعث نمایش بهتر طلا می‌شود .

به عبارت دیگر مشتری می‌تواند شکل و رنگ طلا و یا جواهر را بر روی افراد و موقعیت‌های متفاوت تصور کند و برای خرید بتواند بهتر تصمیم‌گیری کند .

داشتن نورپردازی متناسب و حرفه‌ای برای متمرکز کردن نور بر روی طلا ، ویترین شیک و مدرن ، دکوراسیون به روز و جذاب همگی جزیی از تکنیک‌های جذب مشتری برای حرفه طلافروشی است ولی مانکن طلا تاثیر اصلی را بر روی جذب و تصمیم گیری نهایی مشتری می‌گذارد .

نقطه کانونی فروشگاه و گالری طلا و جواهر فروشی را مانکن طلا بر عهده دارد و با نمایش هرچه بهتر و زیباتر جواهرات بر روی بینایی مشتری اثر کرده و سیگنال‌های جذاب بودن جنس پس از دیده شدن ، به ذهن و مغز افراد ارسال می‌شود و اینگونه شانس جذب مشتری بیشتر می‌شود .

صحت این گفته را با دقت به قوانین روانشناسی می‌توان تایید کرد . طبق قوانین روانشناسی بیشتر مردم بر اساس احساسات تصمیم گیری می‌کنند . همچنین ثابت شده است که بعد از حس بویایی ، حس بینایی بیشترین تاثیر را بر روی احساسات مشتری می‌گذارد .

بر همین اساس مانکن طلا درون گالری و فروشگاه‌های طلافروشی ، اولین چیزی ست که بر روی بینایی مشتریان طلافروشی و حتی رهگذرانن تاثیر گذاشته و بر روی تصمیم‌گیری آن‌ها اثر مثبت می‌گذارد .

خرید جذاب‌ترین و متنوع‌ترین طرح‌های مانکن طلا

مانکن طلا جزو وسایلی ست که باید به خرید آن به دید سرمایه‌گذاری نگاه کرد . با خرید مانکن طلای شیک ، جذاب و مدرن به راحتی می‌توانید علاوه‌بر جذب مشتری ، بر روی قدرت تصمیم گیری آن‌ها اثر گذاشت .

چرا که تاثیر مانکن طلا بر روی تصمیم ‌گیری مشتریان جزو نقاط قوت مانکن هاست .

برای خرید مانکن‌های شیک و طراحی‌های متفاوت و همینطور متریال با کیفیت به مانکن مقدم مراجعه کنید و از کیفیت ، دوام ، زیبایی و متریال فوق العاده مانکن‌های مقدم بهره‌مند شوید .

کلام آخر

امروزه که رقابت در بازارهای متفاوت به خصوص بازار طلا و‌جواهرفروشی بشدت زیاد شده است و تاثیر مانکن طلا بر روی تصمیم ‌گیری مشتریان ثابت شده است باید بر روی تک و منحصربه‌فرد بودن ویترین خود وقت گذاشت و سرمایه‌گذاری کرد .

یکی از اساسی‌ترین و جذاب‌ترین وسایل ویترین یک گالری طلا و‌جواهرفروشی مانکن طلا می‌باشد که با سرمایه‌گذاری بر روی این وسیله به سمت جذب هرچه بیشتر مشتری و تاثیر بر روی تصمیم گیری و خرید آن‌ها قدم برداشت . یکی از اماکنی که برای تهیه مانکن‌های باکیفیت می‌توان به آن مراجعه کرد مانکن طلا مقدم است .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =