استفاده از فناوری و تکنولوژی در طلافروشی

استفاده از فناوری و تکنولوژی در طلافروشی

استفاده از فناوری و تکنولوژی در طلافروشی و صنعت طلافروشی ، رایج شده است. یکی از پیشرفت های طلافروشی ها، توجه به این مسئله بوده است.

با ترکیب نمایشگرهای دیجیتال با خصوصیات تعاملی در مانکن، از تکنولوژی های جدید استقبال کنید. این فناوری مربوط به صفحه نمایش های لمسی است که نمایش دهنده توضیحاتی درباره طلا و جواهرات، تجربیات آزمایش مجازی و حتی المان های واقعیت افزوده برای بهبود تجربه خرید مشتری می باشد.

در سال های اخیر شاهد ورود تکنولوژی و فناوری به صنعت جواهرسازی و جواهرفروشی بوده ایم. برخی از پیشرفت های فناوری در این حوزه را بررسی می کنیم:

استفاده از فناوری و تکنولوژی در طلافروشی

واقعیت افزوده، جان بخشیدن به جواهرات

یکی از موارد استفاده از فناوری و تکنولوژی در طلافروشی و صنعت طلافروشی، واقعیت افزوده می باشد. دیگر لزومی به رفتن به طلافروشی برای تست  طلا و جواهرات نیست. با تکنولوژی واقعیت افزوده می توان یک تجربه تعاملی و همه جانبه از خرید طلا و جواهر ایجاد کرد.

واقعیت افزوده سبب می شود که با استفاده از گوشی های جدید و رایانه، جواهرات را به شکل مجازی تست کنند. با گرفتن دوربین در نزدیکی طلا و جواهرات می توان تصویر آنها بر روی دست یا گردن را مشاهده نمود.

بی شک یک نمونه از استفاده از فناوری و تکنولوژی در طلافروشی ها ، واقعیت افزوده است. بسیاری از طلافروشی ها به این فناوری مجهز شده اند و امکان تجربه یک خرید مطمئن تر را فراهم نموده اند.

واقعیت افزوده سبب می شود که برندهای جواهرات بتوانند کل مجموعه خود را در یک نمایشگاه دیجیتال در معرض دید قرار دهند و بدون هیچگونه محدودیت فضای فیزیکی به مشتریان خود در نقاط مختلف دنیا ارائه دهند. این فرصت، مزایای زیادی برای خریداران و خرده فروشان جواهرات ایجاد می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید

استندهای نمایشگر تاچ اسکرین، یک نمونه از استفاده از فناوری و تکنولوژی در طلافروشی

استند و مانکن طلا ، یکی از ملزومات طلافروشی هستند. یکی از ابزارهای جدیدی که در طلافروشی ها به کار گرفته می شود، استند تاچ می باشد. استند تاچ، نمایشگری می باشد که موجب ارائه یک تصویر دقیق و جذاب از طلا و جواهرات به مشتریان می شوند. با دیدن این استندها می توانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید و با یک انتخاب ایده آل، بهترین طلا و جواهرات را برای خود خریداری کنید. طلا و جواهر موردنظر خود را با بهره گیری از این فناوری به راحتی انتخاب می کنید. قطعاً در چنین شرایطی از خرید خود پشیمان نخواهید شد.

ویدئوهای 360 درجه ای محصولات

یک نمونه دیگر از استفاده از فناوری و تکنولوژی در طلافروشی ، ویدئوهای 360 درجه ای محصولات می باشد. ارائه ویدئوهای محصول در ویترین طلا، چندی است که رایج شده اند. اما ویدئوها با کیفیت کامل 360 ارائه می شوند مانند ویدئوهای حلقه الماس 360 که سبب می شود که به درخواست های فزاینده مصرف کننده و جهان بصری در حال توسعه، پاسخ مناسبی ارائه شود.

حدود 91 لی 96 درصد از مصرف کنندگان، تمایل به بهره گیری از امکان رؤیت 360 درجه ای محصول هستند. چرا که به فرآیند تصمیم گیری آنها برای خرید طلا و جواهر کمک نموده و منجر به تصمیم گیری بهتر می شود.

استفاده از فناوری و تکنولوژی در طلافروشی

افزایش مداوم تکنولوژی پوشیدنی

در ادامه بررسی استفاده از فناوری و تکنولوژی در طلافروشی ، به مسئله افزایش مداوم تکنولوژی پوشیدنی می پردازیم. بعضی از شرکت ها به تولید دستبندهای هوشمندی با خاصیت ردیابی و هشدارهای گوشی همراه اقدام نموده اند. این جواهرات هوشمند، گول زننده هستند. چرا که بیانگر این هستند که طلا و جواهرات می توانند زیبا، کاربردی و جذاب باشند. بسیاری از افراد به خرید این دستبندها علاقمند هستند. زیرا استفاده از این فناوری، در موارد مختلفی کاربردی می باشد. به طور مثال زمانی که در یک جلسه هستید و می خواهید یک پیام فوری ارسال کنید، دستبند می تواند برای شما کاربردی باشد.

 تگ، نمونه ای از استفاده از فناوری و تکنولوژی در طلافروشی

یک نمونه تکنولوژی موجود در این حوزه ، تگ ها هستند. در اغلب طلافروشی های قدیمی پس از اتمام ساعت کاری خود، طلاهای خود را شمارش کرده تا از عدم کسری آنها اطمینان حاصل کنند. اما این کار بسیار زمان بر است و به دقت و حوصله زیادی نیاز دارد. اما یک ویترین طلافروشی جدید دارای فناوری تگ، سبب می شود که در کوتاهترین زمان ممکن بتوان تعداد طلاهای خود را به صورت جداگانه محاسبه نمود. بنابراین کار طلافروشی ها بسیار آسان خواهد شد. قطعاً مشتریان به طلافروشی هایی که از فناوری های روز و مدرن استفاده می کنند، بیشتر اعتماد می کنند.

استفاده از فناوری و تکنولوژی در طلافروشی

با بهره گیری از تکنولوژی های روز دنیا می توان به پیشرفت های زیادی در صنعت طلا دست پیدا نمود. این پیشرفت ها می توانند هم در زمینه ساخت طلا و هم در زمینه فروش طلا مؤثر و کاربردی واقع شوند. بسیاری از طلافروشی های جدید به این فناوری ها مجهز شده اند تا از طلافروشی های برند و مطرح عقب نمانند.

  • استفاده از فناوری های جدید موجب مدیریت هر چه بهتر طلا و جواهرات خود می شود. با بهره گیری از برخی از این فناوری ها مانند RFID می توان موجودگیری لحظه ای را انجام داد.
  • استفاده از این فناوری ها قطعاً در افزایش میزان فروش طلافروشی ها مؤثر خواهد بود. بسیاری از طلافروشی ها با دکورسازی های جدید و بهره گیری از فناوری های روز دنیا توانسته اند در برندسازی بسیار موفق عمل کنند و به جایگاه بسیار خوبی دست پیدا کنند.
  • با بهره گیری از برخی از تکنولوژی های جدید می توان فرآیند خرید را برای مشتریان راحت تر کرد و به تصمیم گیری هر چه بهتر آنها کمک کرد.

سخن پایانی

این فناوری ها در اغلب کشورها رواج پیدا کرده اند. در ایران نیز بسیاری از طلافروشی ها خود را به این تکنولوژی ها مجهز نموده اند تا در ارائه محصولات خود به صورت حرفه ای تر عمل کنند. با توجه به مزایایی که استفاده از این فناوری ها دارند، می توان خوشبین بود که سایر طلافروشی ها که از این فناوری استفاده نمی کنند با دیگر طلافروشی های مدرن، خود را تطبیق دهند و در صورت فراهم بودن بستر مناسب به استفاده از این تکنولوژی ها روی بیاورند. لذا در این زمینه می توان به آینده خوشبین بود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 3 =