ابزار های کاربردی در جواهر سازی

ابزار های کاربردی در جواهر سازی

ابزار های کاربردی در جواهر سازی اهمیت زیادی دارند ، هر کار و حرفه ای را با ابزارش می شناسند ، بدون وجود این تجهیزات امکان ساخت جواهر وجود ندارد . در این مقاله حدود ۱۶ ابزار کاربردی در جواهر سازی را معرفی کرده و نحوه عملکرد آن ها را تشریح خواهیم نمود . خواهشمندیم در این مقاله با ما همراه شوید .

شما می توانید برای سفارش ویترین طلا یا دکور طلا با شماره 09121391807 تماس حاصل نمایید.

ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت جواهر

هر حرفه و بیشه ای ابزار خاص خود را دارد ، جواهر سازی جزو مشاغل پر طرفدار بوده ، که از آینده شغلی و بازار کار خوبی بهره مند است . بدون وجود ابزار های کاربردی در جواهر سازی عملا شاهد ساخت جواهر و طلا نخواهیم بود . موارد زیر جزو مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات در این حرفه می باشند ؛

  1. فرز طلا سازی : فرزهای طلا سازی یکی از ابزار های کاربردی در جواهر سازیهستند و برای تمیز کردن ، خراش زدایی و اصلاح سطوح مختلف جواهرات استفاده می شوند . این ابزارها معمولاً شامل دیسک های ویژه طلا سازی هستند .
  2. سوهان طلاسازی : سوهان طلاسازی یک قطعه ویژه برای شیارکاری جواهرات است . با استفاده از این ابزار می توان شیارها و طرح ها را بر روی سطح جواهرات قرار داد و به قطعات زیبا و جذابی تبدیل کرد . البته کاربرد اصلی سوهان ها در این حرفه ، از بین بردن سطوح ناصاف و خشن روی سطح جواهرات است .
  3. قالب خوشه : قالب خوشه یک ابزار طراحی و ساخت قالب است ، که برای تولید قلاده ها و النگوهای جواهرات استفاده می شود . این قالب ها معمولاً از فلزات مقاوم و قابل بازیافت مانند آلومینیوم درست می شوند .
  4. بوته طلاسازی : بوته طلاسازی یکی دیگر از ابزار های کاربردی در جواهر سازی بوده ، که برای گرم کردن و حالت دادن قطعات طلا استفاده می شود ، به ویژه در فرآیند جواهرسازی سنتی و تزئینات طلا .
  5. قیچی طلا سازی : قیچی های طلا سازی برای برش و شکل دهی به موادی مانند ؛ سیم و ورق طلا استفاده می شوند . آن ها معمولاً دارای تیغه های بلند و تیز هستند که به صورت مستقیم برش را انجام می دهند .
  6. کولیس : کولیس یک ابزار صفحه ای بوده که برای شکل دهی و تغییر شکل پروفیل های مرکب استفاده می شود . با استفاده از کولیس می توان به راحتی منحنی ها و الگوهای مختلف را شکل داد و به قطعات زیبا و منحصر به فرد تبدیل کرد .
  7. ترمومتر و ترموکوپل : ترمومتر و ترموکوپل ابزارهایی هستند که در اندازه گیری دقیق دما در فرآیندهای گرمایی و حرارتی در جواهرسازی مورد استفاده قرار می گیرند و با وجود این ابزار های کاربردی در جواهر سازیمی توان فرآیند جواهر سازی را با کیفیت بالایی انجام داد ‌.
  8. بخارشوی طلا : بخارشوی طلا یک دستگاه بوده ، که با استفاده از بخار مرطوب و فشار آب ، به تمیز کردن و از بین بردن آلاینده ها و روغن های موجود در جواهرات کمک می کند . این فرآیند باعث افزایش درخشندگی و صیقلی شدن پوسته جواهرات می شود .

ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت جواهر

  1. دستگاه آبکاری طلا : دستگاه آبکاری طلا برای پوشش دادن لایه هایی از مواد چون طلا ، نقره ، روز ، آرلان و.. . روی جواهرات استفاده می شود ، تا ظاهر زیبا و ماندگاری بیشتری به قطعه داده شود و جزو مهم ترین ابزار های کاربردی در جواهر سازی به شمار می آید .
  2. دستگاه ریخته گری طلا : دستگاه ریخته گری طلا برای ذوب طلا و ترکیب آلیاژ های مختلف با آن استفاده می شود . این فرآیند به تولید قطعات بزرگتر و پیچیده تر با جزئیات دقیق کمک می کند .
  3. وسایل ایمنی و حفاظتی : در کار در حوزه جواهرسازی ، وسایل ایمنی و حفاظتی نظیر عینک ایمنی ، لباس کار خاص ، دستکش های مقاوم به شدت توصیه می شود ، تا از بروز خطر و آسیب در این صنعت محافظت کنند .
  4. مدل ساز رایانه ای : مدل ساز رایانه ای با استفاده از نرم افزارها و سیستم های طراحی سه بعدی ، امکان طراحی و توسعه جواهرات به صورت دقیق و دیجیتالی را فراهم می کند . تمام ابزار های کاربردی در جواهر سازیقطعات قابل لمس نیستند و بعضی از آن ها فرمت نرم افزاری دارند .
  5. موم زن : موم زن برای ساخت مدل های اولیه از جواهرات و قطعات طلا استفاده می شود . موم زن به صورت لوله ای یا شمعی موجود بوده و می توان آن را به شکل دلخواه تغییر داد و برش داد .
  6. وسایل تقلیل حجم فلزات قیمتی : این وسایل برای فشار دادن و تقلیل حجم فلزات قیمتی مانند طلا و نقره استفاده می شوند ، تا به راحتی بتوان آن ها را به شکل ها و الگوهای مورد نظر خمیری کرد و به عنوان ابزار های کاربردی در جواهر سازیحضورشان در این حرفه اهمیت دارد ‌.
  7. دستگاه التراسونیک : دستگاه التراسونیک برای تمیز کردن و از بین بردن آلاینده ها ، خاک و عیوب ریز در جواهرات استفاده می شود . این دستگاه با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا که به صورت اعماق میکروسکوپیک عمل می کند ، کثیفی ها را می شکند و آن ها را از سطح جواهرات جدا می کند .
  8. جعبه ابزار طلا سازی : جعبه ابزار طلا سازی به عنوان یک وسیله نگهدارنده برای تمام ابزارهای مورد نیاز در جواهر سازی استفاده می شود .

این جعبه عموماً شامل بخش های مختلفی است ، که می توان ابزار های ریز و درشت را درون آن قرار داد و نظم و هماهنگی در محیط کار را افزایش داد . با وجود این جعبه شاهد ریخت و پاش ابزار های کاربردی در جواهر سازی نخواهیم بود ‌.

ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای ساخت جواهر

مانکن طلا یکی از ملزومات جواهر سازی

مانکن طلا با وجود این که ابزار های کاربردی در جواهر سازی نیست ، اما یکی از الزامات جواهر سازی محسوب می شود ، زیرا حضورش در فروش و نمایش جواهرات با اهمیت است .

مانکن طلا نقش بسیار مهمی در نمایش جواهرات دارد و کیفیت تصویری از جواهرات را بهبود می بخشد . از این رو ، هر حرفه ای که با ساخت ، طراحی و فروش طلا در ارتباط است ، بایستی از مانکن ها بهره جوید .

مانکن طلا همچنین برای نگهداری و حفظ جواهرات نیز استفاده می شود . این مانکن ها به طور معمول با استفاده از استاتیک برای نگهداری و ثابت سازی جواهرات در جای خود طراحی می شود ، به گونه ای که جواهر به درستی قرار گرفته و به شکلی زیبا و جذاب آن ها را عرضه می کند .

مانکن طلا نقش بسیار مهمی ایفا می کند . آن ها تصویر خوشایندی از جواهرات را ارائه می دهند و به مشتریان کمک می کنند تا بهترین تصمیم را در خرید جواهرات بگیرند .

یک کارگاه ساخت جواهر بایستی در کنار ابزار های کاربردی در جواهر سازی ، حتما دارای چندین مانکن نیز باشد ، تا تولیدات خود را به خوبی نمایش دهد و شانس انتخاب شدن آن ها را بالا ببرد .

بنابراین ، مانکن طلا در جواهر سازی نه تنها برای بهبود نمایش جواهرات و ارائه تصویری زیبا ، بلکه برای نگهداری و حفظ جواهرات و همچنین بهبود فروش و تبلیغات به کار گرفته می شود .

مانکن طلا یکی از ملزومات جواهر سازی

کلام آخر

در این مقاله چندین ابزار های کاربردی در جواهر سازی را معرفی نمودیم ، این تجهیزات و ابزار ها نقش مهمی در فرآیند تولید و ساخت جواهرات دارند و کیفیت آن ها مهم است .

اما تنها این ابزار ها ، نیاز یک کارگاه جواهر سازی نمی باشند ، چنین مراکزی به وسایلی همچون مانکن طلا نیاز دارند ، تا بازایایی و بخش فروش تولیدات به خوبی نتیجه دهد . برای این امر مجموعه مقدم مانکن را انتخاب کنید و بهترین و با کیفیت ترین مانکن طلا را از این مجموعه خریداری نمایید .

بیشتر بخوانید: کدام رنگ طلا با رنگ پوست شما مناسب تر است ؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 16 =