نورپردازی و اهمیت آن در دکور طلا فروشی

نورپردازی دکور طلا فروشی موثرترین قسمت دکوراسیون داخلی طلافروشی محسوب میشود. با بهبود سطح زندگی مادی مردم ، تقاضا برای کالاهای لوکس نیز بسیار افزایش یافته است. در میان آنها ، جواهرات در بین مردم ، به ویژه زنان بسیار محبوب است. همانطور که گلها برای بهتر دیده شدن به برگهای سبز نیاز دارند ، مهم نیست که جواهرات زیبا و جلوه ی خیره کننده ای دارند ، آنها برای روشنایی هر چه بیشتر خود به نور خوبی احتیاج دارند. جواهرات خود نور ساطع نمی کنند. اگرچه نور طبیعی ایده آل ترین منبع نور برای دیده شدن اجسام است، اما در فروش واقعی ، به دلیل محدودیت های فروشگاه ، مغازه داران اغلب چراغ های مصنوعی را برای روشنایی انتخاب می کنند.

برای سفارش انواع ویترین طلا با ما در ارتباط باشید.

تحوه استفاده از نور در طلافروشی

نحوه استفاده از منبع نور مناسب برای نشان دادن ارزش طلا و جواهر به طور فزاینده ای به نگرانی طلا فروشان تبدیل شده است. هنگام طراحی یک فروشگاه یا پیشخوان ، برخی از طلا فروشان فقط به نور کافی توجه می کنند تا به اندازه کافی روشن باشد تا فروشگاه کلی احساس شگفت انگیز و باشکوهی داشته باشد ، اما از توزیع متناسب منابع نور چشم پوشی می کنند ، به طوری که هیچ تفاوتی بین اصلی و غیر اصلی وجود ندارد.

علاوه بر اتلاف غیر ضروری نور بیش از حد درخشان ، دمای زیاد و تابش الکترومغناطیسی آن نیز رنگ و درخشندگی خود جسم را از بین می برد ، به ویژه در ساختار و ترکیب شیمیایی برخی از گوهرهای آلی ، مانند مروارید ، مرجان ، کهربا و غیره. به علاوه بر این ، بر اساس تحقیقات روانشناسان ، چراغ های خیره کننده بر مشتریان و صاحب مغازه طلا وجواهرفروشی ها تأثیر احساسی خواهد گذاشت و همچنین بر میزان موفقیت معاملات طلا و جواهر تأثیر می گذارد. از این رو نورپردازی دکور طلا فروشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دکوراسیون طلا فروشی با  میزان فروش طلا و جواهرات ارتباط مستقیم دارد.

جواهرات مختلف برای جلوه گری بهتر و بیشتر به چراغ های متفاوتی احتیاج دارند. به عنوان مثال، چراغهای جواهرات طلا، زمرد و الماس بسیار متفاوت هستند. هنگام انتخاب روشنایی برای جواهرفروشی ، عواملی که باید در نظر گرفته شوند شامل رنگ روشن ، سطح روشنایی ، ، دما ، رنگ و غیره است.

 

نورپردازی دکور طلافروشی

نورپردازی دکور طلافروشی و تاثیر آن

چگونگی نمایان شدن مانکن و استندها با منابع نور

مسلم است زمانی که منابع نور ویترین طلا فروشی تعمیرن شود، هر آنچه که داخل ان قرار گرفته است میتواند به خوبی خود را به نمایش بگذارد. به طور مثال:

همگی میتوانند در زیر نور درخشان ویترین مغازه، خود را در چشم مشتری درخشان تر و زیباتر نشان دهند.

عواملی که نجار{طلا فروش} هنگام انتخاب منبع نور باید به آنها توجه ویژه ای داشته باشند:

سطوح مختلف نورپردازی می تواند سطح مغازه جواهر فروشی و موضوع فروش را متمایز کند. سوسو زدن{برق زدن} به نور منعکس شده از جواهرات هنگام تابش نور به جواهرات اشاره دارد. هر چه نور و روشنایی مناسب و به اندازه باشد ، هنرنمایی و رنگ واقعی جواهرات را با جزئیات بیشتری را می توان به تصویر کشید.

منابع نور مهم در ویترین

تقریبا چهار نوع منبع نور حرفه ای برای نورپردازی دکور طلا فروشی ها استفاده می شود: لامپ های لوله ای ، لامپ های متال هالید ، لامپ های هالوژنی طرح دار (همچنین به عنوان لامپ های کوارتز یا لامپ های لیوانی معروف هستند) و لامپ های هالوژنی الماسی.

(1) چراغ لوله: چراغ لوله نوری است ،آنها فقط برای روشنایی فضا در طلا و جواهرفروشی ها مناسب هستند.

(2) لامپ متال هالید: روشنایی قوی و راندمان نور بالا. با این حال ، نور بسیار خیره کننده دارد ، و رنگ طلا  به راحتی مخدوش می شود ، بنابراین برای روشنایی پیشخوان و ویترین های جواهرات مناسب نیست ، بلکه فقط برای سقف های بلند مناسب است.

(3) لامپ هالوژن فرافکنی: کوچک و انعطاف پذیر ، آسان برای کنترل. برق انداختن طلا را می توان به خوبی ارائه داد ، اما لامپهای هالوژنی معمولی دارای نور زرد هستند ، که باعث ایجاد تغییر در رنگ طلا وعمر مفید کوتاه می باشند.

(4) لامپ هالوژن سبک مناسب طلا فروشی: این یک لامپ روشنایی حرفه ای برای مغازه های طلا فروشی است. نور دارای جلوه رنگ پذیری بالایی است و جلوه کامل طیف کامل ، منبع نور مصنوعی نزدیک به نور طبیعی است. در زیر این نوع نور ، هر طلا و جواهراتی می تواند با چرخش بینایی خود آتشی خیره کننده از خود ساطع کند و جذابیت رنگ و برش را بهتر نشان دهد. در مقایسه با لامپهای هالوژنی معمولی ، از مزایای رنگ آمیزی خوب و عمر طولانی برخوردار است. در روشنایی جواهرات استفاده می شود و می تواند درخشندگی طلا را نشان دهد.

علاوه بر این ، فیبر نوری و LED دارای ویژگی های نور ملایم بدون تحریک ، رنگ نور غنی ، تابش حرارت کم و نصب آسان هستند. آنها بیشتر برای روشنایی پیشخوان جواهرات مناسب هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =